vreemd verhaal ?

600SRAD

MF'er
17 mei 2004
230
0
H.I.Ambacht
Ik zit ff met iets aparts. Het is volgende is er namelijk aan de hand,ik heb dinsdag me motor weg gebracht voor nieuwe banden en ze moesten gelijk ff naar me dimlicht kijken,want dat deed niet.
Dus hadden we een prijs van 350 euro afgesproken voor die banden,toen belde ze dat ze naar me licht moesten gaan zoeken en dat dat tijd en dus geld ging kosten( 50 euro per uur) dus ik zei dat ze het tot de 450 euro(2uur zoeken) mochten repareren,toen belde ze me later dat er bij me klep een kapje miste waardoor me gaskabel niet meer goed was enz en wat in totaal ruim 200 euro ging kosten incl montage,toen ik zei dat ze het dan maar moesten laten zitten konden ze in een keer me licht gratis maken,dat kapje kreeg ik en dat ik alleen die gaskabel(60euro) en arbeid ( 50 euro) hoefde te betalen,kwam ik in totaal dus weer op 450 euro.
 
Laatst bewerkt:
nee volgens mij ook niet,terwijl het wel gewoon een normale motorzaak is,ik zou me motor ook normaal niet ergens anders heen brengen als naar de dealer voor grote dingen dan(klein onderhoud doe ik zelf),het was eigenlijk ook alleen voor me banden en omdat die er toch stond konden ze gelijk naar me licht kijken en toen kwam dat er dus bij .
 
nee volgens mij ook niet,terwijl het wel gewoon een normale motorzaak is,ik zou me motor ook normaal niet ergens anders heen brengen als naar de dealer voor grote dingen dan(klein onderhoud doe ik zelf),het was eigenlijk ook alleen voor me banden en omdat die er toch stond konden ze gelijk naar me licht kijken en toen kwam dat er dus bij .

Ik zou het ding ophalen, ze eventueel 50 euro extra betalen voor het zoeken (400) dus en dan zsm naar een motorzaak die weet wat een multimeter en massa enzo is.
 
Als ze nou je banden hebben vervangen, licht gerepareerd en nog die klep/kabel of wat dan ook, en ze gaan niet boven de 450,- E dan zie ik het probleem niet zo.
 
Wat bv zou kunnen is dat ze die klep/kabel al vervangen hadden en vergeten te bellen of dachten dat mag toch wel.



Dit is zomaar een idee
 
die klep en kabel hadden ze nog niet vervangen,want day kapje had iemand liggen en dat kreeg ik gratis en die kabel zou vandaag pas binnen komen,me licht deed het ook nog niet ,want daar waren ze heel de dag mee bezig geweest en met lichtschema's erbij en daar waren ze nog niet uit.
Ik vind het een beetje raar allemaal,eerst moet ik betalen en als ik dat niet wil,kan het gratis.
Ik ga zo gewoon bellen,als die niet klaar is haal ik hem morgen gewoon weer op.
 
Volgens mij ben je gewoon gematst. De reparatie viel tegen en dat heb je niet allemaal hoeven betalen. Lijkt me dat je deze zaak te vriend moet houden!
 
Nah... vragen kan altijd, doe gewoon geinteresseerd en betrokken en kijk even naar de onderdelen. Doe ik bij mijn autoreparaties ook altijd.

[me]Boos B doet dan alsof hij de ballen verstand heeft van techniek en het stiekum toch ook heel leuk vindt (en het is nog waar ook) :Y
[/me]


Ps. [me]Boos B heeft nog geen motor als referentie kader (eerlijk he?? O-) )[/me]
 
Ik zit ff met iets aparts. Het is volgende is er namelijk aan de hand,ik heb dinsdag me motor weg gebracht voor nieuwe banden en ze moesten gelijk ff naar me dimlicht kijken,want dat deed niet.
Dus hadden we een prijs van 350 euro afgesproken voor die banden,toen belde ze dat ze naar me licht moesten gaan zoeken en dat dat tijd en dus geld ging kosten( 50 euro per uur) dus ik zei dat ze het tot de 450 euro(2uur zoeken) mochten repareren,toen belde ze me later dat er bij me exup klep ( yamaha r1 ) een kapje miste waardoor me gaskabel niet meer goed was enz en wat in totaal ruim 200 euro ging kosten incl montage,toen ik zei dat ze het dan maar moesten laten zitten konden ze in een keer me licht gratis maken,dat kapje kreeg ik,want dat had iemand nog liggen en dat ik alleen die gaskabel(60euro) en arbeid ( 50 euro) hoefde te betalen,kwam ik in totaal dus weer op 450 euro.Me motor was vandaag nog niet klaar,ze hadden heel de dag naar me licht lopen zoeken,maar waren er nog niet uit,waarschijnlijk was die morgen klaar.
Ik weet het,het is een lang verhaal maar ik vind het een beetje raar,ga ze morgen wel bellen dat ik die oude gaskabel nog wel wil zien,maar ik vind het allemaal maar vaag.
Hoe denken jullie erover ? Hoor het graag !

Vreemd verhaal inderdaad!
volgens mij ben je gematst, duss
:X
 
hier komen altijd mensen aan de deur die het licht komen brengen

[me] als je wil stuur ik ze door O-) [/me]
 
hier komen altijd mensen aan de deur die het licht komen brengen

[me] als je wil stuur ik ze door O-) [/me]


Die waren niet ook bij mij, maar toen ik te kennen gaf al lang geleden mijn ziel aan de duivel te hebben verkocht, en het bonnetje te hebben weggegooid, werden ze wel een beetje stil.....
 
Jah bijzonder verhaal... Als je had ingestemd met de prijs van; het moet maar, het is niet anders. Dan had je waarschijnlijk gewoon de volle mep betaald.

Ook ken je vermoeden dat ze de reparaties al hadden gedaan voordat ze je hadden gebeld :P , dan moeten ze toch wat :P .
 
Volgens mij is het zo dat wanneer je niet een speciale relatie hebt met een dealer doordat je er heel vaak komt of bijv. bepaalde monteurs goed kent, word je gezien als een van de velen.
En bij motordealers gaat dan hetzelfde verhaal op als bij autodealers je wordt genaaid waar je bij staat.
Als je gewoon ja en amen had gezegd had je 650 kunnen neer tellen. Nu trek je je bek open en scheelt het opeens 200.
Ze zeggen en doen ook vaak dingen onbewust omdat ze er gewoon niet goed over nadenken en het niet hun eigen portomonnee is maar de jouwe, maar ondertussen kan jij dokken! Soms heb ik het idee dat gewoon zoeken naar dingen om geld te kunnen verdienen. En vaak als het om motoren gaat, gaat het om liefhebbers van hun machine, dus die hebben er genoeg voor over!
Tis overal hetzelfde, met dit soort dingen moet je gewoon scherp zijn en waar mogelijk niet met je laten sollen!
 
Als jij gewoon duidelijk een prijs hebt afgesproken betaal je gewoon niet meer dan het afgesproken bedrag. Wat hun er dan nog meer aan hebben gedaan is hun zorg. Als ze nou bellen van we zijn dit en dat ook nog tegengekomen, moeten we dat ook maken?, dan kun je dat natuurlijk gewoon afstaan of een nieuwe afspraak daarover maken. Moeten ze het natuurlijk niet eerst doen en dan vragen.

Ik maak zelf sowieso altijd een afspraak over de prijs, 1 omdat ik niet voor verassingen wil komen te staan (ze kunnen je natuurlijk gewoon naaien als er niks afgesproken is) en 2 omdat je als ze wel meer hebben gedaan kunt zeggen, we hadden die afspraak en dat bedrag betaal ik ook en geen cent meer.

Onderdelen horen ze gewoon voor je te bewaren als je er om vraagt (dat is niet verplicht maar gewoon een stukkie service), maar wel tijdig aangeven want anders gaat het direct de prullenbak in. Hebben wij in de garage ook wel eens dat de mensen de onderdelen willen zien, geen probleem als ze dat op tijd aangeven, dan gaat het gewoon netjes in een doossie in de kofferbak. Maar we gaan niks op voorhand bewaren als mensen er niet om vragen natuurlijk.
 
Het vreemdste van alles vind ik nog de prijs van die banden :?
Ik zie regelmatig heel andere prijzen voorbij komen en mijn eigen ervaring is ook een stuk goedkoper 8-)
 
ja ik ga ze zo dus ff bellen om te vragen of het onderdeel is binnen gekomen,ik heb al gezegd dat ik me motor vandaag in ieder geval op kom halen gerepareerd of niet,als het onderdeel binnen is was ik zeker van plan om te vragen of ze het oude onderdeel kunnen bewaren zodat ik dat kan zien,zo raar is dat niet,was ook niet van plan om meer te gaan betalen ofzo,had ze gister bebeld en me licht deed het weer,ze hadden er nieuwe units ingezet ofzo ? Allemaal gratis ? Maar ik zie het vanmiddag allemaal,laat het wel weten.
 
ja zo dacht ik er ook al over,daarom bel ik zo dat ik hem vandaag kom halen,als dat onderdeel binnen is wil ik het zien en als het er nog niet is zeg ik dat ze maar moeten bellen als het binnen is,maar was niet van plan om dan nog terug te gaan,maar als je dat zegt krijg je misschien weer kosten door berekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan