Vreemd verhaal

Bedoelen ze daar niet mee dat de hele motor gewoon een 955i is waar "toevallig" geen kuipwerk meer bij zat, dus dan maar ombouwen naar naked?

Ben geen Triumph kenner btw.
 
Vreemd indeed :Y
Maar als ik de foto's bekijk is dit frame gewoon een 675.
Dus dan blijft over een 675 met een kentekenplaat van een 955i, wat de zaak nog vreemder maakt.
 
Bedoelen ze daar niet mee dat de hele motor gewoon een 955i is waar "toevallig" geen kuipwerk meer bij zat, dus dan maar ombouwen naar naked?

Ben geen Triumph kenner btw.
Dat dacht ik eerst ook, maar google maar eens een 955i sprint, dat is een totaal ander frame.
Komt niet eens in de buurt van een 675.
 
Ik kwam de volgende advertentie tegen :

Motor of scooter kopen? Gigantisch aanbod van allerlei scooters, motoren en benodigdheden

Ander frame met een kenteken van een sprint st 955i uit 2002 :?

wat is het kenteken?

Ik zie het er niet bij staan dat die op kenteken staat van het frame van de 955i.

Ik zou er sowieso niet aan beginnen. Het hoeft niets problematisch te zijn, maar inmiddels is het mij wel bekend dat zelfs de in Nederland gestolen fietsen via een ritje buitenland weer "legaal" terug Nederland inkomen met nieuwe "legale" papieren.

Dat valt op voorhand nooit te controleren tenzij je een complete speurtocht begint voor de motor koopt en dan nog is het maar de vraag of je er direct achter kan komen.
 
Laatst bewerkt:
Hoort een kenteken in de eerste plaats niet bij het frame en ligt het aan mij of hoort MG FR 04 niet bij het frame op de foto?
 
Ook geen kenner van Triumph.

Al zou alles kosher zijn, dan toch blijft het een Hobby-Bob-project.
Het knutselwerk van een ander daar zit je niet op te wachten.
 
Vreemde_Triumph.jpg
 
Gaat niemand hem mailen om uitleg?

Dit was zijn antwoord:

"Zoals ik in de advertentie aangaf is het frame niet origineel.
Simpel gezegd heb ik deze een aantal jaar geleden zo van een dealer overgenomen.

Dit was voor mij ook even vreemd maar heb naar de staat van de motor gekeken en deze beviel mij. Heb er geen spijt van gehad. Met veel plezier op gereden.

Daarom ook een aangename prijs.."
 
Je zou denken dat het ding is omgekat..
Bouwjaar 2007 terwijl het kenteken in '02 is afgegeven door het rdw..
Zaakje stinkt wel als je het mij vraagt..
 
Kan best zijn dat de verkoper hem destijds ter goeder trouw gekocht heeft, maar blijft een vreemd verhaal.
Misschien niet gestolen, maar zou best een totalloss kunnen zijn waar en ander kenteken op gehangen is.
Alleen blijft dan de vraag of het framenummer wel overeenkomt met wat er op de papieren staat.
Frame is 100% zeker geen 955i zoals op het kenteken staat.

Ben benieuwd welke dealer deze motor vandaan komt, mogelijk ergens regio Eemnes O-)
 
Ja het is heel vaag!

Either way klopt er iets niet. Op kenteken is dit namelijk een Triumph Sprint en geen Street Triple.

Het frame en blok horen nu officieel dus niet bij elkaar en volgens de papieren rij je op een ander model dan waar je op rijdt.

Bij problemen kan je er een hoop gezeur mee krijgen denk ik, want de fiets klopt helemaal niets van zoals het op papier staat.

Dat die bij een "dealer" vandaan komt zegt helemaal niets wat betreft de betrouwbaarheid.

Allereerst vraag ik mij af waarom een frame vervangen moet worden. Als die dan vervangen moest worden, wat moest er dan nog meer vervangen worden destijds? :)

Met een grote boog omheen lopen zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Dit was zijn antwoord:

"Zoals ik in de advertentie aangaf is het frame niet origineel.
Simpel gezegd heb ik deze een aantal jaar geleden zo van een dealer overgenomen.

Dit was voor mij ook even vreemd maar heb naar de staat van de motor gekeken en deze beviel mij. Heb er geen spijt van gehad. Met veel plezier op gereden.

Daarom ook een aangename prijs.."
OK dat is simpel gezegd, en nu moeilijk gezegd?
 
Kan best zijn dat de verkoper hem destijds ter goeder trouw gekocht heeft, maar blijft een vreemd verhaal.
Misschien niet gestolen, maar zou best een totalloss kunnen zijn waar en ander kenteken op gehangen is.
Alleen blijft dan de vraag of het framenummer wel overeenkomt met wat er op de papieren staat.
Frame is 100% zeker geen 955i zoals op het kenteken staat.

Ben benieuwd welke dealer deze motor vandaan komt, mogelijk ergens regio Eemnes O-)


Er zijn veel duistere handelaren en niet alleen die bekende.

De zaak waar ik mijn laatste motor heb gekocht kan goede betrouwbare en de niet betrouwbare buitenlandse fietsen niet eens meer uit elkaar houden, omdat alles met de juiste papieren geleverd kan worden (ook de hier in NL gestolen fietsen komen met correcte Duitse papieren terug naar NL om opnieuw op kenteken gezet te kunnen worden zonder een ander frame of iets).

Om die reden is hij gestopt het inkopen van goedkopere buitenlandse motoren, want je bent aan de beurt als handelaar ook al kan je er niets aan doen. Je naam gaat naar de knoppen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf wel benieuwd naar de nummers.

Het frame nummer en het bloknummer kunnen nu niet overeen komen, want dan hadden de RDW gegevens nu niet verwezen naar een Sprint ST met Sprint ST blok(nummer).

Dat een motorzaak zo'n fiets verkoopt. Dat controleer je toch?? :X :X :X
 
Raar is wel, dat ook als je een fiets omkat al dan niet via het buitenland, je een juist kenteken daarbij pakt.

In dit geval hangt er een onjuist type kenteken op.
Met een simpele vergelijking op internet ziet zelfs een blinde dat dit gewoon een 675 frame is.
Conclusie, verhaal klopt niet, frame is niet vervangen, maar waarom dan een kenteken van een totaal ander en ouder type erop hangen....
 
Het is wel Triumph 675 frame, kan bijvoorbeeld van een 675 Daytona afkomen, of een andere Street Triple. Het kenteken klopt in elk geval niet met de fiets zoals op de foto. Daarnaast klopt de kleurstelling (kuipwerk van een Street Triple R) niet met de voorvork (non-R voorvork, axiale remklauwen ipv radiale remklauwen) .

Volgens mij is deze wel eens eerder voorbij gekomen in het Street Triple Forum... Zal eens zoeken.
 
De frame nummers moeten overeenkomen met wat op het kenteken staat,en er
mag niet zichtbaar aan die framenummers geknoeid zijn,is dat wel zo dan heb je
een heel groot probleem mocht er ooit een APK voor motoren komen en een groot
probleem in geval van schade of bij inruil cq verkoop.
Kortom ver weg blijven van deze motor het hele verhaal is zeer dubieus,deze motor
lijkt verdacht veel op een gevalletje omkatten waarbij het kenteken van een oude motor
is gebruikt voor deze Street Triple.
Ik heb zoiets meegemaakt bij een Kawasaki die schade had en de expert er achter kwam dat
er aan het frame nummer was gerommeld,daar zou hij melding van maken en de schade werd verder niet meer opgenomen,dus dikke pech voor de eigenaar die heel wat uit te
leggen heeft aan zijn verzekeringsmaatschappij.
 
Laatst bewerkt:
Op naam sinds 10-07-2016
De aantal jaar geleden uit zijn antwoor dis dus net geen 2.
Raar verhaal zo, niemand die in de buurt woont en even "onderzoek" wil doen om dit gtst topic te voeden met sappige details?
 
Word trouwens wel leuk als een onwetende koper eens onderdelen
wil bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan