Vreemde Luchtfilter Kawasaki Z750

Motormuus1667

Rookie
24 feb 2023
3
0
Ik zag vanmiddag dat er een stuk keukenpapier in de luchtfilter van mijn net aangekochte Kawa Z750 zat. En een gaatje in het luchtfilter behuizing was dichtgeplakt met tape. Heeft iemand enig idee waarom je zoiets zou doen?



2.jpg
1.jpg
3.jpg
 
Wat zit er achter dat gaatje ? Aansluiting op carterontluchting ?
Iets meer info over bouwjaar en km stand is wel handig om nuttige antwoorden te krijgen overigens.
Er zit niks achter het gaatje. Bouwjaar 2011, km stand +- 17.000. Ik heb de motor in december gekocht van een particulier. Vanmiddag een quickshifter gemonteerd, omdat ik onder de brandstoftank moest zijn heb ik gelijk de luchtfilter gecontroleerd en toen dus het bovenstaande aangetroffen. Een onderhoudsbeurt krijgt de motor sowieso zeer binnenkort. Ik ben alleen stomverbaasd waarom iemand zoiets zou doen. Dacht iemand dat het papier als een soort filter VOOR de filter zou werken? hahaha heel vreemd
 
Misschien stond ie te arm :+

Maar kan toch nooit lekker lopen zo, krijgt echt te weinig lucht met die keukenrol erin lijkt me.
Dat gaatje hoort ook niet. Net wat je zegt, sommigen doen echt vreemde dingen en worden totaal niet gehinderd door gebrek aan kennis......
 
Misschien stond ie te arm :+

Maar kan toch nooit lekker lopen zo, krijgt echt te weinig lucht met die keukenrol erin lijkt me.
Dat gaatje hoort ook niet. Net wat je zegt, sommigen doen echt vreemde dingen en worden totaal niet gehinderd door gebrek aan kennis......
Bedankt voor je reactie. Regelt het brandstof injectie systeem niet automatisch het brandstofmengsel? of doet hij dit alleen voor de brandstof en dient lucht handmatig afgesteld te worden?
 
Bedankt voor je reactie. Regelt het brandstof injectie systeem niet automatisch het brandstofmengsel? of doet hij dit alleen voor de brandstof en dient lucht handmatig afgesteld te worden?
Wat ik ervan denk te weten is dat motoren narrow band O2 sensors hebben en dat met een narrow band sensor alleen bij stationar en deellast bijgeregeld wordt. Bij vol gas en andere omstandigheden niet en wordt de vast geprogrammeerde map van de ECU gebruikt.
Daarom is het ook beter na wijzigingen van je uitlaat en luchtfilter je ECU te laten remappen.
Ben geen expert op dit gebied maar vind het interessante materie en haal mijn info van het internet en probeer het te begrijpen :+
 
Vergeten poetsdoek? Heb het ook wel is gehad... Weet niet hoe zo'n filter bij een z750 zit. Maar bij die van mij zie je het filter zo zitten als je de tank op tilt dus kan makkelijk wat invallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan