Vreemde olie afvoer Ducati Monster

Demolition D

MF'er
4 mei 2004
39
0
Ede
Graag uw aandacht voor het volgende:

Rij ik op de A30, denk ik; "laat ik m'n Duc 'ns door trekken. Ik haalde de 220. Op zich niet zo opzienbarend. Het volgende echter wel. Namelijk, bij de eerst volgende afslag eraf, strak rotondetje pakken, glij ik bijna onderuit. Ik ga kijken; olie op de band. Verbouwereerd de dealer gebeld, die zij het volgende:
"Ach, heeft te veel olie in gezeten (zij hadden de week ervoor nog een beurt gegeven) door de hoge toeren/snelheid ontstaat er overdruk in de carter. Deze overdruk moet worden afgevoerd naar het luchtfilter compartiment, (waarbij hij natuurlijk een deel olie meeneemt) waar de olie via de lucht inlaat door de motor weer moet wordt verbrand". In mijn geval niet, mijn filter vondt het nodig om via zijn overloop de olie net voor mijn schakel pookje naar buiten te gooien. Heb je dat niet drect door, dan zit zo je achter band onder de olie :( Ik was dus bijna op mijn bek gegaan!! Weet iemand of dit normaal is voor de Ducati Monster lijn. Het is natuurlijk belachelijk dat ik niet even lekker door kan trekken en/of een leuke snelheid te halen.

Ik heb 'ns naar het filter compartiment gekeken en het probleem is waarschijnlijk dat de lucht inlaten (die twee 'trechters') hoger liggen dan de bodem van het lucht filter; daar komt de olie dus mooi niet in!!

Wat zijn jullie gedachten???
 
Laatst bewerkt:
zit er geen drain op je filterbak dan? normaal gesproken zou hij aleen de olie damp mee zuigen,en de zwaardre olie deelen komen dus in de filterbak terecht en worden meestal via een slangetje gedraind(slangetje verstopt?) lekker verhaal dat je dealer daar nu mee aankomt! :r
 
Ze hebben inderdaad een goede reputatie, daarom vind ik dit des te erger. Afgezien hiervan trouwens niets dan goeds over Startwin. Ze kwamen hem namelijk wel netjes ophalen en hebben hem ook weer terug gebracht

Ik heb het probleem al op gelost (professorisch, er moet nog een goede oplossing uitgedacht worden): ik heb gewoon de afvoer van de olie vanuit het lucht filter geblokkeerd. Als ik dan een keer heb lopen roppen, zal voorlopig niet veel meer voorkomen met dit "prachtige" weer op komst, kijk ik gewoon het olie filter na. Mocht er dan wat olie in zitten, laat ik het gewoon afvloeien in een bekertje o.i.d. Overigens, het is niet zo heel erg als er teveel olie in het filter compartiment komt, het wordt toch wel vebrand.
 
Heb je hele slang geblokeerd?
Kun je hem niet beter ergens anders heen leiden? Lijkt me beter dan dat je blok zn druk niet kwijt kan (je ziet vaak bij SM's dat ze de carter ontluchting naar voren brengen ivm wheelies enzo.. )
 
Terug
Bovenaan Onderaan