Demolition D
MF'er
Graag uw aandacht voor het volgende:
Rij ik op de A30, denk ik; "laat ik m'n Duc 'ns door trekken. Ik haalde de 220. Op zich niet zo opzienbarend. Het volgende echter wel. Namelijk, bij de eerst volgende afslag eraf, strak rotondetje pakken, glij ik bijna onderuit. Ik ga kijken; olie op de band. Verbouwereerd de dealer gebeld, die zij het volgende:
"Ach, heeft te veel olie in gezeten (zij hadden de week ervoor nog een beurt gegeven) door de hoge toeren/snelheid ontstaat er overdruk in de carter. Deze overdruk moet worden afgevoerd naar het luchtfilter compartiment, (waarbij hij natuurlijk een deel olie meeneemt) waar de olie via de lucht inlaat door de motor weer moet wordt verbrand". In mijn geval niet, mijn filter vondt het nodig om via zijn overloop de olie net voor mijn schakel pookje naar buiten te gooien. Heb je dat niet drect door, dan zit zo je achter band onder de olie Ik was dus bijna op mijn bek gegaan!! Weet iemand of dit normaal is voor de Ducati Monster lijn. Het is natuurlijk belachelijk dat ik niet even lekker door kan trekken en/of een leuke snelheid te halen.
Ik heb 'ns naar het filter compartiment gekeken en het probleem is waarschijnlijk dat de lucht inlaten (die twee 'trechters') hoger liggen dan de bodem van het lucht filter; daar komt de olie dus mooi niet in!!
Wat zijn jullie gedachten???
Rij ik op de A30, denk ik; "laat ik m'n Duc 'ns door trekken. Ik haalde de 220. Op zich niet zo opzienbarend. Het volgende echter wel. Namelijk, bij de eerst volgende afslag eraf, strak rotondetje pakken, glij ik bijna onderuit. Ik ga kijken; olie op de band. Verbouwereerd de dealer gebeld, die zij het volgende:
"Ach, heeft te veel olie in gezeten (zij hadden de week ervoor nog een beurt gegeven) door de hoge toeren/snelheid ontstaat er overdruk in de carter. Deze overdruk moet worden afgevoerd naar het luchtfilter compartiment, (waarbij hij natuurlijk een deel olie meeneemt) waar de olie via de lucht inlaat door de motor weer moet wordt verbrand". In mijn geval niet, mijn filter vondt het nodig om via zijn overloop de olie net voor mijn schakel pookje naar buiten te gooien. Heb je dat niet drect door, dan zit zo je achter band onder de olie Ik was dus bijna op mijn bek gegaan!! Weet iemand of dit normaal is voor de Ducati Monster lijn. Het is natuurlijk belachelijk dat ik niet even lekker door kan trekken en/of een leuke snelheid te halen.
Ik heb 'ns naar het filter compartiment gekeken en het probleem is waarschijnlijk dat de lucht inlaten (die twee 'trechters') hoger liggen dan de bodem van het lucht filter; daar komt de olie dus mooi niet in!!
Wat zijn jullie gedachten???
Laatst bewerkt: