Vreemde tik bij in- en uitveren voorvork XJ 600

Sems

MF'er
3 mei 2004
72
0
Enschede
Hoi,

Bij het inveren van de voorvork van mijn XJ600 hoor ik een rare tik. Wanneer ik stil sta en de vork weer uit veert, hoor ik precies dezelfde tik.
Ik heb de vorkpoten uit elkaar gehad om de keerringen en de vorkolie te vervangen. Hoewel dit wel nuttig is geweest, heeft dit niet als effect gehad dat de tik weg ging.

kan dit komen door een kapot balhoofdlager?

iemand een idee??

Voel je speling op je balhoofdlagers als je met de motor op de middenbok je vork voor en achterwaarts beweegt?
Kan ook je remklauw zijn die je voelt of de blokken erin die wat speling hebben?

als je stuur ligt weg valt is de speling ok
als je het stuur beetpakt en voelt een knobbel gevoel op een bepaalt punt dan zijn je kogel lagers aan vervaning toe, gebruik dan conische lagers , wat die tik bijde vork betreft lopen de rem kabels wel vrij of tik de claxson niet ergens tegen aan kijk eens op het diepste punt met het inveren of de boel goed vrij blijft sucses er mee moet voor een xj 600 geen probleem zijn want het is een probleem loze motor.

Een xj heeft een middenbok laat met de middenbok uit iemand achterop de motor zitten. Zodoende komt het voorwiel vrij voel dan of je speling hebt, door de voorvork vast te pakken en heen en weer te duwen. dus niet links en rechts. Maar van voor naar achter.

Wat een mede MFér al zei bij een xj is het vervangen van de lagers niet zo veel werk.

Ik heb ook een xj en hetzelfde probleem. Ik weet zeker dat mijn lagers vervangen moeten worden want je voelt dat het stuur in het midden een dood punt heeft. Ook bij het wat sneller nemen van de bocht voel je dat hij terug naar de middenstand wil. Lagers heb ik ondertussen liggen. Nu alleen nog de tijd vinden om ze te vervangen. '(

Wat ik ook heb is dat het blok resoneerd. Ik kan nog niet ontdekken of het uit het blok komt, af dat er iets anders trilt. Het is alleen bij een constant toerental. Iemand nog iedeen hierover?

Terug
Bovenaan Onderaan