Vreemde valpartij

Dat filmpje van 2 min. en dan op 1:08 GE-WEL-DIG

Er komen wat stomme dingen voorbij maar het is wel sneu ja...
 
Ik vind het wel heel erg sneu. Zie je hem heel erg blij zijn met zn nieuwe motor, gebeurt er dit. Het is niet zo dat die associaal veel gas geeft.
 
Laat me altijd denken aan een oude Duitse "reclame"
"Mutti, mutti, er hat uberhaupt nicht geborht, ich habe bloos keine Zahne mehr"

Gelukkig heeft die een Duitse nummerplaat en geen Belgische.... :] :] :] :]
"Wo haben Sie den Cocain versteckt?"
"In meine Nase!"
"Was? Das ganze kilo???" :+

Geen idee of de lidwoorden kloppen, Duits is 20 jaar geleden dus roestig, en ik heb hem alleen gehoord en niet gelezen 8-)
 
Laatst bewerkt:
en weer ff terug op topic :+

bij nieuwe banden heb je altijd last van gladheid.
slimste is om voor gebruik ff met een staal borstel over je banden te gaan.
scheelt weer een hoop ritjes naar de dealer voor nieuwe kappen :P
 
Ach ja, even een mopje tussendoor moet kunnen... 8-)

Ben het trouwens met de bovenstaande schrijvers eens, nieuwe dus gladde banden kunnen in ieder geval mede oorzaak geweest zijn. Toen mijn achterband werd gemonteerd ging de monteur eerst even met een doekje wasbenzine of terpentine of zo er overheen, om de eerste en ergste aanslag weg te krijgen. Wel nog het advies meegekregen het eerste eind (50-100 km) rustig aan te doen. Heb ik ook gedaan, alles is nog heel!
 
en weer ff terug op topic :+

bij nieuwe banden heb je altijd last van gladheid.
slimste is om voor gebruik ff met een staal borstel over je banden te gaan.
scheelt weer een hoop ritjes naar de dealer voor nieuwe kappen :P

met een staalborstel je banden te lijf.. :+

gewoon niet te gekke dingen doen, mijn vaste routine is eigenlijk ff stukje snelweg (slingert losmiddel er uit) niet te hard insturen en vloeiend rijden.. evt. ff speciale verrichtingen doen op het industrieterrein.. (rondjes draaien.. motor afschuinen) nog nooit problemen mee gehad, en na 50 km lig ik meestal al weer met de knie aan de grond..
 
en weer ff terug op topic :+

bij nieuwe banden heb je altijd last van gladheid.
slimste is om voor gebruik ff met een staal borstel over je banden te gaan.
scheelt weer een hoop ritjes naar de dealer voor nieuwe kappen :P

Dat heeft geen zin die staalborstel, evenals schuurpapier erover. Het is niet zo dat er later silliconen op de band wordt gespoten dat je er af kunt schuren. De silliconen is in de mal gespoten om te zorgen dat het rubber loslaat uit de mal. De silliconen trekt in de porien van het warme rubber. Dat moet er uiteindelijk weer uitzweten wat gebeurt door het warm rijden van je band, in combinatie met dat het eruit "geslingerd" wordt door het draaiende wiel. Wil je het alleen met schuren kwijt raken moet je gauw een millimeter van je band afschuren.
 
hehehe heb net nieuwe voorband besteld :P maarja...die jongen met die gixxer...ziet er echt vaag uit...maar die andere gast zonder helm is echt een kneus hahahahahaha!!!!
 
Nieuwe achterband met siliconen, koppel, koude achterband, misschien wat vuil en je hebt een berg ellende. Vooral de combinatie 'koud' en siliconen zorgt hiervoor. In de loop der jaren er genoeg een zwieper zien maken met een nieuw bandje.
Die siliconen zijn o.a. tegen uitdrogen van de band en om makkelijker uit de fabricagemal te halen.

Z'n nieuwe Suzuki pak is wel gelijk ingewijd.

Ja om op dat pak terug te komen. Waarom verkopen ze niet merkgerichte motor race pakken, van Yamaha, Suzuki, KAWASAKI ?? etc..etc.. Ik kan daar geen ene sh*t van vinden...helaas! :( Ik wil ook in zo een mooi groen pak rijden met Kawasaki erop, waarom gunnen ze je dat weer niet??

Wie o wie, weet waar ik die pakken kan halen? of bestellen?

p.s.

Best wel zonde van je nieuwe bike! Weer wat geleerd.
 
met een staalborstel je banden te lijf.. :+

gewoon niet te gekke dingen doen, mijn vaste routine is eigenlijk ff stukje snelweg (slingert losmiddel er uit) niet te hard insturen en vloeiend rijden.. evt. ff speciale verrichtingen doen op het industrieterrein.. (rondjes draaien.. motor afschuinen) nog nooit problemen mee gehad, en na 50 km lig ik meestal al weer met de knie aan op de grond..

O-)
 
yep.

Maar met deze (suzuki) kerel heb ik echt medelijden. eerst dacht ik dat het een soortvan hetzelfde verhaal was (beetje gas geven voor de camera en je hoorde de motor ook toen hij viel). pas toen ik het aan een maat liet zien had ik door dat de motor toeren maakte omdat hij de koppeling inkneep.

z'n grip kreeg hij terug, iets meer dan waar hij om had gevraagt.

eens kijken of er over een paar dagen een reactie van hemzelf op youtube staat!
 
Erg lullig voor de net nieuwe eigenaar van de bike. Vooral omdat dit niet had hoeven gebeuren, maarja zo kunnen we bij (bijna) elke val partij wel een mooi verhaaltje maken dat het dom is en dat het niet had hoeven gebeuren, of niet ?

Wel sportief dat de eigenaar het filmpje op internet zet. Niet om voor lul te staan maar om ons op scherp te houden :Y

[Onzin modes]
De dealer had nog zo gezegd, zet hem niet in de SPORT stand ! (nieuwe suzuki's he :+ )
S-DMS.jpg

[/Onzin modes]
 
Nieuwe achterband met siliconen, koppel, koude achterband, misschien wat vuil en je hebt een berg ellende. Vooral de combinatie 'koud' en siliconen zorgt hiervoor. In de loop der jaren er genoeg een zwieper zien maken met een nieuw bandje.
Die siliconen zijn o.a. tegen uitdrogen van de band en om makkelijker uit de fabricagemal te halen.

Z'n nieuwe Suzuki pak is wel gelijk ingewijd.

:^

en echt fanatiek gaf hij nog niet eens gas
 
:^

baal je wel goed als dat gebeurd terwijl je hem net 5 min heb.... naja verzekeringskwestie dan.

mag aanemen dat je een nieuwe motor wel all-risk verzekerd... O-)
Toch wel een lastig telefoontje denk ik...
"Ja goeiedag, ik had u 2 minuten geleden aan de lijn om mijn motor te verzekeren... kan ik nu effe vangen?"
:X
 
Heb eens al die filmpjes goed bekeken. Je bent toch echt wel een randdebiel als je wheelies en stoppies gaat maken zonder beschermende kleding. Als je dat dan ook nog eens op de openbare weg doet vraag ik me sterkaf of het wellicht geen pijn doet. Want als je geen hersens hebt voel je misschien ook geen pijn :X
 
Laatst bewerkt:
deze compilatie is ook weg leuk http://nl.youtube.com/watch?v=RnSYKXZkrO8

Lekker muziekje eronder ook!

Mooiste is op 2:06, dat hij in die rem knijpt van die gecrashte R1, en die die hendel ook nog afbreekt!! Hilarisch!
*kuch*R6*kuch* O-)

maar ff zonder dollen, gewoon lekker gaan rijden, vloeiend, bandjes goed warm laten worden :)

heb al heel veel bandjes ingereden, maar nog nooit een glijertje gehad :)
heb ook mensen gezien die na 50km de schaamranden alweer weg hadden :X
 
Jammer is dat.

Is volgens mij ook nog een filmpje van een gozer met een duc die wegrijdt uit de werkplaats en op z'n plaat gaat.
 
*kuch*R6*kuch* O-)

maar ff zonder dollen, gewoon lekker gaan rijden, vloeiend, bandjes goed warm laten worden :)

heb al heel veel bandjes ingereden, maar nog nooit een glijertje gehad :)
heb ook mensen gezien die na 50km de schaamranden alweer weg hadden :X

oeps, dacht een 1 te lezen... Nouja, in ieder geval.. Wel grappig.

OT, ik heb ngo niet zoveel rijervaring, maar met mijn nieuwe achterbandje gewoon ´normaal´ gereden (als in, rustig, rijles mode normaal)
Helemaal niets gemerkt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan