Vreemde verkeersregels

Ik weet nog goed dat er een rouwstoet reed, langs het kanaal. Er was een oudere man aan het vissen, hij legde zijn hengel neer en nam zijn pet af, tot de stoet helemaal voorbij was. Respect hoor, dat zie je niet veel meer. Dat zei ik ook tegen hem. Zijn antwoord:

"Dat is het minste wat ik kan doen na 45 jaar huwelijk."
 
Een militaire colonne heeft een andere functie dan een gewone vrachtwagen, of een colonne gewone vrachtwagens. Ook word je dat met de paplepel ingegoten bij elke verkeersles en kent eigenlijk iedere Nederlander, en volgens mij ook wel de meeste buitenlanders. Het zal in het buitenland niet veel anders zijn.

Ik zeg niet dat niemand die regel kent, de titel van topic is 'vreemde' verkeersregels, en ik persoonlijk vind dit, zeker in vredestijd waar een colonne hooguit op weg is naar een oefening, een vreemde regel.

Ik ben behoorlijk op de hoogte van de verkeersregels (algemene interesse, en pas 2 jaar geleden motorrijbewijs gehaald), en ik kan me weinig regels voorstellen die niet algemeen bekend zijn hier in Nederland. Enige wat me te binnen schiet zijn automobilisten die denken dat filteren verboden is maar gedoogd wordt, terwijl het gewoon toegestaan is.

Wat betreft de begrafenisstoet, ik vind het heel triest dat het blijkbaar nodig is om algeheel fatsoen in formele wetten te vangen. Ook ik heb weleens iemand een stoet zien doorkruisen, en dat is echt schandalig.
 
Ik zeg niet dat niemand die regel kent, de titel van topic is 'vreemde' verkeersregels, en ik persoonlijk vind dit, zeker in vredestijd waar een colonne hooguit op weg is naar een oefening, een vreemde regel.

Ik ben behoorlijk op de hoogte van de verkeersregels (algemene interesse, en pas 2 jaar geleden motorrijbewijs gehaald), en ik kan me weinig regels voorstellen die niet algemeen bekend zijn hier in Nederland. Enige wat me te binnen schiet zijn automobilisten die denken dat filteren verboden is maar gedoogd wordt, terwijl het gewoon toegestaan is.

Wat betreft de begrafenisstoet, ik vind het heel triest dat het blijkbaar nodig is om algeheel fatsoen in formele wetten te vangen. Ook ik heb weleens iemand een stoet zien doorkruisen, en dat is echt schandalig.
Pik er willekeurig eens wat vragen uit je examen en vraag deze aan een aantal mensen. Je zult nog verbaast staan over het gebrek aan verkeerskennis.

om er maar een uit te pikken, er zijn ERG weinig mensen die de betekenis van dit bord kennen:
683.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan