vreemde vibratie voorwiel

XT660R

Rookie
3 mei 2006
11
0
Lwd
Beste techneuten,

Ik heb een zeer vreemde trilling in het voorwiel/stuur van mijn Diversion 900.
Als ik rechtdoor rijdt en de motor komt onder de 50 km p/u is het net alsof ik over allemaal richels rijdt. Dit is dus ook met de motor uit in de vrijloop.motorische trillingen zijn uitgesloten.

Er zitten net nwe banden onder en mijn dealer heeft de voorband al gewisseld voor een andere nwe voorband en geen resultaat.Toen een totaal ander merk geprobeerd en de trilling bleef.Het vreemste is nog wel dat wanneer ik iets rechts of links stuur de trilling direct verdwijnt.bv rotonde of een beetje heen en weer sturen.Dus als die recht staat(rijdt) vibreert ie. Geen schade gehad, geen balhoofdlager defect of speling, geen wiellagers defect.

Motor heeft 18000 km gelopen.

Iemand een idee ?
 
Geen verschil. Schijven zijn recht en niet versleten.Mooiste zou zijn om eens een wiel van een andere diversion te monteren denk ik.Maar ik heb er niet 1 staan. :N
 
Kan ook wel eens in je voorvering zitten. Ik had het zelfde probleem hebiets vervangen aan de voorkant ben van alles af. Had ook andere schijven velgen noem maar op. Ben er nu uit het zat in de vering
 
waarschijnlijk zijn ze bij de dealer iets vergeten.. hebben ze je voorwiel gebalanceerd?? dit moet altijd gebeuren als er een nieuwe band op komt. het voorwiel moet namenlijk heel goed in balans zijn, anders krijg je dit soort dingen.

misschien dat het lood er vanaf gevallen is ( dat gebruiken ze om je balans goed te krijgen) , dus kijk even op de velg of daar nog lood op zit. verder zit op het zijvlak van je band een gele stip, ( behalve bij michillin, daar niet ) deze moet precies naast het ventiel zitten. kijk hier even goed naar! anders zou ik gewoon terug gaan, en zeggen dat na het monteren van de band je motor een wasmachine is geworden! }) '( succes!
 
Beste techneuten,

Er zitten net nwe banden onder en mijn dealer heeft de voorband al gewisseld voor een andere nwe voorband en geen resultaat.Toen een totaal ander merk geprobeerd en de trilling bleef.Het vreemste is nog wel dat wanneer ik iets rechts of links stuur de trilling direct verdwijnt.bv rotonde of een beetje heen en weer sturen.Dus als die recht staat(rijdt) vibreert ie. Geen schade gehad, geen balhoofdlager defect of speling, geen wiellagers defect.

Motor heeft 18000 km gelopen.

Iemand een idee ?

Heeft de dealer in al zijn wijsheid toevallig niet één van jouw velgen krom gemaakt? Rol de wielen eens met de hand en kijk eens of er een slag(je) inzit.

Cor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan