Vreemde zaak.. (iets gekocht voor dubbel geld)

tmoons

MF veteraan
7 jan 2004
4.373
158
Hallo,
ik heb het gevoel dat ik niet helemaal goed heb ingekocht.
ik bestelde een setje koolborstels, toen begon het al: "nee meneer er zit er 1 per verpakking, u moet er dus echt 2 kopen, ze zijn 15 per stuk."

Dit terwijl de bouwteking al aangeeft dat ze per 2 zijn. Ik kon de mensen niet overtuigen van mijn gelijk, en ik had het onderdeel wel nodig dus besteld en vandaag opgehaald.

Maar wat schetst mijn verbazing, de verpakking geeft vrij duidelijk aan 2 stuks per verpakking.
het pakketje was zo verpakt dat er een vieze plakkerige stikker precies over het "qty" stukje was geplakt, alsmede over het aangegeven aantal.

na voorzichtig los maken heb ik de volgende foto gemaakt:
full


Hier op zie je in het rood de "qty" aanduiding met de zwarte 2 ernaast.

Ik voel me toch een beetje, op zijn zachts gezegd "genaaid".

Iemand die mij kan uitleggen wat er hier aan de hand is?
(en dat nog wel na zo een fijn gesprek gehad te hebben met de man van de motor winkel)
 
hier nog een plaatje van het gekochte item(S) in kwestie:
full
 
Beetje vreemd verhaal, ik heb nog nooit meegemaakt dat koolborsteltjes per stuk werden geleverd.
 
Laatst bewerkt:
ik snap het probleem niet :? dan flikker je dat andere zakje toch weer bij de dealer om de deur :?
huh?
ik snap jou opmerking niet, het zit zo:
=> Ik wil 2 koolborstels
=> partsdiagram verteld geeft mij te denken dat er 2 per verpakking komen.
=>de dealert zegt, nee 1 per verpakking, dus je moet er 2 kopen.
=> ik koop er braaf 2.
=>Ik krijg ze onder ogen en zie dat er wel degelijk 2 in de verpakking zitten,
=>ik dus maar 1 verpakking krijg, en niet 2.
=> ik heb nu het gevoel dat ik 2 dingen betaal maar slechts 1 geleverd krijg en dat mijn andere betaalde setje van 2 stuks, dus gewoon in de voorraad van de dealer verdwijnt, wachtend op en volgende koper die 2 koolborstels zoekt.

Is het zo duidelijker? ik weet niet zo goed hoe het anders uit teleggen....
 
Gewoon ff naar een andere dealer gaan en vragen wat 2 borstels kosten met het artikelnummer wat er op jouw verpakking staat.

Trouwens, waar heb je dit gekocht??
 
ik kan me niet indenken dat 1 koolborsteltje 15 euro kost, laat staan 2 voor 30 euro, koolborstels voor mijn Honda CBR waren 12 euro per paar,
wat ben je genaaid zeg, roep maar hard de naam van de motorzaak,
dan weten je mede-rijders dat hier opgelet moet worden
 
huh?
ik snap jou opmerking niet, het zit zo:
=> Ik wil 2 koolborstels
=> partsdiagram verteld geeft mij te denken dat er 2 per verpakking komen.
=>de dealert zegt, nee 1 per verpakking, dus je moet er 2 kopen.
=> ik koop er braaf 2.
=>Ik krijg ze onder ogen en zie dat er wel degelijk 2 in de verpakking zitten,
=>ik dus maar 1 verpakking krijg, en niet 2.
=> ik heb nu het gevoel dat ik 2 dingen betaal maar slechts 1 geleverd krijg en dat mijn andere betaalde setje van 2 stuks, dus gewoon in de voorraad van de dealer verdwijnt, wachtend op en volgende koper die 2 koolborstels zoekt.

Is het zo duidelijker? ik weet niet zo goed hoe het anders uit teleggen....

Je hebt betaald voor 2 zakjes, en je krijgt maar 1 zakje? Dan krijg je het geld voor dat andere zakje toch gewoon terug?
 
Wat is nou je probleem? Je wilt 2 borstels, je bestelt 2 borstels en je krijgt 2 borstels.

Bestel voortaan gewoon een flatscreen bij Otto voor 99 euri.
 
Zoals ik het zie zijn er ook écht 2 borstels besteld, anders vermeld het witte papiertje wat er door kawasaki NL. opgeplakt is maar 1 (item)
Ook heb ik ff op de prijslijst gekeken, en daarop staat: Koolborstel, 15,21 incl btw, verpakkingseenheid: 2
Dat wil simpelweg zeggen dat ze per 2 verkocht worden, en dat de stuksprijs 15,21 is.
Meer kan ik er van hieruit ook niet van maken.
Als jouw dealer er 1 besteld, krijgt hij er 2, en mag hij er 1 in het magazijn leggen.
Besteld hij er twee (jouw geval), dan krijgt hij 1 verpakkingseenheid, en da's 2 stuks.
Wil hij er 3 hebben, moet hij er dus 4 kopen, en weer 1 op voorraad leggen.
Dit is vooral bij kawa, een gewone gang van zaken.
 
Ik snap jou probleem, maar moet zeggen dat je gewoon opgelicht bent.
De fabrikant zegt dat er twee erin zitten dus is het zakje geaborteerd
Daar ben ik het vooralsnog gewoon NIET mee eens :N
Óf jij hebt in jouw leven misschien vaker, én meer onderdelen bij kawa besteld dan dat ik gedaan heb.
 
Wat is nou je probleem? Je wilt 2 borstels, je bestelt 2 borstels en je krijgt 2 borstels.

Bestel voortaan gewoon een flatscreen bij Otto voor 99 euri.
Zitten daar koolborstels in? _O- _O-
 
Zoals ik het zie zijn er ook écht 2 borstels besteld, anders vermeld het witte papiertje wat er door kawasaki NL. opgeplakt is maar 1 (item)
Ook heb ik ff op de prijslijst gekeken, en daarop staat: Koolborstel, 15,21 incl btw, verpakkingseenheid: 2
Dat wil simpelweg zeggen dat ze per 2 verkocht worden, en dat de stuksprijs 15,21 is.
Meer kan ik er van hieruit ook niet van maken.
Als jouw dealer er 1 besteld, krijgt hij er 2, en mag hij er 1 in het magazijn leggen.
Besteld hij er twee (jouw geval), dan krijgt hij 1 verpakkingseenheid, en da's 2 stuks.
Wil hij er 3 hebben, moet hij er dus 4 kopen, en weer 1 op voorraad leggen.
Dit is vooral bij kawa, een gewone gang van zaken.

Daar ben ik het ook best wel mee eens, maar toch, als ze dat dan gewoon wat duidelijker zeggen voel ik me niet zo verongelijkt...
 
Even voor alle vragers, waar ik het gekocht heb, hou ik even voor me. Reden: ik wil ook even overleggen met de zaak (zoals gezegd, ik heb nog geen ervaring met deze zaak, en wil ze het voordeel van de twijfel geven)
 
Hee d@ve, als het echt zo ver is dan hoor je het!
maar voorlopig mag je je fakkels richten op andere.... (hooivorken kunnen ook nog even in de schuurblijven ;) :) :Y )
 
Hmmmm, ingewikkeld verhaal geworden.

Als er op het zakje een verpakkingshoeveelheid van 2 stuks vermeld staat en de motorzaak levert zo'n zakje met 1 stuks erin, waarbij dan bovendien gerommeld lijkt te zijn met (de leesbaarheid van) het etiket en/of het zakje, dan riekt dat volgens mij naar gesjoemel.

Dat staat mi los van het feit dat 1 zo'n koolborstel ca. 15 euro moet kosten (wat op zich best kan, hoe idioot duur dat ook moge zijn).

Als jij 2 zakjes hebt ontvangen, met elk 1 borstel erin en je hebt de "normale" stuksprijs betaald, dan lijkt het dat je niet belazerd bent, tenzij het toch zo is dat de prijs van 15 euro voor een setje van 2 stuks geldt.

Uitzoeken dus wat de echte stuksprijs van die dingen is en als dan blijkt dat je voor 15 euro een setje van 2 borstels (in 1 zakje) hoort te krijgen : naar de leverancier gaan om je teveel betaalde centen terug te krijgen.

NB
Volgens mij vervang je koolborstels altijd allemaal tegelijk, dus dat ze per 2 stuks verpakt zijn lijkt me niet meer dan logisch.
 
Komt wel vaker voor zo, kijk maar eens hier bijvoorbeeld (koekblikken)

www.havam.nl of www.hbase.nl

Als je remschijven wenst voor je auto, dan krijg je er dus altijd 2, maar de prijs die er staat is echt bruto excl. per stuk

Tja, zo gaat het nu eenmaal...

;)
 
Beste tmoons,

Inderdaad een verwarrend gevalletje, maar even meekijken op het bestelscherm van Kawasaki schept een boel duidelijkheid... ik denk dat de dealer het je graag uit legt.

En voor de lutsers die meteen over fakkels en diefstal begonnen; zoals de waard is... -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan