Vreemde zaak.. (iets gekocht voor dubbel geld)

https://www.z-power.co.uk/merchantm...id=598&mmsid=320be24d1d653b1da2000e34797d1483

hier een link staat echt een set koolborstel voor 22 pond is ongeveer 32€

Ze zijn normaal dus wel per 2 verpakt die zaak verkoopt ze alleen per 1!
De prijs klopt daarentegen wel dus echt genaaid ben je niet!

hij KAN ze per 1 verkopen, maar ik wilde er uiteindelijk wel 2 hebben.
het ging om de prijs per verpakking en vervolgens om hoeveel er dan eigenlijk per verpakking aanwezig waren.

Nogmaals: Ik krijg een stuks prijs op gegeven van de dealer. Dus bestel er 2 stuks, krijg vervolgens een verpakking onder ogen waar er wel degelijk 2 in 1 verpakking zitten. Dus toen kreeg ik een vreemd gevoel.

Overigens begin ik steeds minder het gevoel te krijgen genaaid te zijn... maar na een gesprek met de motor zaak (ga natuurlijk even langs, niet door de telefoon) weet ik vast meer.
 
Laatst bewerkt:
Edit: niet ver genoeg doorgelezen dus verhaal ietsje aangepast :X

Bij onze ijzerwarenleverancier (bouwmaterialen) staan bijvoorbeeld schroeven in de prijslijst per 100 stuks, terwijl er 200 in een doosje zitten ;)

Zo vreemd verschijnsel is dit dus niet. Laat het een lesje zijn voor de volgende keer, goed doorvragen of eerst ff oriënteren op i-net. Je staat verbaast hoe wijs je daarvan kunt worden :Y

Hier nog ff een voorbeeldje van hetgeen ik bedoel. Plaatjes kijken werkt soms verhelderend ;)

(Afbeelding)

Als dit inderdaad het geval is, is voor mij de kous af, maar de beantwoording daarvan volgt later deze week.
 
is 1 euro zo veel moeite en ergernis waard (hiermee verwijs ik even naar de uitzending van radar afgelopen maandag waarin hotels werden bezocht die per bezoeker per nacht 1 euro "teveel" vroegen, een kleine rekensom leverde voor de meeste hotels een aanzienlijke som op.) hiermee wil ik zeggen, dat het gaat om het princiepe, als iets 15 per 1 kost, kosten 2 30 euro, als iets 15 euro per 2 kost kosten 2 er niet 30 snapje...
 
Ik heb ooit een koolborstel gekocht en die kostte iets van 16 euro. De andere, (binnenste) was nog goed omdat deze minder slijt, die kostte iets meer. Misschien staat het wat ongelukkig op de verpakking, maar gezien de prijs denk ik niet dat je genaaid bent.
 
Koolborstels in dit geval zijn identiek dus er is geen prijsverschil.
 
Ik ben er (voor mezelf) uit. Een andere motorzaak, niet kawasaki gerelateerd, heeft mij ook een "offerte" gemaakt voor de zelfde producten en komt op het zelfde (ok 2 eurotjes perstuk duurder) bedrag uit.

Toch blijf ik het vreemd (en duur) vinden, maar het is nu eenmaal zo.
 
ja hoeveel kosten die? (want dat zit er nog wel in voor mijn project vrees ik....)
 
ja hoeveel kosten die? (want dat zit er nog wel in voor mijn project vrees ik....)

Bij de dealert zul je ongeveer een prijs horen van Euro 45,- per setje. Hierbij is een setje voor één cylinder. Per vier ben je dan ca. 180,- Euro kwijt. (Oftewel ca. 400,- oerhollandse guldens :o )

Voor mijn eigen Z650 heb ik een setje via ebay uit de VS laten komen. Zie ook deze link. Het zijn wel overmaatse veren, echter als je een dremel o.i.d. hebt. dan kun je ze op maat maken. Ik heb dit ook gedaan, en sindsdien meer dan 25.000 km gereden zonder noemenswaardige olie verbruik. Ik zou wel even je cylinder (laten) honen als je nieuwe zuigerveren monteert.

Je moet wel rekening houden met enkele weken voordat ze binnen komen uit de VS. . .
 
't is idd niet te verkopen, maar ik werk in een auto magazijn, en ik krijg ook wel zakjes of doosjes binnen waarop bv 2, 4 of soms wel 50st. staat. dat wil niet zeggen dat de prijs dan geld voor een heel zakje. dan moet ik ze toch verkopen als zijnde per stuk. maar dan vind ik het nog wel duur hoor. een SETJE koolborsteltjes voor een starter van een golfje kost max 16,-. goedkoopste 7,-
 
Terug
Bovenaan Onderaan