vreemdste voorwerp dat je ooit hebt ontweken ?

Mastodont

MF'er
10 mrt 2004
34
0
Iedereen komt natuurlijk wel eens wat tegen op de weg, vooral in de polder zijn gedurende de zomermaanden de afgevallen hooibalen berucht. Maar er liggen nog veel meer dingen op de rijbaan die daar eigenlijk niet thuis horen.

Daarom: wat is het vreemdste voorwerp dat je ooit op de weg bent tegen gekomen en dat je hebt moeten ontwijken om een schuiver te voorkomen ?

Om zelf maar even te beginnen. Het vreemdste voorwerp (of eigenlijk voorwerpen) kwam ik tegen tijdens een van mijn laatste motorrijlessen vlak voor mijn examen (nu al weer bijna 10 jaar geleden).

Ik reed pas voor de tweede keer op de snelweg en reed achter een bestelbusje van een glaszetters bedrijf. Zo'n klein vrachtauto'tje met zo'n A-frame achtige stelling achterop waar links en rechts van die glasplaten tegenaan staan. Boven op die stelling lagen van die glaslatjes waarmee ze het kozijn netjes afwerken als ze een nieuwe ruit zetten. Die dingen zijn zo'n 5 mm dik, 3 cm breed en 2.5 meter lang.

Blijkbaar waren de heren glaszetters vergeten om hun lading goed vast te zetten want spontaan gleden de glaslatjes een voor een van de wagen af en kwamen links en rechts langs mij heen zetten. Mijn eerste reactie was natuurlijk om vol in de remmen te gaan. Maar een schreeuw van mijn rij-instructeur:"NIET REMMEN" voorkwam dat ik vol in de remmen zou uitglijden over zo'n dun glad latje. In plaats daarvan de linkerbaan opgezocht en het voertuig ingehaald en samen met mijn rij-instructeur de heren glaszetters duidelijk gemaakt dat ze een deel van hun lading aan't verliezen waren.
 
Moeder met kinderwagen vanuit achter een stilstaande vrachtwagen B|

Kon wel ontwijken gelukkig :)
 
Een opsomming van rare voorwerpen is natuurlijk een antwoord op de vraag.

Maar een kort verhaaltje van de omstandigheden waaronder je het voorwerp tegenkwam is misschien leuker om te lezen voor andere MF'ers.
 
Een bijna complete uitlaat, een kip (niet gelukt, kon de veren uit de radiateur plukken :( ), een gat in de invoegbaan van een snelweg van toch zo'n 25 cm diep en een doorsnede van bijna een halve meter.... dat waren wel de meest vreemde dingen denk ik.
 
in mijn tot nog toe zeer korte ervaring, alleen een waterkip. En die beesten bedenken zich altijd op het laatste moment naar de overkant te gaan, terwijl ze eerst gewoon stil zitten langs de kant en daar gewoon hadden kunnen blijven zitten. van de schrik zoeken ze altijd het gevaar op heb ik het idee :?
 
nieuwe hotcam,

had een gast bij de dealer in zijn rugzak gestopt, reden toevallig tegelijk weg en hij verloor um op de a27...

de sukkel... 8-)
 
Laatst bewerkt:
een levensgrote zwaan op de linkerbaan van de A1 ter hoogte van diemen... was moe geworden en dacht gewoon te kunnen landen op de rijbaan.. de politie heeft haar op gehaald
 
Mijn rij-instructeur 8-)

Hij besloot tijdens me vierde rijles ff over te steken tijdens me slalom B|

Uitwijken ging dan ook niet goed, joyce lag op de grond en de motor al draaiend naast haar '(
 
Een kapotte band van een vrachtwagen. Ik schrok me kapot, maar kon hem nog net ontwijken. Was op de snelweg trouwens.
 
Tijdens mij scootertijdperk had ik bij vijftig kilometer per uur een kat die plotseling onder mijn voorwiel door liep, ik gestopt en die kat rent gewoon door. Het ging best wel hard en dat beest blijft gewoon doorlopen als of er niks was gebeurd. Raar maar waar, ik hoop in de toekomst verder niks geks te hoeven ontwijken.
 
Is dat niet zo'n zwarte kleine k*tvogel??
nee dat is een meerkoet
edit: met brommer wel rare dingen ontweken...
poging tot: paaltjes bij zo'n fietspad, 70km/h tegen zo'n paaltje omhoog gereden, vonden mijn schenen niet tof :)
ehm ja keertje vriend van me die op zn bek was gegaan..

Met motor nog niet echt iets raars, ja auto's enzo... ohja, en n keer n appel... volgensmij als je dat niet door hebt ga je echt haaard op je smoel!! :o
 
Op de A12 tussen den haag en zoetermeer bij windkracht 10 ofzo (zeg maar storm.. Onderweg kreeg ik een beetje spijt dat ik niet gewoon de auto gepakt had) platen roofmate (van die blauwe isolatieplaat) ontwijken die door de lucht fladderden. Was wel een spannend ritje :]
 
OK, OK, ik vraag 't wel: :)
WTF is een waterkip? Een eend of zo?
Ah, heb al wat gevonden.
Volgens Goegel is dit een waterkip:
full

Ziet er uit alsof je d'r zonder gevaar overheen kunt rijden,
dit in tegenstelling tot de struiskip. :)
 
Een keer vanuit Utrecht op de A12 een bankstel midden op de weg, er zat niemand op gelukkig :+

En een keer een olievat op de linkerbaan richting europoort, best fijn die mensen die besluiten op het laatste moment het vat te ontwijken met de auto, zodat jou tijd nog korter is om het vat te ontwijken |(

Het is dan net of ze hopen..................laat maar gaan :X
 
edit: met brommer wel rare dingen ontweken...
poging tot: paaltjes bij zo'n fietspad, 70km/h tegen zo'n paaltje omhoog gereden, vonden mijn schenen niet tof :)
Beetje off-topic, maar dit doet me denken aan een vriend die op de fiets met z'n dronken hoofd een overstekende voetganger wilde ontwijken en frontaal tegen een boom klapte. Bleek bij nader inzien die overstekende voetganger een parkeermeter te zijn. :)
 
Een keer vanuit Utrecht op de A12 een bankstel midden op de weg, er zat niemand op gelukkig :+

En een keer een olievat op de linkerbaan richting europoort, best fijn die mensen die besluiten op het laatste moment het vat te ontwijken met de auto, zodat jou tijd nog korter is om het vat te ontwijken |(

Het is dan net of ze hopen..................laat maar gaan :X

Yep, hier nog een (bijna) bankstel kopper.

Op een polderweggetje richting Ameide. Was al vrij alert aan het rijden vanwege modder op de weg (k*tboeren :( )
Voor mij reed een auto met een krakkemikig karretje erachter, met daarop een tweezitter.
Bank schoof er in 1 keer af (hobbel in de weg), stuitert god zij dank richting berm zodat ik kon uitwijken naar links. Gelijk een mooie afdruk van angstzweet op mijn zadel....
 
Terug
Bovenaan Onderaan