vreemdste voorwerp dat je ooit hebt ontweken ?

Gisteren nog met die wind een aantal over de snelweg rollende lege blikjes bier :(

En een keer een vol kratje bier.

Gelukkig was dat op de achterplaats, zodat ik de motor heb gestald, en lekker aan de tuintafel het kratje heb leeggedronken O-)

:P :9
 
Tijdens m´n afrijden ben ik bijna gespeerd door iets reiger-achtigs (was wel kleiner, maar nog steeds zo´n lange snavel). Gelukkig was het een near mis! Maar wel ff geschrokken.
 
Een keer jaren geleden in maassluis lekker sportief door de bocht, halverwege een doos gebak vast onder mijn voorwiel.

na een paar meter schuiven schoot ie er onderuit, bocht een beetje wijd genomen, maar niet gevallen


8-)
 
Hmm gisteren dus ..bijna een wegafzetting tegen mijn helm..kon hem net ontwijken..Ik moest volledig stilstaan door de enorme rukwind..ik was net aan het optrekken met de fiets maar die wind was zo sterk en die wegafzettingen vlogen om mijn oren ..je had het moeten zien ...

De laatste keer was iets met dakpannen toen ik een jaar of 12 was..je kon gewoon leunen tegen de wind..Kwam al dat water over de bouevard in de keizerstraat te scheveningen...dat was pas een storm...deze is wel aardig..
 
een keer in het donker een egel die overstak , ik kon net achter hem door sturen
en een keer een aanhanger waar gips blokken op lagen en die lagen erg hoog gestapelt dus ik had al iets meer afstand dan normaal genomen en ja hoor net voor een bruggetje kabam al die blokken over de grond .
Met de auto diversen klein wild en een enkel tam beestje ( lees kat of hond )


helaas zijn er 2 dieren die de confrontatie niet hebben overleefd een duif die waarschijnlijk net ioets lekker op straat zag liggen en ff niet opletten en vol op mijn auto klapt en een eekhoorn die overstak ( was wel zielig eekhoorn echt plat alleen staartje stond nog overeind )

mzzl muppet
 
Overstekende traktor die vanuit het veld kwam. Stond mooi stil aan de rechterkant tot ik op ongeveer 100 meter van hem af was. Toen trok hij met kar en al op. Hij twijfelde naar het schijnt.Ik moest er wel links omheen maar van de andere kant kwam een vrachtauto. Hoe ik daar tussendoor ben gekomen weet ik eerlijk gezegd niet omdat ik m`n leven voorbij zag vliegen. Ik rij al 22 jaar motor met ongeveer 10 a 15.000 km per jaar en ik schrik niet erg snel maar dat was even slikken. O-)

Vr.gr.Marioguzzi
 
Sjonge, reed een keer achter een autóótje+karretje, stond een piano
op....wat denk je :? ineens hoppá, pleurt die piano zó op de weg :( Dus
ik gooit mn motorplat naar links, ontwijknog nét op een nippertje na een
van links komende traktor waardoor ik bijna op een niet-uit-kijkend-oud-
vrouwtje-mét-boodschappen knalde, maar gelukkig had ik vermogen genoeg
om hem ervoorbij te trekken, zo hups óver het bruggetje naar de kinderboerdeij
waar ik tot stilstand kwam tussen de geitjes......echt waar O-)

uit het dagboek van RRRamon :X
 
Ik kon mijn grootste schrik niet vinden maar het was volgens mij een VOSJE en wel op de A28 bij Hardenberg toen ik onderweg was naar Havelte (Meppel) met 160 km, was wel ff enorm schrikken, het ging gelukkig goed want het was in 1981 :)

We leven immers nu in 2004 *D
 
voor diegene die niet weten wat een knert is.

Dit diertje dat erg veel lijkt op een konijn met een gewei komt zeer veelvuldig voor in de noordelijk landen (noorwegen,zweden en finland) het heeft een witte vacht en zoals eerder vermeldt een gewei.


Een konijn met gewei.
Knert knert ... knert knert.

Een koe legt geen ei.
Knert knert ... knert knert.

Geen hert en geen zwijn.
Knert knert ... knert knert.

Een konijn met gewei.
Knert knert ... knert knert.

Een koe legt geen ei.
Knert knert ... knert knert.

Geen hert en geen zwijn.
Knert knert ... knert knert.

La la la la laaaaa ...
La la laaaaa ...
La la laa la laa la la.
La la la.


http://www.geocities.com/wim_swinkels/hofkapel/files/knertlied.html
 
heb ooit een enorme vis die na een zware storm op een dijk lag ontweken ,, de weg lag net achter het dijklichaam vliegt in eens die vis van ruim 50 cm de weg op , reed er net langs.....
 
Een zak ardappels van 10 kg of zo was van een vrachtwagen gedonders en een collega motorfietschauffeur verloor z'n koffer en voor de rest het gewone plankjes en plasticen tuuten
 
Ik reed eens met een duo passagier op een binnenweggeetje bij Saasveld en komt er een grote woudduif uit de bosschage vliegen en vliegt tussen mij en mn passagier door. Je snapt dat mn snelheid niet écht hoog was vanwege de deplorabele staat van het landweggetje.
Was wel schrikken maar ook leuk voor aan de borreltafel *D
 
Ik heb nogal last van gevogelte . die willen nogal regelmatig voor mijn fiets vliegen , is tot nu gelukkig altijd goed afgelopen. maar moet erniet aan denken om zo'n beest tegen mijn helm aan te krijgen !
 
Een compleet vrachtwagenspatbord op de A4 ergens om 3 uur s'nachts. Ik ben nog gestopt en teruggelopen om het ding de vluchtstook p te trekken. Net toen ik er was reed er een andere vrachtwagen overheen. Het spatbord kwam klem te zitten onder de aanhanger en met een fantastische vonkenregen reed ie verder om een eindje verder te stoppen. :o

--
Femme
 
Een koe in de mist..

Ik rij met ongeveer 120 en kom aan bij een bocht naar rechts.. opeens een mistbank en daar achter een moe op mijn weghelft. Gelukkig kunnen uitwijken, een stuk verder nog eens even omgekeken, maar ik had het toch niet gedroomd :z

Ik zie me al aankomen in het ziekenhuis onder het bloed.. "Wat? Dit is mijn bloed niet" :)
 
Ik heb 3 jaar gewerkt in de haven, wat je daar als motorijder tegenkomt.
Alle onderdelen van vrachtwagens en auto's, houten balken en planken (in alle maten en soorten) tot vallende containers (al dan niet met inhoud).
Rij nu vooral stadsverkeer, heb nu regelmatig een auto, brommer of een haastige voetganger voor mijn wielen. (steeds het zelfde antwoord, ik had U niet gezien of gehoord)
Met de auto op een paar jaar tijd 3! keer aangereden, heb toen die maar verkocht.
Toen ik mijn nieuwe auto (lees tweedehands) een paar maanden had, snachts op de snelweg in de regen tegen 100km/u op het linkse baanvak een pastieken vat aangereden.
Ben vol in de remmen gegaan, in het gras gekomen met de linkse wielen, meters dwars over de baan geschoven om vervolgens volledig rongedraaid (met de snuit in de richting van waar ik kwam) op de pechstrook tot stilstand te komen.
De auto stond zo dicht tegen vangrail dat ik er via de pasagierskant moest uitklimmen.
 
europallet...met windkracht 8 waaide in Houten vlak over mn
kop van een vrachtwagen af!!
En in Soesterberg met dik 200 een kraai dwars door mn kuip-
ruit van mn ZX7R...was erg pijnlijk...(voor mij)
En in Utrecht bij t stadion 120kmh een libelle tegen mn strot!!
Volgende dag een paarse pit op mn keel....heel fijn
 
2 maal kort na elkaar een duif, eenmaal heeft ene mijn spiegel meegenomen en een andere had bijna mijn hoofd mee
 
Mijn rij-instructeur 8-)

Hij besloot tijdens me vierde rijles ff over te steken tijdens me slalom B|

Uitwijken ging dan ook niet goed, joyce lag op de grond en de motor al draaiend naast haar '(

ben een keer aangereden door een leerling..

Stond naast de slalom dingen te roepen ze kijkt naar en reed me aan :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan