vreemdste wat jullie op de weg zijn tegengekomen

motordevil

Die hard MF'er
24 mrt 2004
847
0
leiden
Gisteren reed ik dus vanaf brabant waar ik het weekend was weer naar huis naar leiden, via rotterdam. Rijd ik bij dordrecht licht er volgens mij een stuk frame ergens van midden op mijn rijbaan, ik dus mijn slalommetje geoefend en ging gelukkig allemaal goed. Iets verder zag ik een aanangwagen achteruit rijden dus zal het wel verloren zijn ofzo.
Wat is het vreemdste wat jullie tegengekomen zijn op de snelweg?

Ik heb wel is een Twinnyload met fietsen en al voor mijn auto gehad ook op de A16, gelukkig op het 4-baans gedeelte dus genoeg ruimte om uit te wijken :+

Een volle brandstoftank van een halve kuub die loskwam van een oostblok vrachtwagen en geheel zelfstandig twee rijstroken overstak zonder uit te kijken op een verder gelukkig lege snelweg; gescheurd en leegelopen. Dader stopte gelukkig 100 meter verderop de vluchtstrook. :+

Een volle brandstoftank van een halve kuub die loskwam van een oostblok vrachtwagen en geheel zelfstandig twee rijstroken overstak zonder uit te kijken op een verder gelukkig lege snelweg; gescheurd en leegelopen. Dader stopte gelukkig 100 meter verderop de vluchtstrook. :+

Ze gingen er niet als een gek vandoor? Wat raar!! :+

laatst een pallet vlak voor KB Beekbergen, scheelde niks... :X

ook welles een bankstel (was in het koekblik), scheelde ook niks...

Yellow Hello,

Het vreemste.

gewoon rustig op een klaverbald achter een busje rijden met mijn TRX, wat is hier fout?, valt de ladder die boven op de busje lag er van af. Gelukkig bleef dat ding recht op de rijbaan glijden zodat ik er langs kon.

Ik weet dat je bij de verschillende cursussen over een autobadn heen kunt rijden. Maar ik heb toch niet geprobeerrd om recht over een ladder heen te rijden.

FaDen

Twee hikers, compleet met backpacks in de middenberm van da A1 vlak voor knooppunt beekbergen (vanuit Amersfoort)

Yellow Hello,

Was nog vergeten. Ik heb als statenmaker gewerkt, vakantie werk. Als je dan in een pickup rijdt met een kruiwagen achter in de bak. Vergeet deze dan niet vast te maken. Ik ben hem al een keer verloren. Zag ik in mijn speigel een krijwagen met 120km/u over de rijbaan glijden(rijden)?

Vreemd, dacht het wel.
Denk oo kvoor de gene die achter mij reed.
Sorry nog :-)

FaDen

Iedere ochtend ga ik natuurlijk zoveel mogelijk "binnendoor" over boerenweggetjes en een heel stuk daarvan is verboden tussen 7 en negen smorgens en tussen 4 en 6 smiddags. Natuurlijk heb ik die borden nog nooit gezien O-)

Enfin op een ochtend rijd er een kerel op de fiets. Op het moment dat ik nader begint hij hevig te slingeren en nog heviger te roepen dat ik hier niet mag rijden. Ik zeg je, er voorbij komen was echt geen makkie: meneer antisipeerde erg goed en was niet bang geraakt te worden. Terugschelden hielp ook niet. Wat een idioot. Wat een extremist! Enfin, ik kwam ik uiteindelijk met een schijnbeweging voorbij. Ik dacht nog even te stoppen maar dat was hij niet waard. Gek.
Mazzel,

Roland

Een Deense dog, geloof me geen lachertje als die op de autosnelweg op je af komt gelopen. Vrachtwagen voor me ging ineens helemaal rechts rijden, ik dacht dat die kerel in slaap aan het vallen was ofzo ... ineens komt daar dus zo'n kolos van een hond achteruit.

Ook al eens een keer zo'n plastic keukentafellaken. Man, man geeft dat een knal als je daar met 130 tegenaan rijdt.

Beide gevallen waren met de wagen overigens. Ben niet zo'n autosnelwegrijder met de motor.

Hey leuk topic.

Ik kwam vande week een ree op de snelweg tegen. t arme beestje liep tegen de midden vangrail aan. en liep in paniek heen en weer. Later om gekeerd maar t beestje was al weg en er lag ook geen bloedspoor op de weg!! Gelukkig maar!!!

Oh ja schiet me ineens te binnen dat ik ook wel eens fietsers op de snelweg ben tegen gekomen |( (gekke vakantie gangers hier!)

Laatst bewerkt:
Laatst op weg met een clubje naar beekbergen, ligt er ineens een pallet op de snelweg B| . Paar honderd meter later stond zo hersenloze blikker met ze aanhanger.

een keer grote schuimblokken van onze eigen aanhangwagen afgeblazen. Die dinge wogen weliswaar helemaal niets maar waren 1x1x0.5 denk dat sommige automobilisten zich wel te pleuris zijn geschrokken.

een keer liep er een achterwiel af van een trailer (met speedboat erop) die voor ons reed. Dat wiel vloog dus met de rijrichting mee vooruit, schuin de andere weghelft over (gelukkig zonder iets te raken)

Misschien ben ik de enige, maar ik kom :] :] :] :] geregeld op de snelweg allemaal blikken en emmers tegen, geparkeerd |( |( .

Het is zelfs zo erg dat ze er speciale radio- en tv-rubrieken over maken, xnap er niets van. :? :?

Het verschijnsel klakkeloos met je blik stilstaan komt vaak voor als er juist woonwerkverkeer is, terwijl ze dus van/naar werk gaan :? :? :? .

Kan de dienst parkeerbeheer er niets aan doen of zo, al die in de weg staande blikkers?... O-) O-)

Was weliswaar niet op de snelweg maar kom... tijdens een ritje in de Belgiese ardennen komt er ineens een wel hééél grote vogel uit de bosjes rechts van me (type adelaar). Close Encounters was er niets tegen :-) Ben blij dat ik het nu kan navertellen.

En dan nog een keertje met koekblik op de snelweg... een stuk spaanderplaat van 2 op 1 meter. Waaide onder een trailer uit en frontaal tegen men bumper. Door de druk van de wind bleef het gewoon plakken. Ben dan maar de dichtstbijzijnde "air" opgereden om de plaat eraf te halen en de schade op te nemen. Paar krasjes dus viel wel mee. Was toch ff schrikken.

Terug
Bovenaan Onderaan