vriend op zijn bek over olie, maar geen getuigen.

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
Een vriend van me is op zijn plaat gegaan over olie op een rotonde. hij reed 20 ofzo dus zelf niets maar zijn genisis heeft wel wat schade. Het probleem is dat hij het zelf geregeld heeft, de motor liep nog dus hij is naar huis gegaan. geen foto's geen getuigen en geen politie. Nu kan ie het waarschijnlijk nooit meer claimen op de gemeente he, of weet iemand nog een manier om toch nog wat centjes te zien?
kut olie op een rotonde, je bent kansloos :(
 
ff terug gaan met een paar vrienden, terug op z'n kant leggen, foto's maken, getuigenverklaringen (of adressen) opschrijven.


Niemand die hoeft te weten dat het eigenlijk een uurtje eerder heeft plaatsgevonden O-)
 
een MF-meeting van maken

De grote "wie-heeft-er-nieuwe-kuipen-nodig-meeting"

Daarna verkeer&waterstaat sommeren dit zo snel mogelijk op te ruimen, voordat er nog meer (als de nu al ruim 50 slachtoffers) schades ontstaan O-) :X
 
Ik had uit een ander topic begrepen dat als niet iemand anders de wegbeheerder eerder over die olie gebeld zou hebben, zij ook niet de tijd gehad hebben om het te verhelpen en het dus ook niet hun schuld is.
 
Dit is dus mij ook overkomen. Ik had 'gelukkig' vrij veel publiek. Hierdoor heb ik uiteindelijk de schade op het waarborgfonds kunnen verhalen. De wegbeheerder (die moet je als eerste aansprakelijk stellen) ontkende verantwoordelijkheid.

Probeer dit soort zaken via de rechtsbijstand af te handelen. Die hebben vaak veel meer verstand van hoe dit soort zaken aan te pakken.

Als je geen rechtbijstand hebt, dan zal het meer moeite kosten (sluit dus een RB af, kost je maar iets van 8,- per jaar).
 
Laat je niet afwimpelen als de wegbeheerder de verantwoordelijkheid van zich afschuift.

Bij de gemeente kan je opvragen wie de eigenaar van die weg is; deze moet je dan aansprakelijk stellen voor de geleden schade...
 
ja maar ja.. wie zegt dat het door de olie kwam? was er wel olie :P

altijd kut dit, maar ik geef je weinig kans...
 
het beste wat je er aan kunt doen is op het moment dat het gebeurt de politie bellen, die maken er dan een melding van, dan wordt het op geruimt en dan vraag je boij de gemeente de opruim datum aan, en dan pas kan je de gemeente aanklagen wegens slecht onderhoud van de wegen.

zelf iets te laat achter gekomen! :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan