Vriend van me ligt sinds vanavond in het ziekenhui

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.918
4.159
De Betuwe
Waarom ik dit schrijf weet ik niet, maar ik doe het toch:

Een vriend van me (met de Kawa ZZR) kwam vanavond naar me toe onverwachts...we hebben eerst een zooitje filmpjes gekeken (en de topic met die ZZR erin voor 10k).

Toen hebben we wat afgesteld aan de carburateurs van mijn motor, die liep te arm onderin.

Dus...ff een proefrondje gemaakt, we zouden daarna gelijk naar de McDonalds rijden...

Ik moest de motor nog warmrijden, dus erg rustig aan...de dijk op. Het was al aardig donker, en door het hoge gras langs de zijkanten kon je de bocht totaal niet doorkijken.
Met een gangetje van 70 reed ik rustig aan, vriend achter me.

Ineens zie ik een zwieper van zijn lamp. Heel even dacht ik "Ach, is niks, hij slingert wel vaker om banden te warmen". Maar ik keek toch even achterom.

Zie ik hem ineens niet meer!! Ik schok me helemaal kapot...ik rij terug, zie ik de motor liggen, die naar boven gericht lag (koplams scheen naar dijk toe!).
Toen schrok ik helemaal, vriend van me lag dus onderaan de dijk, een meter of 15 verder! :icon_frown: :icon_frown: :icon_frown: :icon_frown: :icon_frown: :icon_frown: :icon_frown: :icon_frown: :icon_frown:

Met het hart ik de keel schreeuwde ik zijn naam, en GELUKKIG riep hij iets terug....PFFFFFFF!!!

Toen schrok ik me weer dood, omdat zijn helm helemaal gedraaid lag, ik dacht ff dat hij zijn nek gebroken had!!
Wat bleek: hij had al zijn helm afgegooid, strak naast hem...gezichtsbedrog dus....PFFFFFFF alweer!

In ieder geval zijn arm VET geroken, onderste gedeelte van zijn rechterarm bungelde er gewoon bij, gadverdamme! Ranzig om te zien! :icon_frown: :icon_frown: :icon_frown:

Normaal heb ik ALTIJD mijn mobiel bij me, maar nu dus net niet! Geen huizen in de nabijheid, dus als een mongool naar huis geraced. (Ik woon vlakbij). Roept hij nog net voor ik wegrij: "We gaan zeker niet meer naar de Mac! :icon_smile: :icon_smile: )
Ik naar huis, naar binnen gestormd en 112 gebeld. Mijn ouders eerst kwaad, toen ik 112 belde en zei dat Corne van de dijk was gedonderd begon mijn moeder te janken, die dact ook al het ergste (deed ik ook in het begin). Ik zeggen dat hij alleen maar arm geroken had, maar dat ik niet zeker wist dat hij verder niks had, dus daarom snel 112 gebeld...

Met mijn pa met de auto terug gereden (hij lag dus zielsalleen in het donker naast de dijk :icon_frown: ), de ambulance met zwaailicht kwam na 5 minuten ofzo...politie belde nog omdat ze het adres niet begrepen :icon_frown: :icon_frown: .

Maar goed, ranzige verdoving gehad (naald een eind een ader in), gespalkt, en afgevoerd.

Ik zijn ouder bellen, om te zeggen dat ze beter maar even naar het ziekenhuis konden gaan, wel gelijk gezegd dat het niet ernstig was...ik mocht niet mee, dus heb ik een andere vriend van me gebeld om de motor bij hem op de zaak te zetten (andere vriend is fietsenmaker).

Motor opgehaald....tering wat een schade!
- Voorwiel ->Er lopt iets aan, en het is niet het spatbord (heel stuk uit gebroken)
- Voorvork lijkt nog aardig recht
- Hele kuip FINAAL aan diggelen, evenals de rechterspiegel, dis is glad van het frame afgebroken.
- Uitlaten beschadigd, achterpartij flink geschaafd, etc...

Met een beetje mazzel is het nog op te knappen, maar ik vrees dat het niet de moeite is! :icon_frown: :icon_frown:
Hij had net kuipen gespoten, nieuwe zwevende brembo remschijven, hyperpro binnenveren....die hebben hem vanavond niet echt geholpen! :icon_frown: :icon_frown:

Tip: Blijf ALTIJD opletten, ook al rij je voor je gevoel langzaam!

Hij vertelde me dat hij 'op mij reed' (ik reed voorop met groot licht), en de bocht gewoon totaal verkeerd inschatte...lette niet zo goed op omdat we MAAR 70 reden ofzo....

Nou, ik ga slapen, morgenvroeg hem bezoeken in het ziekenhuis....

DOE VOORZICHTIG ALLEMAAL, DIT HAD NOG VEEL ERGER KUNNEN AFLOPEN! :icon_frown:
 
Waarom zou je dit niet hier vertellen?

Wat een verhaal zeg...

Vaak is het zo dat jij je meer zorgen maakt over hem, dan hij over zichzelf. Hij is vast al weer snel bezig met de materiele zaken als: hoe is het met m'n motor?

En gelukkig maar :icon_smile:


Wens hem succes met herstel...



[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-05-24 08:40 ]
 
Duderuud, jij en vooral je vriend; STERKTE en beterschap.

_________________
Mijn http://www.bikepics.com/pics/yam-r1-99-bikepics-01196.jpg (Yamaha YZF-R1) uit 1999 legt 400 meter in 10"3 sec @ 222.7 km/h af.

[ Dit Bericht is bewerkt door: HELLdesker op 2001-05-24 10:15 ]
 
Sterkte aan je maat en jezelf, het zal je niet in je koude kleren zijn gaan zitten om dit van zo dichtbij mee te maken.
 
Altijd klote als je dit soort dingen van zeer dichtbij meemaakt....
het had inderdaad veel erger kunnen aflopen...

Maar wens hem sterkte (jij ook natuurlijk :icon_smile: )

Misschien niet helemaal op z`n plaats hier... maar zorg wel dat ie snel weer bezig is met de motor...anders blijft ie het "eng" vinden op weer optestappen.

Sterkte allebei
 
kloterij.. ervaren chauffeur die aan 70 zwaar onderuit gaat.. kan je wel eens bedenken in wat een hoekje zulk een ongeluk voor mlij kan zitten met niks ervaring.

Gelukkig heeft je vriend niks onherstelbaars (ja toch?).. die fiets is dan echt wel bijzaak hoor.
 
thx allemaal! :icon_smile:

Ik zal het hem ook doorgeven straks, ik ga om 3 uur naar het ziekenhuis.

Het blijkt dat hij zijn arm op 2 plekken heeft gebroken, om 11 uur hebben ze zijn arm 'gespalkt' met een paar ijzeren plaatjes en schroeven...

Het kan nog een HELE tijd duren voordat dat weer een beetje in orde is.

Net even op de plek des onheils gekeken, hij heeft op een haar na een betonnen paaltje gemist....er lagen wel 2 of 3 houten paaltjes omver. Dwars door het prikkeldraad....mazzel hoor...

Situatie is me nu ook iets duidelijker...het is een hele flauwe bocht, en hij heeft volgens mij niet goed opgelet, hij is gewoon rechtdoor gegaan.

Motor is misschien nog te repareren, maar het gaat wel een hoop geld kosten...kuipen, spatbord, hele voetensteun+rem van frame afgebroken...kost wel een duizendje of 5 denk ik...misschien niet eens de moeite meer. :icon_frown: :icon_frown:

Ik denk niet dat hij er veel van merkt, hij is altijd snel geweest, en totaal niet bang. Omdat dit geen ongeluk was door te hard/gevaarlijk rijden denk ik dat hij snel weer op oude voet verder gaat...maar we zullen het zien...over een week of 10 (he, dat rijmt :icon_frown: )

Ik hou jullie op de hoogte...nogmaals dank voor de steun....
 
Pfffff als ik het zo lees (betonnen paaltje) dan heeft ie mazzel gehad, wens hem maar sterkte met de herstel werkzaamheden in het ziekenhuis (ook die daarbuiten), jep zo blijkt maar weer eens, ALTIJD op blijven letten........
 

Maaru, zijn jullie nog bij de Mac geweest?????

Geintje, wens je maat maar een heilige hoeveelheid geluk van mij.
 
Jeezus, dat is schrikken ja.
Ik wens hem heel veel beterschap en hoop dat ie snel weer de oude is.

Ik heb het helaas ook een keer mee mogen maken en je schrikt je de tering.
Eerste wat ik deed was sigaretje opsteken en toen met trillende benen er na toe.

Gelukkig viel het allemaal maar mee, maar het is niet iets wat ik nog een keer mee wil maken. :icon_frown:

Maar wat was eigenlijk de oorzaak?



_________________
De http://www.bikepics.com/members/cbrjw/96cbr600/ (mijne) doet de 400 meter in 10"95 sec @ 198.0 km/h.

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-05-24 20:33 ]
 
Is me dat even schrikken zeg.
Wens hem ook beterschap namens mij.
Sorry ik las het een beetje laat, maargoed beter laat dan helemaal niet.

Paul
 
thx, zal ik doen!

Hoe het kwam, hij ging gewoon rechtdoor in de bocht:

- of hij zag de hele bocht niet
- of hij lete gewoon niet op...

Misschien mag hij morgen al naar huis...
 
Beterschap gewenst en nu maar hopen dat niet het hele motorseizoen aan hem voorbijgaat...

O ja ook nog wat fruit, dat hoort er natuurlijk bij.

fruit.JPG
 
hehe, thx!

Misschien mag hij vanavond naar huis...

Ik ga een paar foto's nemen van de fiets, en zal die ff posten als ze ontwikkeld+gescanned zijn....
 
Je moet de tekst "I believe I can fly"ook niet zo letterlijk nemen.

maar dan heb je stinkend mazzel en geen natuurstenen terras als landingsplek gehad
 
Motorrijden is mooi als je er op blijft zitten ,helaas gaat het wel eens mis. Ik ken veel motorijders dus meer kans dat een bekende iets vervelends overkomt en zo'n bericht komt altijd knalhard aan.
Wens hem beterschap en snel herstel.Het had erger kunnen aflopen.

 
Vorige week is zelfs mijn rij-instructeur eraf gegaan. Dus zelfs de beste zoeken wel eens het gras op. Schade viel bij hem ook wel mee. Spiegel eraf en wat krassen op de kuip.
 
Ik kwam mijn rijinstructeur een paar jaar geleden ook met schaafwonden tegen. Schuivertje op vakantie. Had zich niet helemaal aan zijn eigen kledingregels gehouden. Gelukkig was het niks ernstigs en kon hij er wel om lachen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan