Vriendin meenemen op de motor?

goeie helm handschoenen stevige jas en een normale spijkerbroek met stevige schoenen anders is het sorry....
Liever in een bikini maar dat laat ik toch maar over aan de jongens van RPM-video
:}
 
Ik weet niet wat jullie ervan denken..

Vriendinnetje wil heel graag eens mee achterop, maar heeft niet echt gepaste kledij enzo.. Ik wil niemand pijn doen eh :) En er kan altijd iets gebeuren natuurlijk..

Doen of niet?

Ze doet een leren jas aan, motorhelm en handschoenen. Motorbroek heeft ze niet.
Moet kunnen vind ik. Tis veel geld om een heel motorpak te kopen en voor die paar keer..
 
ikzelf zit ook 'wel eens' achterop (nog lang niet vaak genoeg overigens :9 )
maar heb mijn eigen pak gekocht, helm zit er ook wel aan te komen.. ik kan het eventueel wel lenen, maar moet je elke keer weeer zo moeilijk doen
en als je het goed doet, krijg je je vriendin ook wel aan de lessen en motor en is een pak ooit toch nodig ;)
 
Leen het motorjack van je moeder en kijk of je niet nog een oude motorbroek hebt liggen die ze past of misschien kun je er een lenen van iemand.
 
Mja, met spijkerbroek eventueel.. en handschoenen, helm en laarzen.. en die jas.

Anders kom ik eens supergevaarlijk en snel toe bij haar, zodat ze geen vertrouwen heeft in mijn rijstijl.. })

..hoewel ik haar ook graag achterop wil natuurlijk MET pak.
 
Idd wel stevige gepaste kledij (denk ook aan bergschoenen, wel goed de veters strikken...) en een valpet, en als ze overtuigt is regelen jullie vanzelf betere kledij.
 
Komop man, natuurlijk kan je wel (een paar keer) zonder motorpak rijden (idd geen linne broekie etc). Je kunt je rijstijl toch zo aanpassen dat een crash door JOUW doen wordt uitgesloten. (gevoel dat ik hier commentaar op krijg :X )
En btw, met rijlessen rijdt iedereen zonder pak? :? :?

Maarja, das puur mijn mening
 
Ik weet niet wat jullie ervan denken..

Vriendinnetje wil heel graag eens mee achterop, maar heeft niet echt gepaste kledij enzo.. Ik wil niemand pijn doen eh :) En er kan altijd iets gebeuren natuurlijk..

Doen of niet?

Als ik bij mn vriend achterop zit doe ik hetzelfde aan als waar ik mee les.
mn spijkerbroek, een leren jas, handschoenen en een helm.
Als ik mn A-tje heb en weet welke motor ik ga aanschaffen ga ik kijken voor motorkleding. (kleding moet wel bij de motor passen ;) )

voor die paar keer achterop kost het mij nog iets te veel centjes.
 
Als je rijlessen gaat nemen krijg je ook alleen een motorbroek.
Ik heb zelf ook wel regelmatig mijn vriendin achterop.
Ik heb voor haar wel een motorjas, helm en handschoenen gekocht.
Maar als ik met haar ga rijden dan doe ik zeker geen snelweg en doe ik echt rustig aan.
Dus niet door de file, niet voordringen bij het stoplicht, niet rechts inhalen, me aan alle regels houden dus.
De kans dat je met de motor een ongeluk krijgt is kleiner dan met de fiets of met de brommer.
Ik denk dus dat het belangrijker is dat je je ervan bewust bent dat je ook voor een ander verantwoordelijk bent. Ga dus gewoon lekker rustig een dijkje rijden. Doe geen gekke dingen en zorg in ieder geval voor enige bescherming.
Mocht ze het nou erg leuk vinden dan weet je alvast leuke kerst, Sinterklaas en verjaardag kadootjes.

Greetz Peter
 
Halo,
Heb vrouw en zoontje van tien die regelmatig meetoeren op de bike.
Ze zijn allebei volledig uitgerust, van kop tot teen en dat is nodig ook.
Zeg nooit, een ongeval gebeurt met mij niet (ik ben te voorzichtig).
T'is toch zo vlug gebeurd, en dan lopen de kosten hoger op aan medische kosten dan aan de prijs van een motoruitrusting.
Denk eerst na voor je je vriending meeneemt.
Beklagen is te laat.
Groetjes.

Bijlage: vlas2.jpg
 
ik zou het niet doen!!

Gelukkig hebben wij thuis 2 pakken 1 voor mij en 1 voor mijn man dus als er iemand achterop wil kan die altijd een pak aan, misschien iets te groot maar ja het is veiliger als zonder!!
 
vriendin mee op de motor? motor mee op de vriendin..

serieus: niet doen.. koop wat goedkope ( goede kwali) 2de hands kleding voor der, of een nieuw pak ( kan ook) en ga dan lekker touren..
 
heb enkele maanden geleden op cafe met iemand gepraat wiens ex vriendin nu maar één been heeft. Hij droeg een lederen pak. zij niet. Hij was niet in fout bij het ongeluk.

Hij was het café binnen gekomen, met een lederen jas, jeansbroek (en helm, handschoenen..), z'n huidige vriendin, die was meegereden droeg een jeansjasje, en -broek, geen handschoenen... Ze had het verhaal nochthans al gehoord.

Sommigen denken meer na dan anderen. (of zijn voorzichtiger van nature..)

Ik vervoer niemand zonder pak.

Je maakt zelf je keuze. De kans dat er iets gebeurt is echt niet groot, maar ze bestaat wel.
 
Wel, ik vrees dat zij daar ook meer zin in heeft.. rokje enzo.. Ik hoop alleen van niet, want dan weet ik niet of ik het ga doen. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor haar leven namelijk.

Ben je tóch wel vanaf het moment dat ze bij je achterop stapt en zo moet je dat ook voelen!!

En zodra je dat door hebt dan weet je ook het antwoord op je eigen vraag.



Huur gewoon wat kleding voor die ene keer, kost geen kont.
 
. Na de tweede keer voor lul lopen in zo'n outfit gaat een beetje vrouw vanzelf wel op speurtocht naar een leuk broekkie met jack.


hahahaha :}

jij trekt je spijkerbroek aan en je vriendinnetje trekt jouw leren broek aan. Of is er zoveel gewichts verschil dat dat niet gaat lukken?? En rijden maar.
Heb ik ook gedaan met mijn zus en vriendin van mij. Manlief heeft zelf een pakkie.
 
mijn vriendin heeft om bij mij achterop te kunnen een motorpak gekocht (was niet eens mijn idee!) maar zonder had ik haar ook niet achterop genomen, ik wil niet zenuwwachtig op m'n motor zitten... dan is de lol er (voor mij) ook een beetje af. Ik heb de mazzel dat ze al een paar keer mee mocht bij de rij-instructeur achterop, dus nu weet ze het zeker, ze wil ook haar A halen als ze oud genoeg is... Daarom was het voor haar ook zo'n makkelijke beslissing om zelf een broek te kopen. Het is dan wel een textielen broek, maar wel met protectie erin.
maargoed, je moet het zelf weten, maar je moet wel onthouden: ook al ben je zelf nog zo voorzichtig het hoeft jouw schuld niet te zijn en een pak is makkelijker te vervangen dan een stuk huid (of zelfs je vriendin)

greetz, Marcel
 
Kaatje, dat is heel erg vriendelijk, maar het is een eindje rijden.. iets dat ik momenteel niet kan fixen, jammer genoeg. Misschien over een paar weken als ze er nog staan..

Ik zit nog niet in die fase van een relatie waarin men pakken koopt voor elkander.. Huren daarentegen is wel een optie. :)

Het is een moeilijke kwestie, die verantwoordelijkheid. Langs de ene kant vind ik dat ik haar sowieso niet moet voeren omdat ik die verantwoordlijkheid niet wil dragen, maar langs de andere kant, als ze zo graag mee wil.. plus het feit dat ik het zelf ook wel fijn zou vinden.. En de kans dat er iets ernstig voorvalt MET aangepaste kledij misschien miniem is, begin ik toch te twijfelen.
Ik heb anderzijds weinig ervaring met duo-rijden.. Het is toch iets anders.

Ik zal haar gewoon eens zeggen wat ik ervan vind.. Dan kunnen we samen hopelijk de juiste beslissing nemen. :)
 
Ik heb het gewoon zo gedaan :

Zij mijn pak aan, ze had zelf al een helm dus dat scheelt , zelf ben ik gewoon in normale kleren gegaan , wel een leren jas maarja of dat echt veel helpt? :o .

ze vond het gelukkig helemaal leuk dus heeft ze nu ook een compleet pak aan.

Het is ook niet de bedoeling dat je 240 gaat tuffen op de 1e keer achterop neem ik aan ?
 
didn't you learn? Always do it save! :+

mijn vriendin had ook mijn oude kleding aan, net een michelenpoppetje.
maar ja dat had ze er well voor over!
 
Ik neem mijn vriendin niet achterop. Omdat ze geen motorkleding heeft. In het begin wel eens een klein stukje met haar gereden, maar gewoonlijk niet.

Ik hou ook niet van rustig rijden eigenlijk, dus ik rij altijd alleen ;)
 
Als je eens een keer je vriending van ( oeps sorry :+ ) achterop neemt omdat ze dat eens wil meemaken dan ga je toch niet gelijk effe een hele outfit kopen, of mis ik iets :? Stel dat het éénmalig is....zit je met een complete outfit in de kast twv enkele 100-den pleuro's.

Gewoon doen en netjes rijden, dan is er toch niets aan de hand.
 
Zet haar achterop in een minirok met een string eronder. Is ook niet verstandig, maar is i.i.g. leuk voor het verkeer om je heen :+


(Als het dan toch perse moet iig minimaal een stevige spijkerbroek, stevige schoenen, een oud motorjack of ander stevige leren jas, handschoenen en uiteraard een helm en voorzichtig rijden...kuipschade is makkelijker en mooier te herstellen.)
 
Ze kan de motorkleding van mijn vrouw aan.....en dan bij mij achterop!
Nee, even serieus, ze wil graag achterop, zorg jij dan voor goede motorkleding.
Vinden vrouwen leuk als je moeite voor ze doet. Wie weet wordt het wat (als ze de moeite waard is naturlijk).
 
Terug
Bovenaan Onderaan