Vriendin meenemen op de motor?

Caltrin

Die hard MF'er
30 nov 2003
503
0
Ik weet niet wat jullie ervan denken..

Vriendinnetje wil heel graag eens mee achterop, maar heeft niet echt gepaste kledij enzo.. Ik wil niemand pijn doen eh :) En er kan altijd iets gebeuren natuurlijk..

Doen of niet?
 
Niet doen.

Stel dat je valt... is toch lullig als jij nix heb... en de ander tot op het bod is afgeschaafd.

Op de motor -> beschermende kleding, rijder EN passagier!
 
rare vraag, dat beslis je toch zelf samen met haar. als zij het aan durft en jij ook doe je het.

Persoonlijk gaat mijn vriendin alleen met beschermende kleding achterop, maar vrienden van me nemen hun vriendinnetjes in kort topje en spijkerbroek achterop, no problem. is er nog geeneen gevallen met haar achterop maar als het gebeurt denk ik dat ze een nieuwe kunnen gaan uitzoeken. :X
 
oude kledij is er niet.. er is eventueel wel mijn moeder haar motorjas..
Maar qua broek enzo.. hmm
 
Wel, ik vrees dat zij daar ook meer zin in heeft.. rokje enzo.. Ik hoop alleen van niet, want dan weet ik niet of ik het ga doen. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor haar leven namelijk.
 
eerst kleding kopen en daarna pas achterop.
of leen anders kleding van een vriend of kennis.
maar zeker niet achterop zonder beschermende kleding,of je moet haar niet erg leuk vinden.
 
Alsof je vriendin maar even een paar honderd euro ertegenaan wil gooien om ook een keertje achterop te kunnen haha.

Gewoon doen man, rijdt je maar extra rustig en voorzichtig. Uiteraard de kleding die wel beschikbaar is (oud/lenen/niet al te duur aan te schaffen etc.) wel gebruiken..
 
Achterop zonder beschermende kleding (minimaal goede spijkerbroek, laarzen handschoenen en motorjas) geen optie.
In het span kan ze voor mijn part in d'r bikini gaan zitten; zal alleen wel een grappig gezicht zijn want ook in een zijspan heb je nog steeds helm-plicht (ondanks het feit dat er bij ons een 3punts gordel in zit)
Alleen als het dak van het span dicht is houden we ons niet aan de helmplicht, is wat krap onder het dak met een helm op en het valt toch ook niet echt op mocht er toevallig ergens een oplettende agent rondhangen.
 
tip trek haar jouw pak aan en rijd zelf heel rustig.
zou ik doen als ik geen extra pak had want wat is als je op je gezicht gaat nou erger ? dat je zelf in de kreukels ligt of dat je met de gedachten moet rondlopen dat je je vriendin in de kreules hebt liggen omdat jij haar niet je pak hebt geleend
 
Huur gewoon een pak en een helm voor je vriendin! Kost iets van 10 euro per dag volgens mij. Ik had tijd terug spul gehuurd en koste geen drol.
 
Ik ben eens heel onschuldig onderuit gegaan met een 'beschermdende' zomerbroek met daarin Kevlar verwerkt. Net zo goed zo kapot dat ik er een lelijke schaafplek aan overhield op mijn knie. Motorrijden tekent ziel en lichaam. Met een spijkerbroekie aan had ik dezelfde schade gehad. Vroeger reed men alleen in waxpakken (katoen of linnen mengsel, geïmpregneerd).
Ik las eens in een rijlesboekkie dat je als alternatief het beste meerdere kledinglagen over elkaar heen kan doen. Sowieso een leren jas en het liefst een spijkerbroek van jouw over de hare. Hoge bergschoen aan en ik neem aan dat je wel (winter)handschoenen voor d'r hebt. Na de tweede keer voor lul lopen in zo'n outfit gaat een beetje vrouw vanzelf wel op speurtocht naar een leuk broekkie met jack.
 
Ik weet niet wat jullie ervan denken..

Vriendinnetje wil heel graag eens mee achterop, maar heeft niet echt gepaste kledij enzo.. Ik wil niemand pijn doen eh :) En er kan altijd iets gebeuren natuurlijk..

Doen of niet?

Ik vind dat je zoiets niet aan een ander kunt vragen; je kan moeilijk de verantwoordwoording bij anderen leggen.
Mocht je je beslissing tòch op (mijn) ons oordeel baseren: niet doen dan!
Mocht je zèlf die beslissing willen nemen: als ik jou was, zou ik het wèl doen! ... :+
 
Voor die ene keer kan een goede spijkerbroek, jas van je ma en
een stel handschoenen (over helm heb ik nog niets gehoord?!)
wel voldoen.
Komt er enige regelmaat in: dan moet ze zelf op zoek naar een
goede outfit. Want nu rijdt je natuurlijk alleen met mooi weer.
Maar dat blijft ook niet altijd zo.
Misschien wil ze zelf gaan lessen. Ook dan is het handig om
zelf een pak te hebben.
En dat hoeft geen honderden euros te kosten.
 
als je haar achterop neemt, wel eerst effe een goede levensverzekering afsluiten...
als je valt, kun je meteen een nieuwe motor kopen :X ben je een van de weinige die staat te springen "yes, yes.. ik heb een ongeluk gehad.."..

spijkerbroek bij 80k/h is goed voor 15cm... dan begin je met je huid en je botjes te krijten.
textiel motorbroeken kun je na een ongeval zowiezo weggooien, dat is het risico van textiel... voordeel=je kunt in de regen blijven rijden, nadeel=als je valt is het kliko en nieuwe kopen.
 
Wel, ik vrees dat zij daar ook meer zin in heeft.. rokje enzo.. Ik hoop alleen van niet, want dan weet ik niet of ik het ga doen. Ik wil niet verantwoordelijk zijn voor haar leven namelijk.

Volgens mij heb jij de juiste instelling! :} Zij daarentegen duidelijk niet, pfff; in een rokje achterop; stoer hoor! (vooral na huidtransplantatie 633) |(
Ik zou in ieder geval doen wat jezelf al een beetje aangaf; je moeders motorjas, handschoenen en hoge schoenen. :] Wij hebben ooit eens in Frankrijk in spijkerbroek gereden maar zijn toen niet gevallen, dus daar kan ik niks over zeggen. In ieder geval geen korte broeken.

Blijft ze dwarsliggen; vraag haar haar duim op straat te zetten en die kort en snel naar achteren te trekken(lekker schaven :P ). Dan zal ze wel deugende kleding aan willen trekken.... })
 
Ik denk dat je het niet op je geweten wilt hebben ALS je onderuit gaat. En jijzelf kan nog zo voorzichtig rijden, maar je bent wat dat betreft in het gezelschap van veel malloten op de weg.

Dus: beschermende kleding en anders NIET! Just my 2 cents (of mag dat niet meer ivm afronden? O-) )
 
Ik denk dat je het niet op je geweten wilt hebben ALS je onderuit gaat. En jijzelf kan nog zo voorzichtig rijden, maar je bent wat dat betreft in het gezelschap van veel malloten op de weg.

Dus: beschermende kleding en anders NIET! Just my 2 cents (of mag dat niet meer ivm afronden? O-) )

Ja en haar ouders zullen je na een ongeval ook wel een leuke kerel vinden. Maar ja, meestal rijd je heel defensief als je iemand achterop hebt die je wat waard is.
 
Alsof je vriendin maar even een paar honderd euro ertegenaan wil gooien om ook een keertje achterop te kunnen haha.

Gewoon doen man, rijdt je maar extra rustig en voorzichtig. Uiteraard de kleding die wel beschikbaar is (oud/lenen/niet al te duur aan te schaffen etc.) wel gebruiken..


Hear hear
 
Ik kan wel lopen roepen "niet doen" maar ik heb zelf de eerste jaren ook zonder pak rondgereden.

Hoge, stevige schoenen, spijkerbroek en een stevige (leren) jas zijn echter wel het minimum.
Voor een paar tientjes krijg je al motorhandschoenen en zorg ook voor een goed passende helm.

Mocht ze vaker meewillen dan is goede kleding toch wel een must.
 
mijn eisen zijn: een goed passende helm (niet zomaar de eerste de beste geleende) een goed jack en stevige schoenen.

immers, het heelhouden van je vriendinnetje is ook een stukje eigenbelang! dus ik zou zeggen: nee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan