Vriendin wil een Deauville. Gaarne advies

Feli!

En ik denk dat het een prima keuze is. Liever iets te braaf beginnen en erop uitgekeken raken dan een te lastige motor waar ze angst van krijgt, wat meestal einde plezier in het motorrijden betekent!
 
1 bemerking :p

waarom haalt iedereen "starten en rijden" aan bij de Deauville?
mijn 20jaar oude CB is ook starten en rijden...
zelden een vuiltje aan de lucht hoor....
 
Aankoop is verricht. Na het zien van verschillende modellen met schades en pekelsporen (afkeur dus), is het een schade- en roestvrije donker-groen-metalic 2002 type II geworden, met iets meer dan 40.000km op de klok. Tijdens de proefrit en de (na aankoop volgende) thuisrit is mij het vermogen alleszins meegevallen. Het is geen supersport, maar meekomen met het verkeer op de snelweg is heel goed mogelijk.

Een foto (waar geen herkenbare herkenningspunten van thuis op staan) zal binnenkort volgen.
 
Aankoop is verricht. Na het zien van verschillende modellen met schades en pekelsporen (afkeur dus), is het een schade- en roestvrije donker-groen-metalic 2002 type II geworden, met iets meer dan 40.000km op de klok. Tijdens de proefrit en de (na aankoop volgende) thuisrit is mij het vermogen alleszins meegevallen. Het is geen supersport, maar meekomen met het verkeer op de snelweg is heel goed mogelijk.

Een foto (waar geen herkenbare herkenningspunten van thuis op staan) zal binnenkort volgen.
Gefeliciteerd!!! *O*
 
Aankoop is verricht. Na het zien van verschillende modellen met schades en pekelsporen (afkeur dus), is het een schade- en roestvrije donker-groen-metalic 2002 type II geworden, met iets meer dan 40.000km op de klok. Tijdens de proefrit en de (na aankoop volgende) thuisrit is mij het vermogen alleszins meegevallen. Het is geen supersport, maar meekomen met het verkeer op de snelweg is heel goed mogelijk.

Een foto (waar geen herkenbare herkenningspunten van thuis op staan) zal binnenkort volgen.

Toch wel een foto met haar erop?
 
Maar zonder herkenbare herkenningspunten van thuis . :')
Niet dan? Dat is zoiets als "naar beneden vallen", "groen gras" en "witte sneeuw". Niet per definitie fout, hoewel ze wel genoemd worden als pleonasmes. Je kunt namelijk ook "opvallen" (waarbij "op" tegengesteld is aan "naar beneden"), gras kan ook geel zijn, en sneeuw kan ook grijs zijn (bv door vervuiling na een vulkaanuitbarsting). :+

Ik probeer te redden wat ik kan, maar je hebt gelijk. ;)
 
Gefeliciteerd! En als je zelf een K110 rijdt is saai geen argument om geen Deauville te kopen.

Prima fiets, prima keuze als je geen last van testosteron hebt.
 
Gefeliciteerd met het rijbewijs en motor 8-)
Mijn vriendin wil ook haar A-halen. Echter wil zij gelijk een R6. Toermotoren en choppers vind ze oerlelijk. Goed dat niet iedereen hetzelfde wil! :+
 
Niet dan? Dat is zoiets als "naar beneden vallen", "groen gras" en "witte sneeuw". Niet per definitie fout, hoewel ze wel genoemd worden als pleonasmes. Je kunt namelijk ook "opvallen" (waarbij "op" tegengesteld is aan "naar beneden"), gras kan ook geel zijn, en sneeuw kan ook grijs zijn (bv door vervuiling na een vulkaanuitbarsting). :+

Ik probeer te redden wat ik kan, maar je hebt gelijk. ;)
"It can be yellow."

:P

En nog gefeliciteerd met het pasje en de aankoop. Op naar veel veilige en leuke kilometers.
 
Gefeliciteerd met het rijbewijs en motor 8-)
Mijn vriendin wil ook haar A-halen. Echter wil zij gelijk een R6. Toermotoren en choppers vind ze oerlelijk. Goed dat niet iedereen hetzelfde wil! :+
Tja, waar ga je het ding voor gebruiken? Wij hoeven geen circuit-fiets. Wij willen met de motoren op vakantie en weekendjes weg. Dus zijn we op zoek gegaan naar een motor met volle kuip en koffers, waar je onafgebroken enkele uren op kunt blijven zitten, zonder pijn in je kont of rug te krijgen.

De laatste keer dat ik een 5-landen-rondje heb uitgezet (575km binnendoor, netjes aan de snelheid gehouden, 9 1/2 uur rijden, NL-BE-FR-LU-DE-NL), ben ik tussentijds alleen maar gestopt om te tanken. Dat is onze beleving van motorrijden. Ik denk niet dat ik dat op een circuiit-fiets volgehouden zou hebben.
"It can be yellow."

:P

En nog gefeliciteerd met het pasje en de aankoop. Op naar veel veilige en leuke kilometers.
"Never eat yellow snow." Die had ik ook al bedacht, maar wilde het netjes houden ;)
 
Laatst bewerkt:
Tja, waar ga je het ding voor gebruiken? Wij hoeven geen circuit-fiets. Wij willen met de motoren op vakantie en weekendjes weg. Dus zijn we op zoek gegaan naar een motor met volle kuip en koffers, waar je onafgebroken enkele uren op kunt blijven zitten, zonder pijn in je kont of rug te krijgen.

De laatste keer dat ik een 5-landen-rondje heb uitgezet (575km binnendoor, netjes aan de snelheid gehouden, 9 1/2 uur rijden, NL-BE-FR-LU-DE-NL), ben ik tussentijds alleen maar gestopt om te tanken. Dat is onze beleving van motorrijden. Ik denk niet dat ik dat op een circuiit-fiets volgehouden zou hebben.
Met een supersport moet je wat harder rijden, anders hang je zo'n tijd aan je polsen. Maar hou het met de GSXR prima uit. Met de FJR wel langere stukken gereden, tot zo'n 800-900km op een dag. Daar stap je dan wel 'wat frisser' af dan 500km op een supersport :Y .
Maar zoals je zegt, waar gebruik je de motor voor...
"Never eat yellow snow." Die had ik ook al bedacht, maar wilde het netjes houden ;)

Ach, wat is netjes... :+
 
Laatst bewerkt:
traag hok in vergelijking met een motor. Keer in zo'n ding gereden, maar was niet vooruit te schoppen. Achja, ik zal wel verwend zijn door bijna 100 pk op 100 kg apparaten.

het ergste is dat een NT650V de sexappeal van een dode muis heeft en als dat de smaak van je vrouw is :X

Hier kan ik best de ironie van inzien :9

@TS: gefeliciteerd! Grappig te lezen dat het toch de Deauville geworden is. Veel rijplezier samen :]
 
De laatste keer dat ik een 5-landen-rondje heb uitgezet (575km binnendoor, netjes aan de snelheid gehouden, 9 1/2 uur rijden, NL-BE-FR-LU-DE-NL), ben ik tussentijds alleen maar gestopt om te tanken. Dat is onze beleving van motorrijden. Ik denk niet dat ik dat op een circuiit-fiets volgehouden zou hebben.
Dat ligt niet alleen aan de motor ;) WB is vanaf de Dolomieten binnendoor over bergpassen naar huis gereden op de ZX-10R. Alleen het tweede gedeelte was snelweg.
In ene dag fris terug en thuis nog vier uur achter de computer MF bijgelezen. :+

IMAGE_202.jpg
 
Zoals beloofd:

img1513422154.jpeg


Afgelopen weekend een paar dagen naar Cochem geweest. We hebben naar, door en terug van de Eifel ruim 700km slingerwegen gereden, wat voor een newbie best veel is. Leuke haarspeldjes, mooie uitzichten, maar vooral bloed en bloedheet!

De motor krijgt nog een hoog scherm, maar voor de rest is deze perfect voor m'n meisje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan