vriendin wil in rokje op motor

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
wtf doe je daaraan?
Ze wil dolgraag meerijden maar no way dat ze leder of zelfs maar fatsoenlijke plastieken kledij aan wil doen.
Ok, in een rokje is't leuk spiegelen maar gvd, stel dat je iets meemaakt. Zij heeft al zwaar ongeluk achter de rug (gedeeltelijk gehandicapt, 2 jaar revalidatie en nog steeds maar "99%" ok) dus ze beseft wel wat ze riskeert maar toch. Wat zouden jullie hiermee doen? Toch meenemen of pertinent weigeren als ze geen fatsoenlijke kledij wil aandoen?
 
Pertinent volhouden dat ze alleen achterop mag in klededracht.. 8-) Ik draag zelf ALTIJD klededracht en verlang dat ook van de mensen die achteropzitten. Zonder bescherming kom je er nie op... })
 
wtf doe je daaraan
Ok, in een rokje is't leuk spiegelen maar gvd, stel dat je iets meemaakt. Zij heeft al zwaar ongeluk achter de rug (gedeeltelijk gehandicapt, 2 jaar revalidatie en nog steeds maar "99%" ok) dus ze beseft wel wat ze riskeert maar toch. Wat zouden jullie hiermee doen? Toch meenemen of pertinent weigeren als ze geen fatsoenlijke kledij wil aandoen?

geestelijk gehandicapt zeker |(
 
owjah, bijkomend probleempje.. ze KAN geen kledij kopen (financiën)
 

mja, van wie? Ik heb al genoeg aan auto, motor verzekeringen, en al de andere troep :)
wat kost een fatsoenlijk pak eigenlijk?
Noujah, zal wel zien, voorlopig kan ze toch niet mee (mag nog niet met voorlopig rijbewijs) en 'k kan der wel effe weerstaan denk'k :)
 
Is dat de schone die wij hebben gezien toen J.W en ik bij jou waren :?

Uhm tja de verleiding is erg groot om een jongedame zo mee achterop te nemen, maar ben idd verstandig en doe het niet. Je vergeeft het jezelf nooit als er wat gebeurd...
 
Sterker nog, is het niet zo dat de bestuurder van het voertuig verantwoordelijk is voor de passagiers ?

In de auto is het namelijk de bestuurder zijn fout als hij de passagiers niet sommert een gordel te dragen. Als er dan een ongeluk gebeurt ben je volgens mij als bestuurder gedeeltelijk aansprakelijk als je achterpassagier de voorruit heeft gekopt. :?

De fijne details ken ik niet, maar wellicht dat andere bezoekers meer hierover weten.
 
Is dat de schone die wij hebben gezien toen J.W en ik bij jou waren :?

Uhm tja de verleiding is erg groot om een jongedame zo mee achterop te nemen, maar ben idd verstandig en doe het niet. Je vergeeft het jezelf nooit als er wat gebeurd...

Niet die dame nee. En je hebt weer gelijk, je bent een rund als je stunt. <- punt
 
Er zijn spijker broeken met kevlar erin gewoven!!!

kosten opzich geen drol (minder dan een merk spijkerbroek!), en ze is toch heel goed gekleed.
En ja, tegenwoordig zien ze er nog leuk uit...althans..beter dan vroeger.

Ik wil ook zo`n broek nemen voor de zeer korte stukjes rijden, weet je wel...ff naar de groente boer om de hoek...maar uiteindelijk rij je nog tig km om :)
 

Heel jammer voor deze meid, maar bij mij blijft ze er naast staan. Als ze bij mij achterop zit dan voel ik mij verantwoordelijk omdat ik :]

Nee, dank u wel zeer belefd!


 
Als je klaverblad gaat rijden zou zelfs ik het niet doen.

Maar als je zelf een beetje rustig blijft, moet je er ook weer niet te moeilijk over doen.
Ik rij bijna altijd met pak, maar soms ook niet, als ik naar me werk ga gewoon me spijkerbroek en naar het strand in me korte broek.

Maar an rij ik wel anders, hoewel, af en toe een wheelietje.

 
Ik wil ook zo`n broek nemen voor de zeer korte stukjes rijden, weet je wel...ff naar de groente boer om de hoek...maar uiteindelijk rij je nog tig km om :)

Dit is dus wel heel erg herkenbaar! :)
"Nee, ma. Ik ben zo terug. Even die videoband terugbrengen." 's Avonds laat komt er dan weer een motortje terugrijden met een berijder met een :) op z'n smoel. "Kon de videotheek niet vinden, ma ;) ".

Dat is dan ook het moment dat ik erachter kom dat ik geen motorbroek aanheb (jas heb ik altijd aan). |(
 
Lange broek, stevige jas en goede schoenen zijn toch eigenlijk wel een vereiste. Maar ja, ik heb ook al eens iemand plotselijk op de terugweg van het werk meenemen "moeten" (verdomd handig dat een integraalhelm zonder problemein in de zijkoffer past :) ), die met z`n sportschoenen achterop zat,... na ja,. dat gaat nog net.

Maar bloot been op motor of Enkels niet beschermd == eigenlijk nono.

Niet meenemen zonder deugdelijke schoenen en jas (ben ook eens zonder motorbroek omver gegaan, maar jas en motorschoenen hebben alles goed opgevangen,.. ik had wel een korte broek extra daarna, knieen hebben toch een beetje grond meegehad, maar geen bloederige perikelen.)

Zo :) wees verstandig, :] veilig !
 
klinkt ziekelijk poohbeer, onderuit gegaan zijn, en nu weer met een kortrokje achterop willen... |(

Ze is dus niet geschoven maar geschept.. had dus niet echt schaafwonden maar heeft wel LANG aan't revalideren geweest en is nu nog steeds xx% gehandicapt en lichte evenwichtsstorrnissen.

Zelf ben'k ook nog aan't uitkijken naar iets makkelijkere kledij trouwens.. dat leder is namelijk niet bepaald geschikt als je een daguitstapje maakt ofzo waar je enkel de rit heen en terug op de motor zit. Iemand ideëen voor hier geschikte kledij voor?

Dat jeansgedoe voor op de motor.. da's effectief iets waard?
Natuurlijk ga'k niet klaverblad scheuren met der, doe'k alleen nog niet eens, maar gewoon rustig ritje ergens naartoe enz.
 
Tjah, zal er wel leuk uitzien, maar safe is heel iets anders,gewoon goed doen.
Dat rokje doet ze later wel weer aan en omhoog een keer ;)
 
Laat haar O.B. gebruiken.
Daar kun je mee zwemmen, fietsen, paardrijden.....Dus ook vast wel mee motorrijden, het bied de optimale protectie ook onder zwaardere omstandigheden naar het schijnt. :+ :+ :+ :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan