Vrij rijden Zandvoort 19 juli

Ehm, geef me zoveel op/aanmerkingen als je wil aub!

Paar opmerkingen vooraf:
[*] Voor het eerst op Zandvoort GP
[*] Begin van de dag, later ging het al veel beter (denk aan lijnen rijden)

Ik zat in de blauwe (snelste groep afgezien van licentiehouders) groep en ben niet één keer ingehaald O-) .


Net als vorig jaar na de circuitdagen (Assen en Zolder) zitten ik en Corné (RS250-rijder) er weer over te denken om te gaan circuitrijden met een racer (ik wil een Gixxer 750, maat van me een RS250 :) ) om te leren rijden...ik hoop dat het er van komt!

O ja, als je opmerkingen hebt, doe dat dan aub ook voor die Rs-rijder, die wil het ook zeker weten horen!

(Even patsen/posen nog) Hellingshoek is in ieder geval al goed :)
(Afbeelding)

:P :P
Ik dacht: ik schrijf het maar niet want dan denk iedereen dat ik mezelf zo goed vindt ofzow terwijl ik ook nog een heleboel moet leren. Daarom voor mij de Zeelenberg Speedweek in November.

Let ten 1e op de pilonnen. Dus bij de pilon pas insturen en pas aan de binnenkant komen waar de pilon staat. Vaak zit je al te vroeg aan de binnenkant wat betekend dat je te vroeg en met een te lage snelheid hebt ingestuurd!

Scheivlak moet je veel later insturen zodat je het gas er langer op kan houden en dus snelheid kan maken. Dan insturen en gas erop houden. Op naar de Malboro bocht: niet terug schakelen en als je wat verder bent(dan gaat het behoorlijk hard) ook niet meer remmen maar alleen je gas even dicht. Het is een blinde bocht en je houdt altijd asvalt over. Je moet hier een groot hard hebben. Dus veel harder insturen dan je gevoel zegt. Renault bocht doe je wel lekker. Vodaphonebocht bij de pilon insturen snel plat bocht goed doorsturen zodat je snel vol op het gas kan. Ik ben in deze bocht gevallen op 27Juni dat kwam door een te hoge bochtensnleheid maar toen ging ik er echt gruwelijk hard doorheen! Zie www.ferryracing.nl
Later remmen voor de audi-s maar pas op het loopt hier omlaag. Sneller plat gooien naar rechts en daarna niet TE veel naar recht want dan rij je om. Dus niet helemaal maar de pilon maar een paar meter vanaf blijven. Uitkomen doe je goed! Wat later remmen voor Bos-IN en NIET doodremmen. Deze bocht kan je heel hard nemen. Laat insturen en snel plat met een hoge bochten snelheid. Gas er vol op en nog later bos-uit insturen. Dit veiliger en veel sneller omdat je zo langer het gas erop kan houden. En gelijk een beter bochten snelheid hebt.
Remmen voor de Tarzan ging wel goed maar niet te snel terug gaan schakelen want dit brengt onrust in je motor. Doe dit zo laat mogelijk. Gerlach mag iets harder waardoor je wat wijder uitkomt. Er is ruimte genoeg maar pas op voor autorubber en vuil. Hugenholtz langer
buiten blijven je komt vanzelf naar binnen!!! Gas erop richting chicane en veeeel later remmen. Kan makkelijk. Ik rem tot in de 1e rechter door omdat je dan beter uitkomt . Je remt namelijk in een bocht. Ik stuur dus niet wijd in maar heel krap en neem de bocht dus niet mooi maar wel snel. Kwam hier pas bij de 4e keer zandvoort achter!



Morgen bekijk ik die RS250. De molenbar trekt 8-)
 
Thx voor de info, ga het samen met de Rs-rijder doornemen/analyseren (ja, we zijn vrij fanatiek met z'n tweeën).

Let bij het onboard filmpje van die RS250 vooral op het uitremmen, echt verschikkelijk laat...te gek! :)
 
Hij remt goed maar vergeet niet dat ie met z\\\\\\\'n 250 met een lagere snelheid op de bocht afkomt!

Als hij hier voor de 1e keer rijdt dan :}

Heel goed rij je! Veel beter dan Ruud :X

Toen je merkte dat je stepje de grond raakte had je meteen je vering moeten veranderen. Ik heb het idee dat je moeite hebt om de binnenkant van de bocht te halen. Je blijft vaak wijd. Dit samen met te weining grondspeling betekend dat je ACHTERkant omhoog moet. Die grondspeling is echt een belemmering om harder te gaan en gevaarlijk waardoor je gelifd wordt.
Aaan de achterkant moet je waarschijnlijk je veervoorspanning verhogen. Meet op wat je achterkant omhoog gaat! Ingaande demping verzwaren en uitgaande misschien verlichten. Zie: http://www.team-estoppey.nl/vering.htm

Niet remmen voor de Malboro bocht! Alleen gas even dicht. Met een 250 kan je denk het gas er bijna ophouden. Ik zag dat je remde en bij de apex alweer het gas erop zette. Dit is echt fout highsider gevoelig! Dus hard insturen met je grote hart.

Ow en jongens. stuur die bos-UIT LATER in!!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Ehm, geef me zoveel op/aanmerkingen als je wil aub!

Paar opmerkingen vooraf:
[*] Voor het eerst op Zandvoort GP
[*] Begin van de dag, later ging het al veel beter (denk aan lijnen rijden)

Een echte laptime heb ik niet, maar ik zit denk ik rond de 2:15 op het einde van de dag.
Ik zat in de blauwe (snelste groep afgezien van licentiehouders) groep en ben volgens mij niet één keer ingehaald O-) .


Net als vorig jaar na de circuitdagen (Assen en Zolder) zitten ik en Corné (RS250-rijder) er weer over te denken om te gaan circuitrijden met een racer (ik wil een Gixxer 750, maat van me een RS250 :) ) om te leren rijden...ik hoop dat het er van komt!

O ja, als je opmerkingen hebt, doe dat dan aub ook voor die Rs-rijder, die wil het ook zeker weten horen!

(Even patsen/posen nog) Hellingshoek is in ieder geval al goed :)
(Afbeelding)

:P :P
Ik heb je zien rijden duderuud,het zag er netjes en toch wel strak rijdend uit.
Voor je debuut op Zandvoort heb je het zeker niet verkeerd uitgevoerd ;)

Maar als je sneller wilt rond rijden zijn de tips van Fast Forward iets om mee te nemen als je op de baan bent.Vooral dat laat insturen en hard erin gaan win je seconde\\\\\\\'s mee :)
Maar juist dat is moeilijk,letten op al die punten.Het is een opbouw,je kan niet alles in 1 dag leren.

Ik zie van rijders die op Zandvoort nu onder de zeg maar >2.06 rijden dit kunnen door veel te (circuit)rijden en zo door die ervaring een vertrouwen bij je zelf in te brengen om hard te kunnen gaan.

Hard met een motor op een circuit rijden is een studie *D
 
Laatst bewerkt:
Ruud z\'n filmpje is van zijn 1e sessies dus daarom zag die film van zijn maat er beter uit! Dus Ruud ik kraak je niet af hoor! Je was nog gewoon de lijnen aan het zoeken wat logisch is!
 
O, maakt me niet uit hoor! Ik hoor juist graag dat ik k#t rij, maar geef dan wel even aan hoe het beter moet (wat je ook doet) :) :)

Ik probeer te leren, dus liefst zoveel mogelijk info! Ennuh, als je een 2:00-2:05 rijdt, dan mag je me wel verbeteren hoor :) :)

Thx voor de info! De RS-rijder zal het ook zeer waarderen!!
 
Laatst bewerkt:
ruud ik heb ook nog een filmpie op mn site van het GP circuit ... geen perfecte maar wel goed genoeg

de redelijk goeie staat onder [Nieuws] 18 mei
 
Laatst bewerkt:
Thx, kunnen we mooi vergelijken (en het beeld samen met de uitleg van FF bekijken)!

[edit]
Filmpje bekeken, mooie 2:08 :) Op sommige punten kan ik mooi zien dat je een hogere bocht-uit snelheid hebt, en je haalt op het rechte stuk 270 op de teller, waar ik niet sneller kwam dan 235 :) (en wel op hetzelfde punt remmen, hehe!)

Het valt me wel op dat je sommige niet neemt zoals de pionnen aangeven...is dat de bedoeling, of onkunde? :P
 
Laatst bewerkt:
Mooie veringsite, Fast Forward. Dank!!

Ik ga maandag weer een poging wagen op Zandvoort :o :]

Probleem wat ik nu ervaar is dat mijn achterband lichte 'hapjes' vertoont aan de rechterzijde (op plaats waar gas erop gaat?).
Mij is verteld dat ik de ingaande demping iets zachter moet zetten (gewoon steeds per sessie een klikje zachter) en het begint al beter te lijken maar is nog niet helemaal weg.

Nu ga ik elke circuitdag weer ietsje beter en sneller rond en de 19e raakte ik in linkerbochten met mijn standaard de grond |(
Dus ingaande demping moet zachter, zegt men, en tegelijkertijd is die wellicht te zacht zodat mijn standaard de grond raakt? Iemand een tip? Is een standaard SP1 trouwens.

Hoe meer ik over vering wil weten hoe moeilijker het begint te worden :+
 
Thx, kunnen we mooi vergelijken (en het beeld samen met de uitleg van FF bekijken)!

[edit]
Filmpje bekeken, mooie 2:08 :) Op sommige punten kan ik mooi zien dat je een hogere bocht-uit snelheid hebt, en je haalt op het rechte stuk 270 op de teller, waar ik niet sneller kwam dan 235 :) (en wel op hetzelfde punt remmen, hehe!)

Het valt me wel op dat je sommige niet neemt zoals de pionnen aangeven...is dat de bedoeling, of onkunde? :P

zal dat laatste wel zijn ;)
 
Gave filmpjes duderuud :} . Ik zie nu ook wat je bedoelt met veeeeeeel later remmen. Ik euh ahum rem wel heel vroeg inderdaad. Ik heb de tip gehad om voor elke bocht een vast rempunt te nemen en van hieruit het laat remmen op te bouwen. Ga ik de volgende circuitdagen en straks in november bij zeelenberg zeker op oefenen. De bochtensnelheid en het uitacceleren gaat nu wel aardig (na heel veel oefenen).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan