Fast Forward
MF veteraan
Ik dacht: ik schrijf het maar niet want dan denk iedereen dat ik mezelf zo goed vindt ofzow terwijl ik ook nog een heleboel moet leren. Daarom voor mij de Zeelenberg Speedweek in November.Ehm, geef me zoveel op/aanmerkingen als je wil aub!
Paar opmerkingen vooraf:
[*] Voor het eerst op Zandvoort GP
[*] Begin van de dag, later ging het al veel beter (denk aan lijnen rijden)
Ik zat in de blauwe (snelste groep afgezien van licentiehouders) groep en ben niet één keer ingehaald .
Net als vorig jaar na de circuitdagen (Assen en Zolder) zitten ik en Corné (RS250-rijder) er weer over te denken om te gaan circuitrijden met een racer (ik wil een Gixxer 750, maat van me een RS250 ) om te leren rijden...ik hoop dat het er van komt!
O ja, als je opmerkingen hebt, doe dat dan aub ook voor die Rs-rijder, die wil het ook zeker weten horen!
(Even patsen/posen nog) Hellingshoek is in ieder geval al goed
(Afbeelding)
Let ten 1e op de pilonnen. Dus bij de pilon pas insturen en pas aan de binnenkant komen waar de pilon staat. Vaak zit je al te vroeg aan de binnenkant wat betekend dat je te vroeg en met een te lage snelheid hebt ingestuurd!
Scheivlak moet je veel later insturen zodat je het gas er langer op kan houden en dus snelheid kan maken. Dan insturen en gas erop houden. Op naar de Malboro bocht: niet terug schakelen en als je wat verder bent(dan gaat het behoorlijk hard) ook niet meer remmen maar alleen je gas even dicht. Het is een blinde bocht en je houdt altijd asvalt over. Je moet hier een groot hard hebben. Dus veel harder insturen dan je gevoel zegt. Renault bocht doe je wel lekker. Vodaphonebocht bij de pilon insturen snel plat bocht goed doorsturen zodat je snel vol op het gas kan. Ik ben in deze bocht gevallen op 27Juni dat kwam door een te hoge bochtensnleheid maar toen ging ik er echt gruwelijk hard doorheen! Zie www.ferryracing.nl
Later remmen voor de audi-s maar pas op het loopt hier omlaag. Sneller plat gooien naar rechts en daarna niet TE veel naar recht want dan rij je om. Dus niet helemaal maar de pilon maar een paar meter vanaf blijven. Uitkomen doe je goed! Wat later remmen voor Bos-IN en NIET doodremmen. Deze bocht kan je heel hard nemen. Laat insturen en snel plat met een hoge bochten snelheid. Gas er vol op en nog later bos-uit insturen. Dit veiliger en veel sneller omdat je zo langer het gas erop kan houden. En gelijk een beter bochten snelheid hebt.
Remmen voor de Tarzan ging wel goed maar niet te snel terug gaan schakelen want dit brengt onrust in je motor. Doe dit zo laat mogelijk. Gerlach mag iets harder waardoor je wat wijder uitkomt. Er is ruimte genoeg maar pas op voor autorubber en vuil. Hugenholtz langer
buiten blijven je komt vanzelf naar binnen!!! Gas erop richting chicane en veeeel later remmen. Kan makkelijk. Ik rem tot in de 1e rechter door omdat je dan beter uitkomt . Je remt namelijk in een bocht. Ik stuur dus niet wijd in maar heel krap en neem de bocht dus niet mooi maar wel snel. Kwam hier pas bij de 4e keer zandvoort achter!
Morgen bekijk ik die RS250. De molenbar trekt