vrijdag :D : hoevaak kijk jij op je snelheidsmeter?

Hoe vaak kijk jij op je snelheidsmeter?

  • Continue (om de 5-20 seconden)

    Stemmen: 34 19,9%
  • Regelmatig (om de minuut)

    Stemmen: 81 47,4%
  • Alleen als er een snelheidsverandering is

    Stemmen: 19 11,1%
  • Alleen bij een flitspaal, voor de rest boeit het me niet

    Stemmen: 27 15,8%
  • Nooit, ze zoeken het maar uit met die onzin!

    Stemmen: 10 5,8%

  • Totaal aantal stemmers
    171

Joyrider-80

Die hard MF'er
17 jul 2007
371
11
Rotterdam
Jaja, het is weer vrijdag en in het kader van de nutteloze topics heb ik de volgende vraag? Hoe vaak kijk jij op je snelheidsmeter. Mij is laatst opgevallen dat ik eigenlijk belachelijk vaak op dat metertje zit te kijken om te checken of ik wel precies de snelheid rij die ik wil rijden. Toen ben ik gaan proberen om bijvoorbeeld een minuut niet op mijn meter te kijken, maar dat viel nog niet mee!
Onderhand kijk ik al iets minder en dat rijdt stukken relaxter mag ik wel zeggen!

Ben ik de enige met dit neurotische gedrag of zijn er meer?
 
Vrij vaak eigenlijk. Deed ik in de auto ook altijd. En als er een flitspaal aankomt al helemaal *D
 
Ik kijk ook TE vaak. Ook op de navigatie (terwijl ik 99% van de tijd echt wel weet of ik goed rij of niet).

Je kan OF opletten op flitsers of opletten op je snelheid. Als je allebij vergeet ben je de L*L.
 
eigenlijk continue. zit gewoon in het rijtje spiegeltjes, dashboard, leuke dames, overig verkeer waar je imo steeds mee bezig moet zijn als je aan het rijden bent.

Of ik iets doe met de informatie die m'n sbelheidsmeter geeft is een tweede ;)
 
Hmmm, kennelijk toch veel medeneuroten. Eigenlijk best wel belachelijk dat we zo geindoctrineerd zijn, want voor de verkeersveiligheid heb je eigenlijk je snelheidsmeter helemaal niet nodig. Ik kan bijvoorbeeld prima aanvoelen hoe snel ik een bochtje kan nemen, of hoe hard ik over een hobbel kan of door een woonwijk of wat dan ook. Het is puur voor die karige karige snelheidslimieten dat je als een idioot op je metertje zit te koekeloeren, terwijl je anders gewoon een "veilige" snelheid zou aanhouden.
 
Telt de klok op het werk ook als meter? Want daar kijk ik vaak op want het mag wel 16.00 uur worden:P

zwaaaaitopic!
 
ik rij al gauw te hard op mijn motor. Daarom let ik er altijd op dat ik niet meer dan 15km p.u te hard aan het crossen ben. Dat is nog redelijk binnen de perken, en daar houden ze je niet voor aan (... I hope hehe)
 
Zodra ik op de gewenste snelheid zit kijk ik er alleen nog op wanneer:
-ik er toevallig met mn ogen langs kom (niet gepland elke minuut ofzo)
-ik een andere snelheids zone in ga
-ik even een beetje aan het gas hang ;)
-er een flitspaal aankomt :')
 
eigenlijk continue. zit gewoon in het rijtje spiegeltjes, dashboard, leuke dames, overig verkeer waar je imo steeds mee bezig moet zijn als je aan het rijden bent.

Of ik iets doe met de informatie die m'n sbelheidsmeter geeft is een tweede ;)

:^

De frequentie neemt toe naarmate de snelheid omhoog gaat, met name als ik in de buurt van de rijbewijskwijt grens kom....
 
tsja... hoe vaak kijk je op je meter... verschilt voor mij nogal. maar meestal zo nu en dan.
ik hoor wel redelijk aan mn toeren hoe hard ik rij (chopper met half-open uitlaten)
rij meestal 50-60 waar 50 mag, 60-80 waar 60, 80-110 waar 80 mag, en 100-120 waar 100 mag (80 rijdt niet lekker op mn bike, een of andere vibratie) en een lekkere dot gas als ik ee flitspaal van voren zie aankomen +)
 
tsja... hoe vaak kijk je op je meter... verschilt voor mij nogal. maar meestal zo nu en dan.
ik hoor wel redelijk aan mn toeren hoe hard ik rij (chopper met half-open uitlaten)
rij meestal 50-60 waar 50 mag, 60-80 waar 60, 80-110 waar 80 mag, en 100-120 waar 100 mag (80 rijdt niet lekker op mn bike, een of andere vibratie) en een lekkere dot gas als ik ee flitspaal van voren zie aankomen +)


:o bewegen die dingen tegenwoordig ook nog, damn :X
 
ik rij al gauw te hard op mijn motor. Daarom let ik er altijd op dat ik niet meer dan 15km p.u te hard aan het crossen ben. Dat is nog redelijk binnen de perken, en daar houden ze je niet voor aan (... I hope hehe)
Ik rij altijd achter een weggebruiker aan die 't net iets bonter maakt als ik. Cq een Volvo die ook 160 rijdt, maar die tevens lekker links aan 't rijden / bumperkleven is terwijl ik mij voor de rest wel netjes aan de regels hou O-)
 
eigenlijk continue. zit gewoon in het rijtje spiegeltjes, dashboard, leuke dames, overig verkeer waar je imo steeds mee bezig moet zijn als je aan het rijden bent.

Of ik iets doe met de informatie die m'n sbelheidsmeter geeft is een tweede ;)
Precies :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan