vrijdag de 13de

FallenAngel

MF'er
13 okt 2003
148
0
Heerlen
Het is gebeurd... En ook nog vandaag, vrijdag de dertiende.

Ik ben onderuit geschoven. Ik heb mezelf onderuit geremd. Te abrupt geremd op licht nat wegdek en voor ik het wist lag ik op de grond met de motor 30 meter verder op. Kon mezelf wel voor mijn kop slaan, maar gelukkig had ik zelf niets. De schade valt gelukkig mee. Hoofdzakelijk kuipschade, alleen zat er een gat in de dynamokap en loopt er olie uit. Hij staat nu al bij de monteur die er naar gaat kijken ik hoor morgen wel wat er allemaal vervangen moet worden.
 
Laatst bewerkt:
mooi kut

carter geschurt??
hmmm heb niet veel verstand van motortechniek...
maareh dan ben je toch best hard gekletterd
geen sliders dus neem ik aan

sterkte nog met je verlies...
toevallig wat pics van schade?
 
nee, geen pics. Staat bij de monteur, meteen erheen gebracht.
Ik ben met een snelheid van +/- 50 onderuit gegaan en de motor is flink stuk door geschoven. En het is het oliecarter, geloof ik. Ik heb ook niet zo veel verstand van motoren, die lekte flink olie. en er zo een scheur in.

*edit dynamodeksel en niet carterdeksel
 
Laatst bewerkt:
nee, geen pics. Staat bij de monteur, meteen erheen gebracht.
Ik ben met een snelheid van +/- 50 onderuit gegaan en de motor is flink stuk door geschoven. En het is het oliecarter, geloof ik. Ik heb ook niet zo veel verstand van motoren, die lekte flink olie. en er zo een scheur in.

Het carter zit altijd olie in ;)

Met een beetje geluk is het te lassen.
 
Erg vervelend voor je, een vriend van me liet zijn motor een keer gewoon omvallen en had een gescheurd carterdeksel.
Dus misschien valt het mee(carterdeksel is niet zo duur).
Veel succes!!
Het is gebeurd... En ook nog vandaag, vrijdag de dertiende.

Ik ben onderuit geschoven. Ik heb mezelf onderuit geremd. Te abrupt geremd op licht nat wegdek en voor ik het wist lag ik op de grond met de motor 30 meter verder op. Kon mezelf wel voor mijn kop slaan, maar gelukkig had ik zelf niets. De schade valt gelukkig mee. Hoofdzakelijk kuipschade, alleen is de oliecarter (?) gescheurd en loopt er olie uit. Hij staat nu al bij de monteur die er naar gaat kijken ik hoor morgen wel wat er allemaal vervangen moet worden.
 
Erg vervelend voor je, een vriend van me liet zijn motor een keer gewoon omvallen en had een gescheurd carterdeksel.
Dus misschien valt het mee(carterdeksel is niet zo duur).
Veel succes!!

Carterdeksel kost al gauw € 100,- of meer, bovendien is het aluminium vaak niet te lassen omdat er olie in de structuur van het aluminium kruipt. Schuren en slijpen schijnt niet te helpen. Je kunt wel een lasnaad aanbrengen die er optisch goed uitziet, maar mechanisch schijnt het niet voldoende te hechten.
Voordat je gaat lassen eerst ff goed navragen..........

Verder sterkte met je verlies.....
Het is altijd klote als je op zulke lullige momenten plat gaat.
Liever op je bek gaan als je de grens op aan het zoeken bent dan zo, .....toch?
 
och ja, het is maar wat metaal en plastic bij elkaar. Dat is allemaal te vervangen, gelukkig heb ik zelf niets. Op een kleine blauwe plek op mijn arm na. Ik droeg een volledig pak, en van het pak is alleen de broek beetje kapot, mijn helm heeft zelfs niet eens de grond geraakt.
 
He fallen angel,

Alles goed? Wat lees ik allemaal, ben je onderuit gegaan?
Je hebt toch nix ernstig hoop ik he?
ALs k iets kan doen, hoor ik t wel.
He hoe schop ik mijn topic eigenlijk naar boven. Ik moet me eens wat meer verdiepen in dit forum :?

tot snel weer.
 
Nou kweenie maar toen ik onderuitging tegen 40 km/h ofzo was m'n carter ook gescheurd!!!

Schade met arbijdsloon kuipschade enz 5800 á 6000 euro

Wel van een CBR600 FS1

Carterdeksels zijn alleen in z'n geheel te bestellen en die kosste alleen al ruim 2000 euro (zinder btw) :B

Maar suc6 met het opknappen van je bike hoop dat je er goedkoop vanaf komt ;)
 
Nou kweenie maar toen ik onderuitging tegen 40 km/h ofzo was m'n carter ook gescheurd!!!

Schade met arbijdsloon kuipschade enz 5800 á 6000 euro

Wel van een CBR600 FS1

Carterdeksels zijn alleen in z'n geheel te bestellen en die kosste alleen al ruim 2000 euro (zinder btw) :B

Maar suc6 met het opknappen van je bike hoop dat je er goedkoop vanaf komt ;)

Heb je je een nulletje vergist ?
 
Nou kweenie maar toen ik onderuitging tegen 40 km/h ofzo was m'n carter ook gescheurd!!!

Schade met arbijdsloon kuipschade enz 5800 á 6000 euro

Wel van een CBR600 FS1

Carterdeksels zijn alleen in z'n geheel te bestellen en die kosste alleen al ruim 2000 euro (zinder btw) :B

Maar suc6 met het opknappen van je bike hoop dat je er goedkoop vanaf komt ;)
Carterdeksel van €2000,-. :o
 
jammer joh. en je hebthad nog zon mooie motor.
heel veel succes met de reparatie. als je er niet uit komt, effies mailen, dan kom ik wel effies helpen.

het blijkt trouwens niet om de carter te gaan, maar om de dynamokap
 
Terug
Bovenaan Onderaan