Shuden Ride
MF veteraan
Ik wilde even een rondje rijden maar uiteraard was mijn accu leeg.
Druppellader duurde me te lang dus heb ik hem overgebokt van me auto.
Nu lees ik dat je een motor nooit met een auto accu moet starten.
Tot overmaat van ramp komen de startkabels tegen elkaar aan en maak ik kortsluiting op mijn auto.
Ik heb de verlichting gecontroleerd en alles functioneerd nog. Ook in de auto doet alles het nog en zowel motor als auto start nog gewoon.
Ik heb de accu van de motor en auto doorgemeten en geven beide ongeveer 12.30 volt af. Tijdens het draaien komt er een volt of 13.70 op. Dus ik neem aan dat de spanningsregelaar ook nog functioneerd.
Heb ik geluk gehad of zijn er nog zaken die ik controleren moet? Ik had eigenlijk wel een paar kapotte zekeringen verwacht vanwege de kortsluiting.
Pffff echt dom dit weer maar ik vraag me wel af of ik nu iets kapot kan hebben gemaakt.
Druppellader duurde me te lang dus heb ik hem overgebokt van me auto.
Nu lees ik dat je een motor nooit met een auto accu moet starten.
Tot overmaat van ramp komen de startkabels tegen elkaar aan en maak ik kortsluiting op mijn auto.
Ik heb de verlichting gecontroleerd en alles functioneerd nog. Ook in de auto doet alles het nog en zowel motor als auto start nog gewoon.
Ik heb de accu van de motor en auto doorgemeten en geven beide ongeveer 12.30 volt af. Tijdens het draaien komt er een volt of 13.70 op. Dus ik neem aan dat de spanningsregelaar ook nog functioneerd.
Heb ik geluk gehad of zijn er nog zaken die ik controleren moet? Ik had eigenlijk wel een paar kapotte zekeringen verwacht vanwege de kortsluiting.
Pffff echt dom dit weer maar ik vraag me wel af of ik nu iets kapot kan hebben gemaakt.