Vrije ruimte rondom een motorheftafel?

FastFranck

MF'er
2 okt 2016
42
4
Hallo,

Ik ben in de markt voor een garage en daar MOET natuurlijk een motorheftafel in komen.
Nu ben ik benieuwd wat anderen - liefst uit ervaring - aan vrije ruimte hebben rondom de motorheftafel.

Ben namelijk van plan om de motorheftafel te ‘verzinken’ in de betonvloer en dat gat wil ik graag maar 1x maken O-)

Alvast bedankt voor de input!
 
Ik heb inmiddels mijn ontwerp af.
Door het uit te tekenen kwam ik er achter dat ik helemaal niet zo veel keuze vrijheid heb.

Garage.PNG


Buitenmaat afmetingen staan vast 460 x 285. Gaat af sandwichpanelen en raamwerk, dus binnenmaat staat ook vast.
En na aftrek werkblad en een hoge kast (moet ergens een trap/schep/karcher/etc. kwijt) hou ik rondom de lift 75cm over.

Hefhoogte = 100, wordt na verzinken 80cm.

Waarschijnlijk maak ik de hoge kast wat minder lang. Heb geen lengte van 215cm nodig verwacht ik.
 
Ik zou de put toch iets asymmetrisch plaatsen.
Kan je aan de brede zijde evt ook nog een andere motor plaatsen als je niet aan het werk bent.

Kan de lift helaas niet asymetrisch plaatsen. Er is niet meer breedte dan die 285cm.
Daar moet dus alles in gebeuren en zoals je ziet kom ik rondom op 75cm uit. Maar doordat ik de lift ga verzinken in de vloer, kan ik inderdaad ruimte creeren door de motor strak tegen de wand aan te zetten.
 
Wat een luxe, die ruimte. Bij mij staat de garage vol met eindeloos veel gereedschap, spul op de grond, aan de muur, aan het plafond. Veel spul dat ooit van pas gaat komen. Hoop ik. De schaarbrug staat los. Dan kun je hem nog eens naar links of rechts trekken, afhankelijk wat je aan het doen bent. Iedereen is ooit met een opgeruimde garage begonnen. Maar ja, hobby enzo. Desondanks, ziet er strak uit. Probeer het zo te houden. 👍🏻
 
Wat een luxe, die ruimte. Bij mij staat de garage vol met eindeloos veel gereedschap, spul op de grond, aan de muur, aan het plafond. Veel spul dat ooit van pas gaat komen. Hoop ik. De schaarbrug staat los. Dan kun je hem nog eens naar links of rechts trekken, afhankelijk wat je aan het doen bent. Iedereen is ooit met een opgeruimde garage begonnen. Maar ja, hobby enzo. Desondanks, ziet er strak uit. Probeer het zo te houden. 👍🏻
Ik heb afscheid genomen van al die spullen die ik ook dacht nog nodig te hebben. Ik ga t zo houden.
 
Wat een luxe, die ruimte. Bij mij staat de garage vol met eindeloos veel gereedschap, spul op de grond, aan de muur, aan het plafond. Veel spul dat ooit van pas gaat komen. Hoop ik. De schaarbrug staat los. Dan kun je hem nog eens naar links of rechts trekken, afhankelijk wat je aan het doen bent. Iedereen is ooit met een opgeruimde garage begonnen. Maar ja, hobby enzo. Desondanks, ziet er strak uit. Probeer het zo te houden. 👍🏻
Ja, op de foto is wel heel extreem veel ruimte. Ervaringen leren dat dat snel minder gaat worden.
Voor Broemer zou ik zeggen: Soms een keer toch effe flink organiseren! Kasten/ schappen bijmaken(?)
Ikzelf heb er iig geen zin in om bij aanvang van klus eerst nog een halve garage te moeten verbouwen.

Bij ons wel het geluk dat boven de garage nog een zolder is, waar veel incourant spul, wat toch niet weg kan, te kunnen weg stouwen. Ook daar is het vol!!
Verder heb ik een hoge stalen kast gekregen die helemaal vol zit met onderdelen/ reserveblok voor mijn motor. (sloopmotor gedemonteerd)
 
Ik heb inmiddels mijn ontwerp af.
Door het uit te tekenen kwam ik er achter dat ik helemaal niet zo veel keuze vrijheid heb.

Bekijk bijlage 1336733

Buitenmaat afmetingen staan vast 460 x 285. Gaat af sandwichpanelen en raamwerk, dus binnenmaat staat ook vast.
En na aftrek werkblad en een hoge kast (moet ergens een trap/schep/karcher/etc. kwijt) hou ik rondom de lift 75cm over.

Hefhoogte = 100, wordt na verzinken 80cm.

Waarschijnlijk maak ik de hoge kast wat minder lang. Heb geen lengte van 215cm nodig verwacht ik.
En hoe staat het project er voor nu. Je werkplaats af en lift in de vloer?
 
Ik ben zelf sinds kort helemaal weg van (custom)lades!

Je kan hele lage en enkele hoge maken en je kan ZO veel meer kwijt, optimaal gebruik maken van de hoogte die je hebt.

Ik heb ook een "custom" kast in mijn schuur van 1,50x3m met planken (60 diep, genoeg voor kratten) maar je benut gewoon nooit alle ruimte en je stapelt alles altijd waardoor je je een ongeluk zoekt (en het ligt altijd onderop als je boven begint en visa versa)

Misschien moet die kast maar eens gedeeltelijk plaats gaan maken voor lades :)
 
Ik ben zelf sinds kort helemaal weg van (custom)lades!

Je kan hele lage en enkele hoge maken en je kan ZO veel meer kwijt, optimaal gebruik maken van de hoogte die je hebt.

Ik heb ook een "custom" kast in mijn schuur van 1,50x3m met planken (60 diep, genoeg voor kratten) maar je benut gewoon nooit alle ruimte en je stapelt alles altijd waardoor je je een ongeluk zoekt (en het ligt altijd onderop als je boven begint en visa versa)

Misschien moet die kast maar eens gedeeltelijk plaats gaan maken voor lades :)
Is een topic, post hier foto,s van jouw sleutelplek, is misschien interresanter.
Deze post werd weer geopend omdat ik nieuwsgierig was naar het resultaat van FastFranck
 
Terug
Bovenaan Onderaan