Vrijstelling wegenbelasting oldtimers beperken

BertV

Hant ghemaect
21 mei 2001
11.492
6
Amersfoort
DEN HAAG - De ChristenUnie wil dat alleen auto's van voor 1983 nog in aanmerking blijven komen voor de vrijstelling van wegenbelasting.

Nu is het nog zo dat voor wagens van 25 jaar of ouder geen belasting moet worden betaald. De kleinste coalitiepartij wil die regeling vanwege de milieuvervuiling door de oude auto's nu 'bevriezen'.



Cookies op gelderlander.nl | gelderlander.nl

http://www.nu.nl/news/1856997/73/Strenger_belasting-_én_bijtellingsregime_oude_auto.html

Nu wordt er weer geen woord gesproken over oude motoren.
Maar dit gaat ook over oudere tweewielers?

Het is natuurlijk niet toevallig dat de christenen, die van jezus, wachten tot het flink vriest en alle hobbyisten hun voertuig gestald hebben.
 
Laatst bewerkt:
Zal wel weer...
Toch altijd weer verassend hoe de politieke partijen tijd vinden om zich met Mickey Mouse probleempjes bezig te houden, terwijl je toch zou denken dat er voldoende echte problemen zijn.
 
Ik wordt zooooo moe van die milleu freaks! Zien ze zelf niet dat het allemaal geen moer uitmaakt?

:r :r :r :r
 
Laatst bewerkt:
Christentuig B|

Naar de kerk gaan met de auto is ook slecht voor het milieu :')

Het produceren van de visjes sticker achterop diezelfde auto ook :')

De productie van een nieuwe auto ter vervanging van een oldtimer ook :')
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon een verkapte poging om de autoverkoop te stimuleren en daarmee te voorkomen dat dealers op de fles gaan. (Haags stimuleringsbeleid in moeilijke tijden)
 
Weet niet waar ik doodzieker van wordt, van politici die je elke cent uit de zak proberen te kloppen of dat afgeven op christenen :r
 
Weet niet waar ik doodzieker van wordt, van politici die je elke cent uit de zak proberen te kloppen of dat afgeven op christenen :r

Je hebt gelijk. Als je je politieke partij de CHRISTENUNIE noemt moet je bij elk vervelend voorstel de naam Jezus Christus Godszoon Verlosser niet ijdel te gebruiken

Bij deze.


(De overige partijen zijn het er overigens ook mee eens)
 
Laatst bewerkt:
't Gaat niet eens om geld, het gaat gewoon wat mensen die wat aandacht willen hebben, en die zich niet bezig mogen of willen houden met zaken die er echt toe doen.
Dus ziet zo'n snuiter een oude auto, en -plinggg- idee! *O*

Waarschijnlijk weten ze niet eens
- hoeveel oude voertuigen er rondrijden
- hoeveel km's die daadwerkelijk afleggen
- hoeveel mensen de auto weg zouden doen als er een ander belastingtarief zou komen
- en wat dus de uiteindelijke "opbrengst" en "winst" is (in geld of milieu-bladiebla)

Oftewel: ze hebben totaal geen business case :z Maar ondertussen worden er alvast tonnen verspijkerd aan dit soort plannetjes. Getverderrie.
 
Edit! Verkeerd gelezen :+ Zat per ongeluk in aanvalsmodus
 
Laatst bewerkt:
Lekker dan, mijn auto wordt in 2010 25 jaar *O*
 
Laatst bewerkt:
Mijn auto wordt 1 januari 25 en heb 'm dan 4 jaar (volvo 240 turbo), als ze het waarachtig dan hebben afgeschaft, dan godver de godver &^%#)^#$%@#%% !!!!! :( :( :( :( :( :X
 
Let op, afwijkende mening. Niet lezen als je daar niet tegen kunt.
Uitstekend plan! Vroeger was een oldtimer iets waar je in reed uit liefde. Zo'n mooie auto die met liefde gepoetst werd, en op mooie zomerdagen werd meegenomen voor een leuk stukje 'uit toeren'. Dat je voor zo'n ding geen wegenbelasting betaalde is logisch.

Maar tegenwoordig is een oldtimer een auto van na 1980, diesel of lpg, met amper 2 ton op de teller. Zoek maar eens op marktplaats op autos->oldtimers->na 1980. Dat zijn allemaal BMW 5 en 7-series, Mercedessen, en golfjes. Kortom: het typisch soort oude meuk waar je in gaat rijden als je jong bent en niet teveel wilt betalen. Die dingen hoeven aan geen enkele moderne norm te voldoen qua veiligheid of uitstoot, maar zijn naar hun aard gewoon 'moderne' auto's. Niks geen liefde voor een speciaal oud model, gewoon 'goedkoop rijden', wegenbelastingvrij, oldtimerverzekering erbij, klaar.

Om de grens voor altijd op 1983 (of 1987 in 't huidige voorstel) te laten liggen gaat misschien een beetje ver. Maar feit is dat een auto van 25 jaar lang niet zo 'oud' meer is als dat dat vroeger was. De grens optrekken naar 30 of 35 jaar lijkt me heel verstandig.
 
Weet niet waar ik doodzieker van wordt, van politici die je elke cent uit de zak proberen te kloppen of dat afgeven op christenen :r


Ik word moe van gggristenen die hun religie aan mij op willen dringen :r
Prima als je gelooft, maar hou het aub lekker voor je zelf en val mij er vooral niet mee lastig.

Ik leef in 2008 niet in 1950.
 
of een regeling net zoals in duitsland dat het goedkoper word om in 25+ te rijden en belastingvrij na 30-35 jaar.
 
Mijn auto wordt 1 januari 25 en heb 'm dan 4 jaar (volvo 240 turbo), als ze het waarachtig dan hebben afgeschaft, dan godver de godver &^%#)^#$%@#%% !!!!! :( :( :( :( :( :X


dat hoop k niet voor je ,zou echt te erg zijn :o :o
mijne is net in oktober 25 geworden.....


Let op, afwijkende mening. Niet lezen als je daar niet tegen kunt.
Uitstekend plan! Vroeger was een oldtimer iets waar je in reed uit liefde. Zo'n mooie auto die met liefde gepoetst werd, en op mooie zomerdagen werd meegenomen voor een leuk stukje 'uit toeren'. Dat je voor zo'n ding geen wegenbelasting betaalde is logisch.


je beschrijft precies zoals ik mn oldtimer gebruik :Y

Maar tegenwoordig is een oldtimer een auto van na 1980, diesel of lpg, met amper 2 ton op de teller. Zoek maar eens op marktplaats op autos->oldtimers->na 1980. Dat zijn allemaal BMW 5 en 7-series, Mercedessen, en golfjes. Kortom: het typisch soort oude meuk waar je in gaat rijden als je jong bent en niet teveel wilt betalen. Die dingen hoeven aan geen enkele moderne norm te voldoen qua veiligheid of uitstoot, maar zijn naar hun aard gewoon 'moderne' auto's. Niks geen liefde voor een speciaal oud model, gewoon 'goedkoop rijden', wegenbelastingvrij, oldtimerverzekering erbij, klaar.

Om de grens voor altijd op 1983 (of 1987 in 't huidige voorstel) te laten liggen gaat misschien een beetje ver. Maar feit is dat een auto van 25 jaar lang niet zo 'oud' meer is als dat dat vroeger was. De grens optrekken naar 30 of 35 jaar lijkt me heel verstandig.


tjsa ,dan zullen de echte youngtimerliefhebbers onder de grote bulk vallen,
en dientengevolge ook aan diezelfde a.s. wetgeving dienen te voldoen...

hoop maar dat er niets over terugwerkende kracht bij komt kijken..
 
Ik word moe van gggristenen die hun religie aan mij op willen dringen :r
Prima als je gelooft, maar hou het aub lekker voor je zelf en val mij er vooral niet mee lastig.

Ik leef in 2008 niet in 1950.
En wat heeft een standpunt over oldtimers precies met christelijke religie te maken?
 
Let op, afwijkende mening. Niet lezen als je daar niet tegen kunt.
Uitstekend plan! Vroeger was een oldtimer iets waar je in reed uit liefde. Zo'n mooie auto die met liefde gepoetst werd, en op mooie zomerdagen werd meegenomen voor een leuk stukje 'uit toeren'. Dat je voor zo'n ding geen wegenbelasting betaalde is logisch.

Maar tegenwoordig is een oldtimer een auto van na 1980, diesel of lpg, met amper 2 ton op de teller. Zoek maar eens op marktplaats op autos->oldtimers->na 1980. Dat zijn allemaal BMW 5 en 7-series, Mercedessen, en golfjes. Kortom: het typisch soort oude meuk waar je in gaat rijden als je jong bent en niet teveel wilt betalen. Die dingen hoeven aan geen enkele moderne norm te voldoen qua veiligheid of uitstoot, maar zijn naar hun aard gewoon 'moderne' auto's. Niks geen liefde voor een speciaal oud model, gewoon 'goedkoop rijden', wegenbelastingvrij, oldtimerverzekering erbij, klaar.

Om de grens voor altijd op 1983 (of 1987 in 't huidige voorstel) te laten liggen gaat misschien een beetje ver. Maar feit is dat een auto van 25 jaar lang niet zo 'oud' meer is als dat dat vroeger was. De grens optrekken naar 30 of 35 jaar lijkt me heel verstandig.

Als die grens altijd al 25 jaar is geweest "dan is die auto wel altijd zo oud geweest als ie altijd al was" :P. De techniek van vroeger was misschien minder modern, maar dat maakt niets uit voor de degelijkheid. Mijn pa had vroeger een garage, een betrouwbare bron dus.

En mijn auto is dus wel uit liefhebberij gekocht, ik ben namelijk, zoals men dat wel eens noemt, "volvogek". Ik ken veel mensen die ook een auto van 25 jaar hebben en je bent er echt wel meer mee bezig, en dat wil je alleen maar als je het leuk vind om zo'n auto te hebben.

Dat de CU nu met het zotte idee komt dat oldtimers meer belastend voor het milieu zijn is gewoon te gek voor woorden. De meeste oldtimers zijn zuiniger dan nieuwere auto's en gaan dus langer mee (hebben dus hoeveel nieuwe auto's bespaard? Ter info, om één auto nieuw te maken heb je onder andere 1 miljoen liter water nodig :/). Mijn auto gaat bijvoorbeeld nooit kapot. Hoe goed is dat voor het mileu?! :+. Laat ze die nieuwe SUV's aanpakken, maar nee, we gaan de oldtimers verbannen.

Leuke reactie, maar slaat nergens op als je geen verstand van zaken hebt.
 
Laatst bewerkt:
Let op, afwijkende mening. Niet lezen als je daar niet tegen kunt.
Uitstekend plan! Vroeger was een oldtimer iets waar je in reed uit liefde. Zo'n mooie auto die met liefde gepoetst werd, en op mooie zomerdagen werd meegenomen voor een leuk stukje 'uit toeren'. Dat je voor zo'n ding geen wegenbelasting betaalde is logisch.

Maar tegenwoordig is een oldtimer een auto van na 1980, diesel of lpg, met amper 2 ton op de teller. Zoek maar eens op marktplaats op autos->oldtimers->na 1980. Dat zijn allemaal BMW 5 en 7-series, Mercedessen, en golfjes. Kortom: het typisch soort oude meuk waar je in gaat rijden als je jong bent en niet teveel wilt betalen. Die dingen hoeven aan geen enkele moderne norm te voldoen qua veiligheid of uitstoot, maar zijn naar hun aard gewoon 'moderne' auto's. Niks geen liefde voor een speciaal oud model, gewoon 'goedkoop rijden', wegenbelastingvrij, oldtimerverzekering erbij, klaar.

Om de grens voor altijd op 1983 (of 1987 in 't huidige voorstel) te laten liggen gaat misschien een beetje ver. Maar feit is dat een auto van 25 jaar lang niet zo 'oud' meer is als dat dat vroeger was. De grens optrekken naar 30 of 35 jaar lijkt me heel verstandig.
Zou allemaal goed kunnen, maar laat ze eerst eens goed uitzoeken hoe het allemaal precies zit, en wat daadwerkelijk de kosten en baten zijn van een dergelijk plan.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik amper auto's van 25+ jaar zie rijden.. Golf? Dat moet dan de Golf 1 zijn (OK, de eerste Golf 2's komen nu zo'n beetje in aanmerking...) .. de keren dat ik een Golf 1 zie rijden zijn in een jaar op 1 hand te tellen :?
 
ook eensch. De meeste oldtimers die ik zie rijden, zijn overigens volvo's. Ik denk inderdaad dat dit weer zo een wild plan is, wat miljarden zou moeten opleveren, maar in werkelijkheid niets, omdat er simpelweg niet over nagedacht is.

Laten ze in DH eerst eens nadenken over zinvolle uitgaven en controle daarop en op die wijze miljarden besparen, rather than nog krankzinnigere ideeen vinden om miljarden te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan