Vrijstelling wegenbelasting oldtimers beperken



gelijke monniken gelijke kappen. of alle oldtimers belastingvrij of geen.

wat je nu stelt is weliswaar waar, maargoed, er zijn genoeg mooie auto's van 1985 die wel de aandacht van de liefhebber trekken. Die 25 jaar is overigens nooit bedoelt voor de liefhebber maar voor het feit dat men toentertijd vond dat je na 25 jaar toch wel eens een keer genoeg belasting hebt betaald voor 1 auto.
 
Ach, volgens deloitte moeten we in 2030 12% meer belasting betalen om als staat onze doelen te bereiken, daar is de overheid denk ik al mee begonnen.
 
Het "probleem " van oldtimers op de weg, die eigenlijk gebruikt worden als regulier vevoermiddel, is gemakkelijk te ondervangen door de eigenaar (houder van het kenteken) te verplichten ook een normale auto in zijn bezit te hebben. Daarmee vervalt een groot deel van het "voordeel".
Pigion
 
Ook niet terecht voor iemand die van zijn old-timer houdt, verder geen auto heeft wegens OV en dus enkel in het weekend af en toe zijn liefde uitlaat...
 
Afschaffen inderdaad.

De oudere auto's vervuilen het meest, dus waarom geen belasting betalen :?
 
Het "probleem " van oldtimers op de weg, die eigenlijk gebruikt worden als regulier vevoermiddel, is gemakkelijk te ondervangen door de eigenaar (houder van het kenteken) te verplichten ook een normale auto in zijn bezit te hebben. Daarmee vervalt een groot deel van het "voordeel".
Pigion
Nou weet ik niet waar jij woont, maar er zijn plaatsen in Nederland waar het vinden van een parkeerplek niet echt eenvoudig is :X Om maar 1 van de nadelen van jouw plan te noemen...

Nogmaals, ik zou eerst uitgezocht willen hebben hoe groot dit "probleem" daadwerkelijk is, hoeveel het kost om het "probleem" op te lossen, en wat de opbrengst is. Tot die tijd moet men gewoon zwijgen :z

Iedere partij zou voor straf een zetel moeten inleveren voor dit soort dingen B|
 
Afschaffen inderdaad.

De oudere auto's vervuilen het meest, dus waarom geen belasting betalen :?
Sja, waarom zit er belastingvoordeel op een Prius, en belastingnadeel op een BMW M3, terwijl TopGear heeft aangetoond dat de laatste minder brandstof verbruikt bij gelijk gebruik :?
 
Sja, waarom zit er belastingvoordeel op een Prius, en belastingnadeel op een BMW M3, terwijl TopGear heeft aangetoond dat de laatste minder brandstof verbruikt bij gelijk gebruik :?
Helemaal mee eens.
Ik vind het ook dom dat de grotere auto's zo nodig nóg meer belast moeten worden.
 
Helemaal mee eens.
Ik vind het ook dom dat de grotere auto's zo nodig nóg meer belast moeten worden.


Dat hele A-label zou moeten gaan om een laag brandstofverbruik.
Maar daar was de economie niet bij gebaat. Vandaar deze rare "CO2 per kubieke-meter inhoud-auto" constructie.
 
Mooooooooooiiii wordt 3x per jaar met zo`n wagen/motor gereden, volle pond betalen!!!! Dat levert nog es wat op.
En over een paar jaar hoor je weer een andere uit DH zeiken dat Nederland zo weinig eigen cultuur heeft en er zo weinig historisch en cultureel erfgoed is overgebleven. De auto/motor zou gewoon tot cultureel erfgoed verheven moeten worden.
Ik denk dat meer mensen tijd in hun auto/op hun motor doorbrengen dan in historische kerken, kastelen enz.
De auto/motor hoort bij alledag, we vinden deze vandaag de dag vanzelfsprekend
De auto/motor heeft Nederland gemaakt tot wat het is
De auto/motor en het verkeer is een van de meest tastbare uitingsvorm van betutteling van overheid, verdraaien van feiten en andere sjtaatspropaganda euhhh, de auto/motor geeft Koos bestaansrecht euhhhh, de auto levert de regering een supergroot deel van haar inkomsten en dus van haar bestaansrecht, euhhhh,
De auto/motor en het verkeer zijn behoorlijk veel besproken onderwerp van landsregeerders
De auto/motor is een statusmiddel
De auto/motor, dat is pas cultuur!!!! De auto/motor laat zien wie wij Nederlanders zijn!!! Auto`s en motoren moeten behouden worden voor het nageslacht!!!
 
Dat hele A-label zou moeten gaan om een laag brandstofverbruik.
Maar daar was de economie niet bij gebaat. Vandaar deze rare "CO2 per kubieke-meter inhoud-auto" constructie.
Dat hele gelabel is al debiel.
Tis godverdomme geen wasmachine B|
 
Afschaffen inderdaad.

De oudere auto's vervuilen het meest, dus waarom geen belasting betalen :?

Eigenlijk zou ik zo geen enkele oldtimer kunnen noemen (incl. bijv. de 2takt Saabs van vroeger) die vervuilender zijn als een anti-milieu-tank als de Prius waarop je subsidie krijgt... Denk dat je je eerst even in het een en ander zou moeten verdiepen...

En als die gristenen nou ipv. zondags dom in de kerk te lopen kijken de moeite zouden nemen een gegrond argument te bedenken... O-)
 
Eigenlijk zou ik zo geen enkele oldtimer kunnen noemen (incl. bijv. de 2takt Saabs van vroeger) die vervuilender zijn als een anti-milieu-tank als de Prius waarop je subsidie krijgt... Denk dat je je eerst even in het een en ander zou moeten verdiepen...
Misschien heb je gelijk, maar vertel dan ff wat er mis is met de Prius :P


Waar het mij om gaat is dat de de gemiddelde oldtimer olie, benzine (of vaak gas, omdat het toch nix kost) slurpt en dat dan belastingvrij is.








Wat ik wel eens heb gehoord is dat een hybride (incl. maken en weer afbreken) meer belasting voor het milieu zou wezen als een Hummer :?
 
Eigenlijk zou ik zo geen enkele oldtimer kunnen noemen (incl. bijv. de 2takt Saabs van vroeger) die vervuilender zijn dan een milieu-tank als de Prius waarop je subsidie krijgt... Denk dat je je eerst even in het een en ander zou moeten verdiepen...
:^
 
Waar het mij om gaat is dat de de gemiddelde oldtimer olie, benzine (of vaak gas, omdat het toch nix kost) slurpt en dat dan belastingvrij is.
Bij normaal rijden loopt de mijne 1 op 10.
Hij weegt gemiddeld 300 kilo minder dan een gelijksoortig huidig model omdat er geen plofzakken, abs en andere electronische regelmeuk op zit.
Hij gebruikt minimaal olie ( 200 ml op 1000 km )
Er zit nog een katalysator op ook.

Maar ik weet wel waar de schoen wringt, ik rijd zo nog 10 jaar met deze auto en de overheid heeft het liefst dat ik iedere drie jaar een nieuwe aanschaf.
Is immers goed voor de economie, en daar draait het tenslotte allemaal om.
Geld,geld en nog eens geld.
 
Misschien ligt het aan mij hoor en snap ik er gewoon de ballen van omdat ik iets over het hoofd gezien heb. Maar nu het rekeningrijden op de stoep staat, en dus de wegenbelasting voor auto's afgeschaft wordt, is er toch niets meer om je druk over te maken :?
Gezien het over vrijstelling voor wegenbelasting gaat en diezelfde wegenbelasting over niet al te lange tijd afgeschaft wordt is het toch een non-issue? :z
 
Misschien heb je gelijk, maar vertel dan ff wat er mis is met de Prius :P


Waar het mij om gaat is dat de de gemiddelde oldtimer olie, benzine (of vaak gas, omdat het toch nix kost) slurpt en dat dan belastingvrij is.








Wat ik wel eens heb gehoord is dat een hybride (incl. maken en weer afbreken) meer belasting voor het milieu zou wezen als een Hummer :?
Was LPG dan niet schoner dan benzine? Dat is mij altijd geleerd, nog afgezien van het feit dat het ook bijna niets kost en LPG een bijproduct van benzine productie is.
Je zou dus kunnen stellen dat mensen die op LPG rijden sowieso al milieubewuster zijn. Omdat zij een gas gebruiken wat anders toch maar weggefakkeld zou worden. :P
 
Misschien ligt het aan mij hoor en snap ik er gewoon de ballen van omdat ik iets over het hoofd gezien heb. Maar nu het rekeningrijden op de stoep staat, en dus de wegenbelasting voor auto's afgeschaft wordt, is er toch niets meer om je druk over te maken :?
Gezien het over vrijstelling voor wegenbelasting gaat en diezelfde wegenbelasting over niet al te lange tijd afgeschaft wordt is het toch een non-issue
? :z
En dankzij deze observatie/conclusie kan hier wel een slotje op vind ik O-)
 
Ik vind het prima, gaat mij in 2009 130 euro netto p/mnd schelen.
Van dat geld kan ik iedere maand een keer op het circuit rijden.
Geniet er maar even van.
Over 5 jaar stellen ze de norm weer bij en mag ook jij weer zwaar betalen. ;)

Sweet dreams :W
 
Dus zoals je zegt wordt er niet over nagedacht, weer een spastische reactie van een kleien politieke partij met compensatiedrang :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan