Vrijwaring kwijt

Ivokim

MF veteraan
1 apr 2005
3.923
1
Dronten
|(

Gisteren een envelopje van de Unive, de rekening voor de komende jaar het voertuigpark verzekeren.

Enniewee, blijkt er nog steeds een CB1 op te staan, welke inmiddels al een behoorlijk tijdje verkocht is.

Nooit gemerkt omdat we in principe de premie altijd per jaar vooruit betalen, en niet in de gaten gehad dat er geen restitutie heeft plaatsgevonden.

Ik weet wel zeker dat ik na de verkoop meteen een kopie heb gefaxed naar de Unive.
Vandaag gebeld, helaas hebben ze niet ontvangen.

Dus opnieuw faxen svp.

Nu ben ik dus #@! die vrijwaring kwijt. Normaal gesproken dus dat soort dingen in een map, bij de rest van de spullen van het voertuigpark. NU dus niet.

Hele kantoor al bijna overhoop, ben dus echt wel bang dat ik 'm kwijt.

Wat te doen. Ik zou achter de koper aan kunnen gaan, en vragen of ie een kopie deel 2 heeft met een leesbare datum waarop de CB1 van eigenaar is overgegaan.

Of heeft iemand een beter idee. Iemand hier ervaring mee?

Ik weet het, beetje stom van me allemaal, maar ben ik nog te redden, of is het een gevalletje van 'Jammer Joh...'
 
Ik zou achter de koper aan kunnen gaan, en vragen of ie een kopie deel 2 heeft met een leesbare datum waarop de CB1 van eigenaar is overgegaan.

Ik zou iig dit doen, en daarna het RDW bellen, en zo alsnog een kopie of 1 of ander bewijs van je vrijwaring te krijgen(indien mogelijk) :Y

Heb er geen ervaring mee, maar ik zou het zo doen :Y
 
Laatst bewerkt:
Bovendien kan de verzekeringsmij. e.e.a. ook zelf nagaan in het RDW systeem. Niet gebruikelijk maar uitzonderingen bevestigen de regel....
 
moet je die echt hebben dan?

als ze ff op de RDW site kijkt daar kun je het kenteken invullen. Dan kun je ook zo bekijken wanneer hij is overgeschreven

Zulle ze zeker geen genoeg mee nemen?
 
Marjolein heeft ze aan de lijn gehad, om dat na te vragen, en die neemt genoegen met het antwoord dat we de boel maar weer opnieuw moeten opsturen.
 
- Bellen met het RDW en om een kopie vragen
- Anders nogmaals bellen met Unive en blijven hangen als een pitbull. Je niet laten afschepen
- Brief van de belasting tonen waarin aangegeven wordt dat je een deel van de belasting terugkrijgt ivm verkoop....

Voor de rest weet ik het echt niet.
 
Nog nooit van gehoord,heb nog nooit een vrijwaringsbewijs aan mijn verzekering hoeven te tonen,en heb inmiddels zeker 25 motorfietsen laten overschrijven.



Kom misschien betrouwbaar over 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan