Vrijwaring ter plekke of per post, wat is gebruikelijk

Ik heb zaterdag nog 2 motorfietsen gekocht bij 2 verschillende mensen en beide gingen ermee akkoord dat ik maandag de vrijwaring zou opsturen. Uiteraard heb ik dat ook gedaan.

Ik kom gelukkig heel betrouwbaar over met mijn bedrijfsbusje, bedrijfs kleding etc. 8-)
 
Laatst bewerkt:
ik heb het anders gedaan. Na de proefrit heb ik de verkoper het geld gegeven. Ik heb de papieren van de motor meegenomen en de sleutels (incl reserve). En na ik de motor had overgeschreven op mijn naam ben ik de motor gaan halen.
 
Met de eigenaar mee naar postkantoor en daarna gelijk de verzekering opbellen om hem naar huis te kunnen rijden, anders kan je als eigenaar gezeik krijgen als de koper voor het overschrijven nog even allerlei boetes binnen trekt.

Verzekering kan je van te voren trouwens ook al regelen.

idd helemaal mee eens :Y
 
Heb zelf nu privé in 5 jaar zo'n 28 auto's gekocht en verkocht en dit jaar zit ik aan mijn 5e motorfiets. Heel af en toe wil het voorkomen dat overschrijven niet meer mogelijk is en dat heb ik nu een stuk of 6x gehad, alle keren de vrijwaring in de bus gekregen. Ook andersom stuk of 12x een motor of auto opgehaald en vrijwaring later op gestuurd. Het is een kwestie van vertrouwen maar het is is en blijft linke soep. Je bent juridisch gewoon eigenaar totdat je de vrijwaring in je handjes hebt dus als het enigszins te vermijden is alles ter plekke regelen.
 
Ik heb zaterdag nog 2 motorfietsen gekocht bij 2 verschillende mensen en beide gingen ermee akkoord dat ik maandag de vrijwaring zou opsturen. Uiteraard heb ik dat ook gedaan.

Ik kom gelukkig heel betrouwbaar over met mijn bedrijfsbusje, bedrijfs kleding etc. 8-)

Je kan toch gewoon ter plekke een vrijwaring uitschrijven?? Laat je je vrouw/werknemer de fiets opnemen in de bedrijfsvoorraad en belt ze even de codes door is het direct klaar. :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan