Vrijwillegers gezocht voor Pinksterraces Oss

VENtastic

MF veteraan
4 jan 2007
2.172
0
Brabant
Ik kreeg het onderstaande mailtje toegestuurd en dacht dat er misschien ook wel animo was van mensen van MF...?

Kort samengevat:
De stichting achter de wegraces in Oss is op zoek naar vrijwilligers om de races mee in goede banen te leiden! En JIJ kunt je hier voor opgeven!

Ik heb me al opgegeven samen met mijn vriendin :)

*VRIJWILLIGERS ik weet het!*



Hallo beste motorsportliefhebber,

Hierbij nodigen wij je uit om, onder het genot van een hapje en een drankje, aanwezig te zijn op de instructie-avond voor alle vrijwilligers die medewerking willen geven aan de Pinksterraces 2010.

Donderdag 6 mei 2010, 20.00 uur, lokatie MCO clubhuis (bij kunstskibaan),
Aengelbertlaan 60, 5342 LA OSS.

De avond begint met algemene mededelingen, waarna in groepjes van taken (Baco’s / EHBO, catering, kassa’s / - en stalling, op- en afbouw circuit, algemeen) uitvoerig uitleg wordt gegeven.

Het werk begint de week voorafgaand aan de races al met allerlei opbouw werkzaamheden zoals hekken plaatsen, bruggetjes maken, snoeien, reclameborden en vlaggenmasten plaatsen, afschermen van lantaarnpalen etc. Zaterdag voor de wedstrijd moet om 16.00 uur namelijk het circuit helemaal af zijn want dan wordt het circuit gekeurd.
Naast baancommissarissen hebben we ook op de dagen zelf mensen nodig voor kassa werkzaamheden, stalling, bemanning van vaste cameraposities (wel de hele dag, met instructies vooraf hoor!) etc.
Dit alles uiteraard in het belang van een goede organisatie van die races, waarbij de veiligheid van jezelf en van de rijders voorop staat. En dan is het handig om te weten hoe met een en ander om te gaan.

Naast al deze werkzaamheden hebben we op beide racedagen veel mensen nodig langs het circuit.
Op elke van de 14 posten rondom het ca. 3,5 km. lange circuit staan in principe minimaal 7 personen,
te weten 1 hoofd Baancommissaris (Baco, een KNMV’er) met portofoon en 1 KNMV vlagger, personen die hier speciaal voor zijn opgeleid. Daarnaast staan er op iedere post nog 3 baancommissarissen (vrijwilligers dus!) en 2 EHBO’ers.
Als je baancommissaris bent wordt je voornamelijk ingezet om te vlaggen en om bij een val de motorfiets en/of delen daarvan zo snel mogelijk van het circuit te verwijderen. Natuurlijk staat de coureur centraal, maar de vrijwilligers ontfermen zich dus voornamelijk om de motorfiets en omgeving.
De EHBO-ers bekommeren zich zo nodig om de coureur.

Alle vrijwilligers die zich opgegeven hebben voor ongeacht welke werkzaamheden krijgen dus instructie.
( Indien je niet aanwezig kunt zijn, wil je dat dan per mail doorgeven naar info@ghia.nl )
Enne….als je nog vrienden, familie of andere geïnteresseerde vrijwilligers kent, breng ze gerust mee of meldt ze, naast jezelf!!!, alvast aan in je mailtje naar mij!
Bij deze vraag ik je mij z.s.m. per e-mail (info@ghia.nl) definitief door te geven
- of je en op welke dag, zondag 23 en/of maandag 24 mei, je wilt meehelpen
- of je je nog wilt aanmelden (of andere personen?) voor andere / overige werkzaamheden

Op de beide racedagen zelf word je om 8.00 uur op het circuit verwacht, dan is er natuurlijk koffie met iets lekkers, je krijgt een lunchpakket mee met daarbij fris en fruit. En tussen de middag wordt er op de post een warme snack bezorgd. Na afloop is er tijd voor een drankje, praatje en gezelligheid.
Echter op 2e Pinksterdag zouden we het zeer waarderen als je op je post nog even wat mee helpt opruimen, je weet: vele handen maken het werk een stuk lichter! We werken dan tot het een beetje donker wordt en dan gaan we eten en nemen er een lekker potje bier op. Trouwens, op de wedstrijddagen zelf wordt er tijdens de race absoluut geen alcohol door ons gedronken

Verder adviseren wij je om de laatste zaterdagavond van november, de 27e dus, vrij te houden om deel te nemen aan de feestavond van de Stichting Wegrace Oss. Alle vrijwilligers worden daarbij uitgenodigd!

Wat ons betreft tot donderdag 6 mei in Oss! (zie alvast www.wegraceoss.nl)

Mede namens Stichting Wegrace OSS,
Geert de Bekker, MTC ‘De Stamrijders”.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt interessant. Ik ga 6 mei hoe dan ook niet aanwezig kunnen zijn, en tijdens de pinksterraces zelf zit ik midden in mijn examens. Ik zou dan vanuit Bergen op Zoom met de trein naar Oss moeten komen, en heb geen idee hoe bij het circuit te geraken en of minderjarige (lees: 17-jarige) vrijwilligers toegestaan zijn.

In ieder geval top om te lezen dat jij je als vrijwilliger hebt aangemeldt, hopelijk zullen anderen je voorbeeld volgen! :} Doe m'n best, maar kan (ivm treinreizen/examens etc.) niet beloven dat ik erbij ga zijn.
 
Klinkt interessant. Ik ga 6 mei hoe dan ook niet aanwezig kunnen zijn, en tijdens de pinksterraces zelf zit ik midden in mijn examens. Ik zou dan vanuit Bergen op Zoom met de trein naar Oss moeten komen, en heb geen idee hoe bij het circuit te geraken en of minderjarige (lees: 17-jarige) vrijwilligers toegestaan zijn.

In ieder geval top om te lezen dat jij je als vrijwilliger hebt aangemeldt, hopelijk zullen anderen je voorbeeld volgen! :} Doe m'n best, maar kan (ivm treinreizen/examens etc.) niet beloven dat ik erbij ga zijn.

Volgens mij is dat vanaf 16 jaar.
 
Ben er elk jaar want voor mij is het maar zo'n kwartiertje vanaf thuis. En zo kan ik de races eens van heel dichtbij meemaken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan