VRO 1 310502

Yammie

MF veteraan
24 mrt 2002
1.601
6
Uden-City
Eén en al lof over de cursus :}

Hellraiser en ik hebben een onvergetelijke dag gehad.
En om maar meteen te stoken. Maximum mijn R1 is nog heel })

Een dag waar elke motorrijder van droomt :P Heerlijk zonnetje en een perfect wegdek en ook nog een keer goed in je vel :)

Voor de rest heb ik weinig toe te voegen voor wat betreft de andere die ons reeds zijn voorgegaan.
En voor diegene die nog niet geweest zijn...DOEN ;)
Volgend jaar maar de VRO II en III :}

's Avonds hebben Hellraiser en ik de omgeving nog ff onveilig gemaakt met wat oefeningen die we vandaag hebben gehad })

Morgen weer toeren :} en zondag alweer :}
Oh wat kan het leven toch heerlijk zijn :P
 
Morgen weer toeren :} en zondag alweer :}
Oh wat kan het leven toch heerlijk zijn :P


En strak in me nieuwe pak, ga ik dat ook zeker het hele weekend doen :)

Wil volgende maand op vro I, weet nog niet waar.
Als iemand in kop noord holland suggesties heeft, hou me aan bevolen
 
Jullie hebben toch wel goed meegedaan tijdens de "motorgymnastiek" oefeningen he? :)
Ja :P
We waren al een dag eerder begonnen :P
En vanavond hebben we het nog eens dunnetjes over gedaan, maar dan een stuk harder.

Hellraiser lag helemaal horizontaal op zijn motor en passeerde een koekblik.
Ik zag die vent drie keer kijken voordat hij het helemaal door had :P

Op de terugweg een hele hoop aardige motorrijders tegen gekomen :}
Rustig, rustig was het gebaar ipv de welbekende groet. En ja hoor een kilometer verderop stonden ze weer eens papier te verkwisten :j
Twee motorrijders waren helaas de dupe van deze waardeloze activiteit '(
Zal komend weekend wel drukker worden met kiekkassies langs de kant van de weg. Dus zeg niet dat Yammie jullie niet gewaarschuwd heeft ;)
 
Jullie hebben toch wel goed meegedaan tijdens de "motorgymnastiek" oefeningen he? :)
Ja hoor :] En verder ben ik het helemaal met Yammie eens!! We hebben een geweldige dag gehad, aanrader voor iedereen :} Ontzettend veel geleerd, vooral over remmen... daar was ik nog steeds wat onzeker over (ook omdat ik de FJ nog niet zo lang heb), maar ik heb vandaag mogen ontdekken wat de limiet is van de motor wat betreft remmen (nee, niet zo ver over de limiet gegaan dat ik op mijn bek ging :) ) Wou dat het morgen weer was. Maar ja, zoals Yammie al zei; volgend jaar VRO2 en morgen ook lekker rijden en zondag de OBT :]
 
Heb 'm morgen. Moet zeggen, door jouw verhaaltje heb ik er alleen maar meer zin in gekregen! :} :)
Dan gooi ik er bij deze nog een hoop zin bij ;)
Zou het zo weer doen, maar dan ga ik toch eerder richting de VRO II.

De instructeurs waren toffe peren!
Op één na, maar die zat gelukkig aan de kant mee te kijken. Die vent had een eigendunk van hier tot tokio en weer terug. Had van Hellraiser vernomen dat hij bij veel mensen minderwaardig nee zat te schudden als het iets minder ging.
Maar die van ons waren motiverend. Deed je iets goeds of zelfs perfect dan kreeg je dat ook meteen te horen dat je het nog een keer moest doen om te laten zien dat het geen geluk was :P

Ik had bijvoorbeeld bij de remproef een uitstekende stop met 50 km/h mocht meteen door met 60 km/h en die ging ook perfect. Nee Maximum GEEN stoppie, dat mocht niet })
Daarna de 70 km/h en ook die ging deel perfect. Had ff een blokkerend achterwiel, rem eraf en meteen weer in de klinkers. Kreeg te horen dat ik wist waar ik mee bezig was en mocht voor de 80 km/h gaan. Zo snelheidsfreak als ik ben ging ik meteen voor de 100 km/h. Alles weer perfect, maar kreeg wel op mijn "sodemieter" dat ik mij in moest houden kwa snelheid })
 
Op vrijdag 31 mei 2002 23:40 schreef Yammie het volgende:Dan gooi ik er bij deze nog een hoop zin bij ;)
:}

Zou het zo weer doen, maar dan ga ik toch eerder richting de VRO II.
Die doe ik over 2 weken :)

Thanks Yammie, heb d'r nu errug veel zin in. Ik duik maar snel m'n bed in, om 06:00 gaat de wekker en aangezien ik een langslaper ben... ;)


edit: hoe heet die zuurpruim van een instructeur? Kan ik die in ieder geval vermijden...
 
Laatst bewerkt:
In hoeverre is de MFCD vergelijkbaar met een VRO I cursus??
Weet ik niet :? Want ik was er niet bij bij de MFCD.
Ik heb een dergelijke cursus ook gehad een paar weken geleden op de Peel en die kwam heel veel overheen met die van vandaag. Alleen kreeg je hier meer uitleg voordat je begon met de verrichtingen.
 
Op vrijdag 31 mei 2002 23:43 schreef Bananeman2002 het volgende:edit: hoe heet die zuurpruim van een instructeur? Kan ik die in ieder geval vermijden...
Geen idee hoe die bal heet, maar hij reed op een gele Fazer... Hoop voor je dat je niet met hem te maken krijgt :j
 
freebike natuurlijk :)

En strak in me nieuwe pak, ga ik dat ook zeker het hele weekend doen :)

Wil volgende maand op vro I, weet nog niet waar.
Als iemand in kop noord holland suggesties heeft, hou me aan bevolen
 
Ik heb vandaag dus de VRO1 gedaan, in Lelystad.

Was absoluut een geslaagde dag. Leuke en leerzame oefeningen, die duidelijk door de instructeur(s) werden uitgelegd en voorgedaan. Er werd ruim de tijd genomen om het e.e.a. te verduidelijken, zodat je niet het gevoel had iets te moeten gaan doen dat je niet eens begrijpt!

De oefeningen: Slalom + bochtje op de weg (korte bochten techniek), over een stuk hout + een autoband heenrijden, remmen met halverwege een hoop zand/iets glads, motorgymnastiek, uitwijken/obstakel ontwijken, noodstop. Tot slot nog een aantal ronden rijden over het circuit. Hierbij werd niet gebruik gemaakt van de hele baan, dit is voor de VRO2.

Voor mij was het uitwijken/obstakel ontwijken absoluut het interessantst en nuttigst. De rondjes rijden na afloop gingen nogal langzaam, dat was wel jammer, maar als ik kijk naar de rijstijl en bochtentechniek van de deelnemers in mijn groep dan was dat misschien maar goed ook.

Al met al een geslaagde dag, die eigenlijk aan alle motorrijders aan te raden is. Je moet alleen niet verwachten dat het een circuittraining is of dat het tempo hoog ligt! Persoonlijk denk ik dat veel mensen er bij een dag als deze achterkomen dat bepaalde basiskennis niet aanwezig is en dat ze sommige basistechnieken niet goed onder de knie hebben.
 
Ik heb vandaag dus de VRO1 gedaan, in Lelystad.

Was absoluut een geslaagde dag. Leuke en leerzame oefeningen, die duidelijk door de instructeur(s) werden uitgelegd en voorgedaan. Er werd ruim de tijd genomen om het e.e.a. te verduidelijken, zodat je niet het gevoel had iets te moeten gaan doen dat je niet eens begrijpt!

De oefeningen: Slalom + bochtje op de weg (korte bochten techniek), over een stuk hout + een autoband heenrijden, remmen met halverwege een hoop zand/iets glads, motorgymnastiek, uitwijken/obstakel ontwijken, noodstop. Tot slot nog een aantal ronden rijden over het circuit. Hierbij werd niet gebruik gemaakt van de hele baan, dit is voor de VRO2.

Voor mij was het uitwijken/obstakel ontwijken absoluut het interessantst en nuttigst. De rondjes rijden na afloop gingen nogal langzaam, dat was wel jammer, maar als ik kijk naar de rijstijl en bochtentechniek van de deelnemers in mijn groep dan was dat misschien maar goed ook.

Al met al een geslaagde dag, die eigenlijk aan alle motorrijders aan te raden is. Je moet alleen niet verwachten dat het een circuittraining is of dat het tempo hoog ligt! Persoonlijk denk ik dat veel mensen er bij een dag als deze achterkomen dat bepaalde basiskennis niet aanwezig is en dat ze sommige basistechnieken niet goed onder de knie hebben.

Misschien een verplicht onderdeel van maken voor het behalen van rijbewijs. Kan zeker geen kwaad.
 
Voor mij was het uitwijken/obstakel ontwijken absoluut het interessantst en nuttigst.
Idd, daar heb ik ook het meeste aan gehad. De rest was meer een opfriscursus.

De rondjes rijden na afloop gingen nogal langzaam, dat was wel jammer, maar als ik kijk naar de rijstijl en bochtentechniek van de deelnemers in mijn groep dan was dat misschien maar goed ook.
Bij Hellraiser en mij dus ook. Er zaten personen bij die zo lamlendig de bocht door gingen dat ik de snelheid er elke keer kon gaan verminderen. Mensen die al jaren hun rijbewijs hadden die aan het stuntelen waren en een beginner (aug zijn rijbewijs gehaald en met een duopassagier, leuke griet trouwens :P ) die ontzettend sportief reed op een Monster :}
 
Misschien een verplicht onderdeel van maken voor het behalen van rijbewijs. Kan zeker geen kwaad.
Nou ik zie het meer als een flinke opfriscursus voor sommigen!
En dus moet je zoiets doen 1 a 2 jaar na het behalen van je rijbewijs.
VRO 2 doe ik pas volgend jaar. Had volgens de instructeurs "weinig" nut om die vlak er achter aan te doen. Maar je bent natuurlijk vrij om dit zelf te bepalen ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou ik zie het meer als een flinke opfriscursus voor sommigen!
En dus moet je zoiets doen 1 a 2 jaar na het behalen van je rijbewijs.
VRO 2 doe ik pas volgend jaar. Had volgens de instructeurs "weinig" nut om die vlak er achter aan te doen. Maar je bent natuurlijk vrij om dit zelf te bepalen ;)
Vind ik toch een beetje vreemd dat ze dat zeggen, want je krijgt wel degelijk andere oefeningen bij de VRO2. Naja, maakt me niet uit, ik heb over 2 weken weer een leuke & leerzame dag :)
 
Ik doe m'n best :) Bij de motorgymnastiek stapte vandaag een deelneemster voor mijn neus van de motor af. Toen ie nog reed, wel te verstaan. Arm meiske.
Euh ja en toen reed ze met de bocht mee terwijl ze naast haar eigen motor stond :}
Of, zoals ik het begrijp, is zij en haar motor allebij hun eigen kant op gegaan |(
 
Euh ja en toen reed ze met de bocht mee terwijl ze naast haar eigen motor stond :}
Of, zoals ik het begrijp, is zij en haar motor allebij hun eigen kant op gegaan |(
Helaas het laatste ja. ;) Naja, die dingen gebeuren gewoon als je rijvaardigheidstrainingen volgt. Volgens mij was dat het enige dat vandaag is gebeurd.

De VRO2 werd trouwens tegelijkertijd gehouden, zag er wel spectaculair uit met die waterbak...
 
Op zondag 02 juni 2002 00:09 schreef Bananeman2002 het volgende:De VRO2 werd trouwens tegelijkertijd gehouden, zag er wel spectaculair uit met die waterbak...
Heb geen waterbak gezien gisteren alleen een laagje zand :P
Probeerde daar echt tot het einde (net zoals bij de uitwijkproef) pas tot actie over te gaan. Stom eigenlijk, want het gevaar tot kukkelen wordt groter, maar in het echt is het ook zo, dus oefende ik dan ook maar zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan