VRO-1 werkt!

Snarfman

MF veteraan
13 okt 2002
2.127
2
Tussen een paar vaarten
Vandaag onderweg naar Paul Ritzen in het kader van de testbankdag...

Ik rij op de linker baan van de A2 en ik zie ineens een plastic onderdeel van een auto (vermoed dat het een onderdeel was van een spatscherm), het wordt door de wind verder mijn pad op geblazen... Ontwijken heeft geen zin, besluit gewoon op koers te blijven... klabam... licht schok in het stuur en verder niets... net als de oefening over de balk en de autoband bij het VRO. Gelukkig was er niet veel later een pakeerplaats en daar heb ik de motor even stil gezet om te kijken of er schade was aangericht... niets... :) en dus verder gereden naar een gezellige MF-bijeenkomst.

Voor mijn gevoel heb ik vandaag de investering in een VRO er dubbel en dwars uitgehaald.
 
:) Ik herken veel uit je verhaal. Ik was altijd erg bang voor allerlei troep op de weg, maar sinds de VRO interesseert het me eigenlijk niet meer zo of er iets op de weg ligt. Ik dender er gewoon overheen :] ook voetgangers enzo O-) ;)
 
k ga binnenkort op vro1, want ja, hoe meer training en kennis je hebt des te beter natuurlijk.

jammer alleen dat het zo duur is want ik denk dat dat voor veel mensen toch een drempel is.

overigens weet ik niet of je, met de kennis dat je over sommige obstakels prima heen kunt rijden, dat dan ook maar steeds moet doen... als het kan is ontwijken toch het veiligst of niet?
 
Ja het werkt echt idd, ik heb ook al een aantal uitwijk situaties gehad waar ik bij handelde zoals bij vro geleerd was.
 
Gisteren nog een geinig verhaal gehoord van een kerel van 19.

Hij beweerde dat als je tegen 300km/h over een band reed je ongeveer hetzelfde voelde als wanneer je tegen 50 km/h over een steentje rijdt (weinig tot nix dus).

Daarna zei die dat hij absoluut een R1 ging kopen als eerste motor op z'n 21ste...

:} :+
 
Gisteren nog een geinig verhaal gehoord van een kerel van 19.

Hij beweerde dat als je tegen 300km/h over een band reed je ongeveer hetzelfde voelde als wanneer je tegen 50 km/h over een steentje rijdt (weinig tot nix dus).

Daarna zei die dat hij absoluut een R1 ging kopen als eerste motor op z'n 21ste...

:} :+


Wat voor band bedoelde hij ; Punk of Heavy Metal ? *D
 
Gisteren nog een geinig verhaal gehoord van een kerel van 19.

Hij beweerde dat als je tegen 300km/h over een band reed je ongeveer hetzelfde voelde als wanneer je tegen 50 km/h over een steentje rijdt (weinig tot nix dus).

Daarna zei die dat hij absoluut een R1 ging kopen als eerste motor op z'n 21ste...

:} :+

Als je met 300 over een band gaat voel je idd. niets meer :+
 


102940
102944
102937
102939
 
Ik heb ook wel eens geinformeerd naar de verschillende rijvaardigheidscursussen, maar het probleem is dat mijn motor ouder dan 10 jaar is (11 om precies te zijn B| ) en dat ik daarom nergens zo'n dagverzekering kan afsluiten. :(

En als er iets gebeurt met mijn CB-tje dan kan ik toch echt verder op de fiets. Ben allang blij dat ik als student uberhaubt één bike heb kunnen aanschaffen!

Stom toch eigenlijk, voor de verzekering zou je toch zeggen dat ik beter mijn CB-1 total loss kan rijden dan een nieuwe R1 oid :?
 
Je hoeft echt niet bang te zijn dat je keihard onder uit gaat. Hooguit valt ie een keer om, zo gebeurde mij dat ook op de VRO2 afgelopen vrijdag. Geen schade. Ik verloor mn evenwicht toen de motor afsloeg op de kamelenrug.
Als je aan het einde van de dag rondjes over de baan gaat rijden rustig aan doet, en niet het maximum gaat zoeken, is er niets aan de hand. :)
 
In mijn geval was het vaak te laat om te reageren...en dat zonder vro cursus..ging altijd goed.

De laatste keer (vorig jaar of begin dit jaar) reed ik met minstens 120 over een autobumper op de A4...ja idd zon flinke kunststof jongen..

Dacht daar ga ik ...

KABWAAMM en hoppa reed gewoon verder en geen schade..

Je had de bumper moeten zien, als je achter me had gereden had je hetzelfde gedacht...dat redt die motorrijder nooit...
 
Laatst bewerkt:
Tijdens het lessen hebben we in een bv moment ook over een band en een balk moeten rijden, gewoon om eens het idee te hebben dat het soms beter is dan remmen of uitwijken.

MArk
 
Op zich is het niet spectaculair, maar het feit dat je het een keer in 'gecontroleerde' omstandigheden hebt gedaan helpt om in de praktijk het toe te passen. Het gaat er ook voornamelijk om dat je de knop kan omzetten en bewust doorrijdt ipv proberen uit te wijken (tenzij je natuurlijk verantwoord kan uitwijken).
 
Snarfman,

Dat was ook de bedoeling van de instructrice, het gevoel eens meemaken. Tijdens het lessen kun je altijd een obstakel tegenkomen en voor de rijschool is het natuurlijk goed dat de lessers daarbij goed handelen om schade aan mens en materiaal te voorkomen.

Mark
 
Terug
Bovenaan Onderaan