VRO 3 vraagjes..

Bananeman

MF veteraan
24 jan 2002
37.148
57
Veldhoven (Noord Brabant)
Ik zit er over te denken om een VRO 3 cursusje te gaan doen. Deels om het vertrouwen in het betere doorrijdwerk weer terug te krijgen, maar ook omdat het me gewoon een leuke dag lijkt waar je ontzettend veel kunt leren. (VRO1+2 heb ik trouwens al eerder gedaan)

Ff wat vraagjes
[*] Krijg je korting op de verzekeringspremie na het volgen van deze cursus? Zo ja, allemaal? En hoe lang is het certificaat geldig?
[*] Zijn er alternatieve cursussen die ook korting op je verzekeringspremie opleveren? Komt bij mij wel goed uit, omdat ik vanaf augustus een nieuwe verzekering moet en mijn niet bepaald rooskleurige schadeverleden wel tot een stevig bedrag zal leiden B|
[*] Gaat er nog iemand deze cursus doen in augustus?

VRO 3 krijg je vlgs. mij geen korting voor op je verzekering. VRO 3 is, naar ik begreep, meer 'circuitgericht' dan VRO 1 en 2. De nadruk ligt vooral op het bochtenwerk en lijnen rijden en minder op het veiligheidsaspect.

Bij VRO 3 kun je, itt bij 1 en 2 ook geen dagverzekering afsluiten, volgens mij.

....
Ff wat vraagjes
[*] Krijg je korting op de verzekeringspremie na het volgen van deze cursus? Zo ja, allemaal? En hoe lang is het certificaat geldig?
[*] Zijn er alternatieve cursussen die ook korting op je verzekeringspremie opleveren? Komt bij mij wel goed uit, omdat ik vanaf augustus een nieuwe verzekering moet en mijn niet bepaald rooskleurige schadeverleden wel tot een stevig bedrag zal leiden B|
[*] Gaat er nog iemand deze cursus doen in augustus?
Ja je krijgt ook met VRO 3 korting en deze is 5 jaar geldig ;)
Deze info kreeg ik van de KNMV (hier heb ik ook mijn verzekering lopen)

Voorheen gaf de NVVM ook cursussen, maar die lijken meer op VRO1 en 2 en dan krijg je ook korting bij sommige verzekeraars. Maar zoals je weet, is de NVVM niet meer. Er is wel een nieuwe vereniging uit voort gekomen.

Ik kreeg afgelopen woensdag de bevestiging binnen voor de VRO3 van augustus *D

Ik heb hem vorig jaar gedaan

dag verzekering ervoor afgesloten. naderhand nwe fiets gekocht en kon ik mooi nog eens 10% korting krijgen. binnen 5 jr heb je je cursus eruit

indien je al wat ervaring op circuit heb zorg dan dat je in een snel groepie komt

eg gaaf dat circuit

zekers doen een vro 3. noodstop met 140 ff zweten maar ook erg gaaf
door de berm heen denderen met 80 nog meer zweten
remen in een bocht zeer vreemd

gewoon doen en hopen op een droge dag

Moet zeggen dat ik de VRO 3 cursus (inclusief dagverzekering) wel f**king duur vind. Tuurlijk, veiligheid voor alles en je verdient het terug doordat je een betere motorrijder wordt (wat feitelijk "onbetaalbaar" is), maar het is gewoon véél geld.

Maar ik ga me toch maar ff inschrijven denk ik :)

Ik ga 29 augustus een VRO3 doen op Lelystad. En ja, de cursus + verzekering kost aardig wat. Maar ik heb er onwijs veel zin in!

Ik zou deze vragen aan de organisator stellen...

Maarre, zo'n training, doen! Altijd leuk & leerzaam.

Terug
Bovenaan Onderaan