VRO en schade

Wie heeft er wel eens schade gehad of mee gemaakt tijdens ee

  • Ja ik zelf

    Stemmen: 1 5,6%
  • Nee ik niet maar wel gezien

    Stemmen: 11 61,1%
  • Nee

    Stemmen: 6 33,3%

  • Totaal aantal stemmers
    18

R6Arco

MF'er
23 apr 2004
85
0
Capelle aan den IJssel
Hallo daar,

Ik zou graag wat info willen over het volgende.
Ik ben van plan (eigenlijk weet ik het wel zeker) om de VRO I cursus te gaan volgen. Het liefste zou ik dit nog voor mijn vakantie willen doen maar het volgende verontrust mij een beetje stel dat ik schade oploop tijdens de cursus dan moet deze natuurlijk hersteld worden voor de vakantie (kan natuurlijk wel een paar weekjes duren). Mijn vraag is eigenlijk hoe vaak komt het voor dat er schade wordt gereden tijdens een VRO I cursus en wat is de kans daarop ?
Niet dat dat een garantie is voor mijzelf maar ik ben even benieuwd.....
 
Daar kan je je voor bijverzekeren en zeer incidenteel is er sprake van kleine schuif- en valschades. Een andere uitspraak is er n.m.m. niet te doen want het risico hangt eerder af van het beheersingsniveau dat de bestuurder van de motor heeft en de factor 'toeval'. Het ligt zeker niet aan de opzet van de cursus!

Kortom, gewoon doen!
 
Ik weet niet, maar ik kan me er iets bij voorstellen dat er tijdens iedere VRO oid een schade wordt gereden.

En tsja, of jij het ben of een ander.. :?
 
Bij mijn weten gebeurt het niet zo vaak dat er schade gereden wordt bij een VRO. En zeker niet bij een VRO I. De kans daarop is ook niet zo groot lijkt me (op basis van wat ik afgelopen vrijdag gezien heb). Als je een beetje je kop erbij houdt en niet te wild doet, zal het niet echt een probleem zijn. Zeker niet wanneer de baan droog is (itt vrijdag).

Iig kun je bij een VRO ook een dagverzekering afsluiten zodat je iig verzekerd bent voor schade die je oploopt tijdens de oefeningen.
 
Zijn meerdere mf-ers die een vro gedaan hebben. Misschien een optie om een pol te maken met diegenen die een schade geval gezien hebben. Ik heb er 2 gedaan, en alleen bij de laatste was er 1 die z'n goldwing of id om liet vallen. De meeste oefeningen kun je op de straat ook tegenkomen, maak je niet te druk! Is gewoon een leuk dagje spelen met je motor
 
In de regel (maar lees de kleine lettertjes er op na) ben je tijdens een VRO gewoon verzekerd. Sterker nog, er zijn verzekeraars waar je een beetje extra korting krijgt wanneer je recent een VRO cursus gedaan hebt.

Een VRO is geen "vrij rijden" of een racecursus, de bedoeling is juist dat je beter (en dus veiliger) leert motorrijden.
 
Volgens mij valt het wel mee. Ik heb laatst VRO1 gedaan op Lelystad. Er waren tegen de 80 motoren schat ik zo en niemand had aan het eind van de dag schade. En als je er bang voor bent sluit je toch gewoon een dagverzekering af?

Verder ben ik het wel met het bovenstaande eens. Schade kan je altijd oplopen. Zeker als je rondrijdt zonder de ervaring die je tijdens zo'n VRO1 opdoet :+
 
In de regel (maar lees de kleine lettertjes er op na) ben je tijdens een VRO gewoon verzekerd. Sterker nog, er zijn verzekeraars waar je een beetje extra korting krijgt wanneer je recent een VRO cursus gedaan hebt.

Een VRO is geen "vrij rijden" of een racecursus, de bedoeling is juist dat je beter (en dus veiliger) leert motorrijden.
Je bent idd wel verzekerd tijdens een VRO bij de meeste verzekeringen. Maar het kost je toch wel no-claim als je de schade claimt. Het is imho dan ook verstandiger om een dagverzekering af te sluiten bij de VRO. Dan heb je dat probleem ook niet.
 
Tijdens de VRO 1 die ik gedaan heb zijn er in ieder geval 2 onderuit gegaan. Diegene bij ons in de groep wilde remmen en uitwijken tegelijk en dat gaat helaas niet...
 
Tijdens mijn VRO I zijn er 2 onderuit gegaan, gelukkig met relatief weinig schade....
 
Ik vind een vro sowieso een echte aanrader, heb er zelf veel aangehad. Bij mijn weten waren er op de dag dat ik de training deed twee die schade opgelopen hebben. De schade viel op zich wel mee, bij één was de kuip kapot+ schuifschade en de ander had volgens mij alleen schuifschade. Je kunt beter iets krijgen tijdens een vro, dan tijdens je vakantie door onervarenheid, wat je had kunnen voorkomen door een vro.

8-)
 
Ik vind een vro sowieso een echte aanrader, heb er zelf veel aangehad. Bij mijn weten waren er op de dag dat ik de training deed twee die schade opgelopen hebben. De schade viel op zich wel mee, bij één was de kuip kapot+ schuifschade en de ander had volgens mij alleen schuifschade. Je kunt beter iets krijgen tijdens een vro, dan tijdens je vakantie door onervarenheid, wat je had kunnen voorkomen door een vro.

8-)

Absoluut mee eens natuurlijk maar het vervelende is zonder motor ook geen vakantie.......
 
.... Ik heb laatst VRO1 gedaan op Lelystad. Er waren tegen de 80 motoren schat ik zo en niemand had aan het eind van de dag schade. En als je er bang voor bent sluit je toch gewoon een dagverzekering af?
....
Effe rekenen hoor. Iedereen neemt de dagverzekering a Eur 60,=. 80 deelnemers, dat is dus 80*60 = Eur 4.800 aan premies. 0 schadegevallen die dag. Das dan mooi voor de verzekering. Een andere keer 2 schadegevalletjes van zeg Eur 2.000 per geval, een hoog eigen risico (bijna Eur 700), dus na 2 cursusdagen staan we nog steeds in de plus :P
Als iedereen, die zich heeft bijverzekerd, schade zou hebben, dan zou de premie echt geen Eur 60,= zijn, maar veel en veel hoger.

Bij sommige verzekeraars krijg je na overhanding van een kopie-certificaat van een VRO, 5 jaar lang, 10% korting of 2 treden erbij in de bonus/malus en dat doen ze echt niet voor niets. Je weet veel beter wat wel en niet kan op je motor. Je bent veel bewuster met motorrijden bezig, ook al denk je dat je dat nu ook al doet O-)

Buiten dat gedoe over schade, geld en verzekeren om. Na zo'n VRO-training kun je veel meer genieten van het echte motorrijden.

Conclusie:
Gewoon doen zo'n VRO en neem zo'n dagverzekering indien je huidige verzekeraar dit soort cursussen niet dekt of omdat het jou een prettiger gevoel geeft *D
 
Sh*t, heb me vergist, ik heb gestemd op [Nee, ik niet maar wel gezien] maar dat was tijdens een circuitavond. Tijdens mijn VRO ging het er allemaal een stuk gedisciplineerder aan toe, en daar was het risico kleiner... Verkeerd gestemd dus :(

KiloSjon
 
Ik heb 1 en 2 gedaan.
Bij 1 nix aan de hand, bij 2 remde een dame zich onderuit bij de remproef.
 
Nou, als eerste die gestemd heeft op "Ja, ikzelf" effe een reactie.
Ik ben dus tijdens VRO 1 onderuit gegaan |( . Keren op de weg. Ik ging te langzaam, motor bokt, koppeling erbij en met achterrem sta je dan stil. Stom, dan val je dus om :( . Ik had gelukkig wel een dagverzekering *D . Die hebben het keurig netjes betaald. (Het geld kwam trouwens van dezelfde maatschappij als waar ik bij verzekerd ben B| )
[me]Spoetnik heeft altijd al een hekel gehad aan straatje keren en haat nog steeds langzame bochten :X
[/me]


Overigens ging er diezelfde dag nog iemand bij VRO2 fors onderuit bij de remproef. Dat zag er minder prettig uit. De persoon werd weggevoerd met een busje.
 
Bedankt voor alle reacties, als ik het zo bekijk dan valt het met schade rijden wel mee tijdens de VRO.
Niet dat dat een garantie voor mij is dat er niets kan gebeuren maar toch.
Toch maar besloten om 18 juni de VRO I in Lelystad te gaan doen.
 
Bedankt voor alle reacties, als ik het zo bekijk dan valt het met schade rijden wel mee tijdens de VRO.
Niet dat dat een garantie voor mij is dat er niets kan gebeuren maar toch.
Toch maar besloten om 18 juni de VRO I in Lelystad te gaan doen.
66% die wat gezien heeft of zelf gevallen is valt inderdaad best wel mee :P
Maar ik snap wat je wil zeggen ;)
 
je kan een extra dag verzekering afsluiten in geval van schade (bij een nieuwe of redelijk nieuwe fiets niet onverstandig.

het zal je maar gebeuren dat je een vro1 rijd en op de wip staat en je evenwicht verliest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan