VRO-R Iemand ervaring met deze nieuwe cursus??

Huricane

Die hard MF'er
17 dec 2004
538
0
Zoals de titel vermeld, zoek ik info over deze nieuwe cursus van de KNMV. VRO 1&2 heb ik al eens eerder gedaan evenals de Remmen onder controle. (deze viel erg tegen) vandaar dat ik nu opzoek ben naar mensen die deze cursus gedaan hebben of gaan doen om mij/ons zo op de hoogte te houden van deze opleiding.
De cursus is vrij nieuw, dus er zullen nog relatief weinig mensen hebben deelgenomen, maar alle info is meegenomen... ook over eventuele andere noemenswaardige cursussen :]

Alvast bedankt!!

Huricane
 
Ik heb afgelopen maandag die cursus gedaan en mijn ervaring is wel positief. Je moet er alleen voor open staan denk ik. De cursus nodigt behoorlijk uit tot discussie. Ik denk dat, ongeacht of je het eens bent met hun visie, het sowieso goed is om de eens kritisch naar je eigen rijstijl en vooral je plaats op de weg te kijken.

Het was voor mij een leerzame dag en ik denk dat ik er zeker wat aan heb gehad. In tegenstelling tot de andere VRO cursussen (de VRO-I, VRO-II) ligt hier dus meer nadruk op op theorie en verkeer dan op voertuigbeheersing. Je hebt theorie, een korte route, weer wat theorie en weer een dezelfde korte route. Het is echter wel een echt voorgezette rijopleiding en er wordt vanuit gegaan dat je ook echt kan rijden. We
zaten in een kleine groep en het is goed om eens diep in te gaan op verschillende verkeerssituaties en eens kritisch na te denken over de handelingen die je eigenlijk vaak automatisch verricht.

De cursus was in elk geval goed geregeld: kleine groepjes goede begeleiding en niet te vergeten broodje kroket bij de lunch. De groep was ook gemotiveerd en het bleek ook wel dat de mensen écht bezig waren met rijden. Van de hele club had ik met 9 jaar ervaring het kortste mijn rijbewijs. Alle deelnemers maakten flinke afstanden per jaar en en reden natuurlijk allemaal tourbuffels (BMW 1200-RT of Honda Pan-European) Enfin, ik voelde me best nietig met mijn GPX-je.

Al met al een best leuke dag gehad. alleen het blijft natuurlijk een hoop geld voor een dagje les.
 
Terug
Bovenaan Onderaan