Vro1 cursus gekregen van mijn vriendin : )

Megaladon

MF veteraan
13 jan 2003
2.838
0
zh
Zo ik ben een bofkont. Ik heb vandaag voor mijn verjaardag van mijn vriendin een vro1 cursus gekregen die ik 10 juni ga volgen in lelystad. Deze cusrus stond echt op mijn lijstje. Ikweet zeker dat deze cursus nuttig kan wezen.
 
Wat leuk... :)
Laat even weten wat je vond van de cursus. Ik ga die cursus in juli doen. :P
 
Ik hoop dat ik mijn motor heel mee naar huis kan nemen want ik heb gelezen dat er soms wel mensen de motor neerleggen. Gelukkig heeft ze een extra verzekering afgesloten.
 
Zo ik ben een bofkont. Ik heb vandaag voor mijn verjaardag van mijn vriendin een vro1 cursus gekregen die ik 10 juni ga volgen in lelystad. Deze cusrus stond echt op mijn lijstje. Ikweet zeker dat deze cursus nuttig kan wezen.
yo Vinnie jij word verwent zeg he *D
en nog gefeliciteerd *O* *O*
 
Heel mooie cursus, ik heb een soort gelijke cursus(mro1) afgelopen zaterdag(27-5) gehad, deze was ook in Lelystad op het politie opleidings centrum maar deze wordt door de stichting MRO gegeven.
Als je de cursus hebt afgerond vergeet vooral niet je verzekering te bellen, sommige maatschappijen geven korting op de premie als je de cursus hebt gehad. Ik kreeg 10% extra korting op mijn motor verzekering.

Ik hoop dat ik mijn motor heel mee naar huis kan nemen want ik heb gelezen dat er soms wel mensen de motor neerleggen. Gelukkig heeft ze een extra verzekering afgesloten.

Klopt, de cursus wordt in groepjes gegeven. Bij ons wat het 1 instructeur met 7 deelnemers. Uit onze groep zijn er zaterdag 2 gevallen.
1 had alleen een knippeerlichtje defect (nieuwe BMW motor), deze viel met 8jes draaien.
De andere deelnemer had meer pech, hij had een ducati uit '92 en viel met de uitwijk proef op hoge snelheid (80km per uur). De rechterkant helemaal beschadigd, hij kon gelukkig wel verder de cursus afmaken.

Heb je een nieuwere of jongere motor is de verzekering wel aan te bevelen, echter sommige verzekeringen dekken dit ook gewoon, het is namelijk geen circuit training. Mijn verzekering dekte de training wel. Voor oudere motoren heft het meestal geen nut, je hebt namelijk een eigen risico van 500 euro.
Advies: bel eerst je verzekering en vraag het!
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar heb ik een cursus gedaan op Lelystad. Echt een mooie speeltuin daar! :]
Valpartijen? Ja de instructeur tijdens voordoen van iets... (motor sloeg af, lage snelheid, niks aan de hand). En een deelnemer heb ik van de wipwap zien kukelen :X Dat is niet aan te raden. :N
Maar gewoon koppie d'r bij en niet te bang zijn. Vooral het laatste kwartiertje rondjes scheuren vond ik mooi. :Y
 
Ik heb de cursus ook gekregen voor mijn verjaardag een jaar geleden, afgelopen 1ste paasdag de cursus gevolgd. Erg nuttig, maar bovenal gewoon leuk!
Inderdaad is het laatste half uurtje het leukst :]

edit: nog gefeliciteerd natuurlijk! ;)
 
Heel mooie cursus, ik heb een soort gelijke cursus(mro1) afgelopen zaterdag(27-5) gehad, deze was ook in Lelystad op het politie opleidings centrum maar deze wordt door de stichting MRO gegeven.
Als je de cursus hebt afgerond vergeet vooral niet je verzekering te bellen, sommige maatschappijen geven korting op de premie als je de cursus hebt gehad. Ik kreeg 10% extra korting op mijn motor verzekering.Klopt, de cursus wordt in groepjes gegeven. Bij ons wat het 1 instructeur met 7 deelnemers. Uit onze groep zijn er zaterdag 2 gevallen.
1 had alleen een knippeerlichtje defect (nieuwe BMW motor), deze viel met 8jes draaien.
De andere deelnemer had meer pech, hij had een ducati uit '92 en viel met de uitwijk proef op hoge snelheid (80km per uur). De rechterkant helemaal beschadigd, hij kon gelukkig wel verder de cursus afmaken.

Heb je een nieuwere of jongere motor is de verzekering wel aan te bevelen, echter sommige verzekeringen dekken dit ook gewoon, het is namelijk geen circuit training. Mijn verzekering dekte de training wel. Voor oudere motoren heft het meestal geen nut, je hebt namelijk een eigen risico van 500 euro.
Advies: bel eerst je verzekering en vraag het!

Mijn motor is uit 1999. Mijn vriendin heeft alles al betaald. Ik durf niet te zeggen of mijn verzekering dit wel of niet dekt.
 
Inderdaad is het laatste half uurtje het leukst :]

Hoezo laatste half uurtje?
Niet iedereen doet hetzelfde op dezelde tijd.
Wat jullie bedoelen vermoed ik is dus bochten rijden en dan op het circuit wat erbij ligt. Nou onze groep kreeg dat dus als aller eerste s'morgens dus, wij hebben bijna de hele ochtend op het circuit rond gereden. Grootste gedeelte achter elkaar en dan op het laatst mag je zelf rijden en het gas open trekken.
Lekker op het rechte stuk met 200+ en dan vol in de ankers en dan de bochten in, alleen inhalen is dus verboden, dit wordt voor de cursus er nog eens extra vermeld.

Maar inderdaad veel fun, dit was ook verre weg het mooiste deel van de cursus, echter niet het leerzaamste deel. Het meest leerzame deel vond ik was wel de noodstop maken met 80km in een bocht.
 
congratz :)
Jij krijgt nog een x wat van je vriendin
Eenigste wat ik krijg van me vriendin is een zeer hoofd :+
 
HAHAHAH

Af en toe kan ik best een schatje zijn voor Megaladon hoor! O-)

Misschien ga ik zodra ik weer kan motorrijden ook wel een
cursusje volgen!! altijd lache!

:]
 
VRO1 is een must voor iedere motorrijder, en bovendien ook nog 's erg leuk om te doen.

Als je vriendin trouwens vaak met je meerijdt, is het misschien zelfs wel aan te raden dat ze meedoet.

Tijdens mijn VRO was er ook een stelletje en die hadden er veel baat bij.

Veel plezier in ieder geval!
 
Terug
Bovenaan Onderaan