vro1? ja of nee

Vro1 ja of nee? bij 10 jaar ervaring

  • Ja

    Stemmen: 36 92,3%
  • Nee

    Stemmen: 2 5,1%
  • geen mening

    Stemmen: 1 2,6%

  • Totaal aantal stemmers
    39

Godie

Die hard MF'er
7 feb 2003
674
0
Enkhuizen
Goed dit slaat eventjes niet op mij maar op een goede vriend. Hij heeft nu 10 jaar ervaring met de motor en rijdt heel veel kilometers per jaar door bergen en plate wegen als in Nederland. Tevens beoefend hij offroad rijden met zijn bmw.

Maar nu komt het. Hij wil eigenlijk wel een VRO doen, en zou dan het liefst vro2 willen doen en geen vro1. Maarja dit gaat natuurlijk niet want je moet eerst vro1 doen. En aangezien vro1 bijna 200 euro is en vro2 ook zoiets word het een duur grapje.

De vraag gaat echter niet om of je vro1 kan skippen maar om de vraag. Is vro1 wel nuttig als je 10 jaar ervaring heb, veel kilometers per jaar rijdt(zowel vakantie als woon/werk) en offroad ervaring heb.

Vandaar deze poll. Mocht je nou een argument vinden waarom wel en waarom niet? Zet hem dan aub hier neer. (aub geen je leer altijd wel wat :S)
 
VRO is bijna altijd nuttig, je leert er toch dingen welke je in de bergen niet oefend.
Dingen welke toch de beheersing van je motor vergroten.

En beter beheerd is beter rijden toch?
 
VRO zal best nuttig zijn maar ik zou het niet overschatten. Na 10 jaar heb je je eigen rijstijl ontwikkeld die volgens het boekje hier en daar niet deugd. Ik betwijfel of het je veiligheid vergroot wanneer je daaraan gaat sleutelen.
 
Als ie ook off-road rijdt: Hechlingen bij BMW en dan b.v. de driedaagse (kan met eigen motor, maar rag lekker een BMW af }) ;) ). Daar zit namelijk een stuk VRO oefeningen bij en verder krijgt ie een bak aan leermomenten met off-road. Volgend jaar ga ik zeker Hechlingen doen maar dan de tweedaagse. VRO-1 heb ik al gedaan dit jaar. Heb veel lovende kritieken gehoord over Hechlingen door mensen die al jaren rijden.
 
Ik heb VRO-1 na een jaar of 15 ervaring gedaan en toch het nodige geleerd. Bijv. de bermvlucht. Da's iets dat je niet snel zelf gaat oefenen ;)
 
Gewoon lekker doen , het is echt een leuke cursus. Teminste ik heb me goed vermaakt :)
 
Doen die VRO1.

Of je moet in je vrije tijd over autobanden / balken heenrijden of over een wip heenrijden... Of motorgymnastiek doen door b.v. in amazonezit ff een stukje te gaan toeren.. :)

Bij mijn VRO1 groep vorig jaar zat er eentje die > 30 jaar motor reed en z'n kennis weer eens kwam opfrissen :}
 
Ik zou zeker VRO1 doen voor met VRO2 te gaan beginnen.

Bij VRO1 gaat alles met een wat minder hoge snelheid zoals remproef en rondjes rijden. Daarnaast is de motorgymnastiek zeer leerzaam.

Bij VRO1 heb ik meegemaakt dat evenwel mensen die veel rijervaring hadden bij het rijden van de rondjes op het circuit los gereden werden.

In VRO2 gaat alles dus met hogere snelheid. Daarnaast komen hier andere dingen aan bod zoals:
- Rondje rijden met touwtje in je hand
- Kort draaien tegen een dijkje op
- Estafette
- Remmen in de waterbak
- Bermvlucht
- Slalom stoep op stoep af

Conclusie: VRO1 is al heel leerzaam. Deze eerst doen voor VRO2
 
altijd doen.ik heb ze alle drie gedan en buiten leerzaam is het ook wel een gezellige dag.iedereen die een van de cursussen doet leert ervan.diegene die zegt van niet moet maar eens proberen hetzelfde te doen dan de instructeurs.probeerde ik ook en dat is niet zo goed bevallen. je krijgt ook een paar jaar korting op je motor verzekering dus een deel krijg je zo weer terug.baaidewee een keer vallen kost meer dan de cursus.
 
Wat ik er hier van lees is het echt een handige cursus, die ik zeker ook ga doen eens ik van me 25kw regeling af ben.
Maar wat ik me nu afvraag is:
Het zijn toch best linke dingen allemaal die je daar leert, dus de kans op vallen is toch best groot?
En je rijd op je eigen motor toch?
Die 2 bij elkaar opgeteld, geeft dat niet veel mensen die er liever toch niet aan waren begonnen?
 
Je kan een dagverzekering afsluiten dus dan zit je wat geruster om je motor.
En het aantal "linke" dingen vond ik 100% mee vallen.
Je rijdt over een wip, doet remproeven, uitwijken en je leert om goed door de bochten heen te kijken.
Ik vond het zeker een aanrader al had het van mij soms iets harder gemogen.
 
Goed dit slaat eventjes niet op mij maar op een goede vriend. Hij heeft nu 10 jaar ervaring met de motor en rijdt heel veel kilometers per jaar door bergen en plate wegen als in Nederland. Tevens beoefend hij offroad rijden met zijn bmw.

Maar nu komt het. Hij wil eigenlijk wel een VRO doen, en zou dan het liefst vro2 willen doen en geen vro1. Maarja dit gaat natuurlijk niet want je moet eerst vro1 doen. En aangezien vro1 bijna 200 euro is en vro2 ook zoiets word het een duur grapje.

De vraag gaat echter niet om of je vro1 kan skippen maar om de vraag. Is vro1 wel nuttig als je 10 jaar ervaring heb, veel kilometers per jaar rijdt(zowel vakantie als woon/werk) en offroad ervaring heb.

Vandaar deze poll. Mocht je nou een argument vinden waarom wel en waarom niet? Zet hem dan aub hier neer. (aub geen je leer altijd wel wat :S)

ff reeklaamee
voor een stuk minder..hetzelfde of beter...
www.freebike.nl
regio training =vro1
allroad=vro2 en dan nog wat extra
expert=vro3
expert+ =vro4 :)
 
Wat ik er hier van lees is het echt een handige cursus, die ik zeker ook ga doen eens ik van me 25kw regeling af ben.
Maar wat ik me nu afvraag is:
Het zijn toch best linke dingen allemaal die je daar leert, dus de kans op vallen is toch best groot?
En je rijd op je eigen motor toch?
Die 2 bij elkaar opgeteld, geeft dat niet veel mensen die er liever toch niet aan waren begonnen?
Ik heb hem gedaan met mijn 25 kw motor.Geloof niet dat het uitmaakt 25 kw of vol vermogen. Het gaat om wat je leert en je motorbeheersing. Ben blij dat ik het toen gedaan heb, er komen toch weer andere dingen aan bod die ik bij mijn rij opleiding niet heb gedaan.
 
napoman,als je dan toch reclame wilt maken voor jullie product,waarom dan geen aanbiedingen.bijvoorbeeld voor alle forumleden :) .cursus is duur genoeg dus beetje korting is nooit verkeerd ;)
 
Dan hettie 10 jaar geleje z'n rijbewijs gehaald, toen kreeg je em nog bij een pak boter toch :? :+

Zonder gein, gewoon de vro1 doen...zijn belangrijke oefeningen en bij zater er ook wat meer ervarene motorrijder bij de vro1, ervaring leert dat zij 't meest eigenwijs zijn en zich verbazen over feiten die zij kennelijk nog niet beheersten na 10. (beheersen is het foute woord, maar 't gaat om een bepaalde gedachte gang, die NIET logisch is, maar wel je leven kan sparen)
 
Is het btw niet zo dat je een vro1 eigenlijk om de zoveel maanden moet doen? of in ieder geval na de vro1 dag regelmatig de oefeningen doen. Want ik kan mij niet voorstellen dat je na 1 dag als dingen automatisch doet :S
 
ff reeklaamee
voor een stuk minder..hetzelfde of beter...
www.freebike.nl
regio training =vro1
allroad=vro2 en dan nog wat extra
expert=vro3
expert+ =vro4 :)

Hmmm dat is best wel interesant, tevens omdat je geen extra verzekeringen af hoeft te sluiten :) (toch? openbare weg enzo)
En samen met een paar bekenden lekker in de buurt crossen :9

Prijs per cursist of per instructeur :?
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels ben ik er ook van overtuigd dat het volgen van een Voortgezette rijopleiding zinvol is en dat 91% op dit forum en 85% op de GS forum, en dat je altijd wat leert al doe je 30k per jaar 25 jaar lang of niet.

Gewoon doen Godie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan