VRO1: mijn belevenissen van 17-3

Alvast veel plezier morgen! Ik zal aan je denken als ik met mijn tentamen bezig ben (gaat het vast een stuk beter!)
 
hehehe das toevallig :) ik (gozer op een zwarte CBR600) was daar ook op 17 maart , erg leuke dag gehad , inderdaad wel wat regen..maar dat heeft me wel een stuk meer zelfvertrouwen op nat wegdek gegeven (zoals de instructeur het zei ; "een nat wegdek is niet glad alleen wat minder stroef")....knorrie volgens mij hebben jouw groep en mijn groep samen die rem-oefening en uitwijk-gedoe gedaan??...anyway eerst nu nog MFCD en dan snel door met VRO2 en 3 :]
 
op lelystad met regen...kan je heel ver gaan...
maar dit komt door het soort asfalt wat ze daar gebruiken.

dat is is heel open en heel stroef...

om de gewone weg moet je toch wel uitkijken hoor voor dat zoab wil nog wel eens glad zijn met nat weer...
 
Ik reed eerst een "circuitdag" op Lelystad, en was ronduit verbaast hoe hard je daar rond kon knallen in de regen.
Daarna ging ik sloom toeren op een nat circuit van Assen en ging gelijk op m'n plaat. :(
Er is dus erg veel verschil in asfalt bij regen, vooral als er veel rubber op ligt wordt het erg glad.
 
Damn wat was die VRO 1 cursus kicke...

Vooral het remmen en de bochten waren gaaf.

Het was een betonnen baan(dus vrij glad).
Noodstop met 100 Km/h met blokkerend voorwiel niks aan de hand het is dat de instructeur het zei anders had ik niks gemerkt, en wel een meter lang :) elke keer dat ik een noodstop maakte had ik wel een blok. wiel, nou heb ik het op de openbare weg wel eens gehad maar dan schrok ik me kapot.

Verder over een houten balk heen rijden, stelt ook echt nix voor geeft wel een klap bij 80 km/h maar voelt er eigenlijk weinig van zelfs, net als de motorband, met losse handen.

het laatste was het leukste, over het de baan scheuren :) ja de betonnenbaan plat kon je niet maar het was wel glijden, zonder dat je eigenlijk het vertrouwen in je banden/motor verloor.

Volgend jaar doe ik zeker de vro II alleen wat later in het jaar, ik was aan het eind van de dag helemaal blauw volgens mij, en dat was niet van het bier!
 
Damn wat was die VRO 1 cursus kicke...

Vooral het remmen en de bochten waren gaaf.

Het was een betonnen baan(dus vrij glad).
Noodstop met 100 Km/h met blokkerend voorwiel niks aan de hand het is dat de instructeur het zei anders had ik niks gemerkt, en wel een meter lang :) elke keer dat ik een noodstop maakte had ik wel een blok. wiel, nou heb ik het op de openbare weg wel eens gehad maar dan schrok ik me kapot.

Verder over een houten balk heen rijden, stelt ook echt nix voor geeft wel een klap bij 80 km/h maar voelt er eigenlijk weinig van zelfs, net als de motorband, met losse handen.

het laatste was het leukste, over het de baan scheuren :) ja de betonnenbaan plat kon je niet maar het was wel glijden, zonder dat je eigenlijk het vertrouwen in je banden/motor verloor.

Volgend jaar doe ik zeker de vro II alleen wat later in het jaar, ik was aan het eind van de dag helemaal blauw volgens mij, en dat was niet van het bier!
Ja het was zeker wel tof. Alleen dat beton vond ik een beetje vervelend, maar dan alleen bij het laatste gedeelte van de cursus, de bochtentechniek.
Verder was de hele omgeving rond de les-locatie opgebroken en ziet m'n fiets er nu uit als een beest. Ik zou de "B" uit "HONDA CBR" kunnen halen, want daar lijkt ie nu wel een beetje op.
Ook ik was verkleumd na dit daagje buitenspelen, sterker nog ik heb het nog steeds koud. VRO 3 wil eigenlijk liever in Zuid-Frankrijk doen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan