VRO3 geschikt voor mij?

EdwinO

MF veteraan
6 feb 2002
4.092
1
Ik heb m'n rijbewijs 1.5 jaar en rijd nu een jaar op m'n Cat (7000km). Nu lees ik steeds weer van die berichten dat jullie circuitdagen organiseren etc. maar met mijn rijstijl heb ik daar niet te zoeken '( Met mooi weer moet je een zonnebril opzetten om niet verblind te worden door de glimmende schaamranden op m'n banden 8-) Ik probeer wel de grenzen te verleggen, maar heb het gevoel dat m'n fiets soms wat aan het glijden is en zou ook graag adviezen willen hebben over het nemen van bochten bij hogere snelheden. Tevens lijkt me dit goed om uitwijkmanouvres bij hogere snelheden te oefenen. Ik heb al wel een Safety training gedaan. Erg leerzaam, maar niet voor het hoge-snelheids-werk. Zou een VRO3 daarom wat zijn?
 
Geen idee of VRO3 wat is.

Maar gewoon met een rustige bekende rotonde
beginnen en die schaamrandjes verdwijnen
al als sneeuw voor de zon..


succes iig!
 
lees ik steeds weer van die berichten dat jullie circuitdagen organiseren etc. maar met mijn rijstijl heb ik daar niet te zoeken

Ik heb dezelfde fiets en mijn schaamvlakken hebben in de winter de oppervlakte van een puch band.

In de zomer zijn ze zo goed als weg, maar daar is ook alles mee gezegd.

Je kon je bij de circuitdag aan melden als beginner of gevorderd...

Dus dat was geen probleem geweest. :)
 
Als je het gevoel hebt dat je fiets glijdt, zou je eerst eens een goede veringafstelling moet zien te vinden, en je banden (spanning) goed controleren. Verder is het gewoon veel oefenen.
 
Ik doe in juni VRO1 en VRO2, heb me nog niet aangemeld voor VRO3 omdat ik het alles bij elkaar iets te duur vond worden en omdat ik meer wegervaring wil voordat ik me aan het circuit waag. VRO3 is dus gepland voor volgend jaar.

Ik denk dat je je erg zeker moet voelen op je motor en redelijk wat ervaring moet hebben voordat je aan circuitrijden begint. En die glimrandjes, die heb ik ook, who cares :?

Eén van de leuke dingen aan motorrijden vind ik dat er nog zoveel te leren valt. Hoeft niet allemaal in één keer wat mij betreft. Al die jongens die knee-down een klaverblad nemen zijn ook begonnen door rustig de grenzen van de motor en hun eigen kunnen te verkennen.
 
Ik doe in juni VRO1 en VRO2, heb me nog niet aangemeld voor VRO3 omdat ik het alles bij elkaar iets te duur vond worden en omdat ik meer wegervaring wil voordat ik me aan het circuit waag. VRO3 is dus gepland voor volgend jaar.

Ik denk dat je je erg zeker moet voelen op je motor en redelijk wat ervaring moet hebben voordat je aan circuitrijden begint. En die glimrandjes, die heb ik ook, who cares :?

Eén van de leuke dingen aan motorrijden vind ik dat er nog zoveel te leren valt. Hoeft niet allemaal in één keer wat mij betreft. Al die jongens die knee-down een klaverblad nemen zijn ook begonnen door rustig de grenzen van de motor en hun eigen kunnen te verkennen.

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heb je eerst VRO 1 + 2 nodig?

Kijk ook eens naar de cursussen van http://www.stichting-mro.nl/

Nee, dit vond ik op de KNMV site: "Rijders die optimaal willen leren sturen en remmen op hun (super)sportmotor, gaan naar de VRO 3. Het heeft de voorkeur om eerst een VRO I te volgen, maar dat is niet verplicht."
 
Als je wilt weten wat het is om op een circuit te rijden kun je ook eerst een circuit- rijvaardigheidstraining (mooi woord voor galgje) gaan doen bij bv. Stichting MRO.

Dit ga ik zondag 5 mei ook doen om het circuitrijden eens te proeven.
 
Als je wilt weten wat het is om op een circuit te rijden kun je ook eerst een circuit- rijvaardigheidstraining (mooi woord voor galgje) gaan doen bij bv. Stichting MRO.

Dit ga ik zondag 5 mei ook doen om het circuitrijden eens te proeven.
Nou ik wil eerst wat bochtenwerk oefenen. Wat ik begrepen heb uit de reacties moet VRO3 wel geschikt zijn. Als ik de smaak te pakken krijg misschien het serieuzere werk: circuit training. Bedankt voor de tip.
 
Nou ik wil eerst wat bochtenwerk oefenen. Wat ik begrepen heb uit de reacties moet VRO3 wel geschikt zijn. Als ik de smaak te pakken krijg misschien het serieuzere werk: circuit training. Bedankt voor de tip.
Eerlijk gezegd is VRO3 niet voor jou geschikt. Wil je VRO3 cursus geen weggegooid geld zijn dan moet je eerst toch de VRO1 en 2 volgen.

Er zit niet voor niets een opvolgend karakter in de cursusprogramma's.
 
ik heb een cursus gevolgd bij VVCR Rozendom in Rijssen http://www.vvcr.nl/

de volgende punten werden behandeld

* theorie (bochten/remmen enz)

- de onderstaande proeven werden gereden op een motor met zijwieltjes

* voorwiel laten blokkeren
* achterwiel laten blokkeren
* beide laten blokkeren
* noodstop maken op nat vlak beschilderd asfalt
* noodstop op nat wegdek
* nog een paar proeven

- de onderstaande proeven werden gereden op je eigen motor

* uitwijken met je eigen motor (dmv stuur tik geven waardoor fiets naar binnen valt)
* nog een paar oefeningen zoals remmen/staan/hand uitsteken enz.

was zeer leerzaam + je krijgt korting op je verzekering bij de meeste verzekeringsmaatschapijen
 
Eerlijk gezegd is VRO3 niet voor jou geschikt. Wil je VRO3 cursus geen weggegooid geld zijn dan moet je eerst toch de VRO1 en 2 volgen.

Er zit niet voor niets een opvolgend karakter in de cursusprogramma's.

Ik heb wel zo'n safety cursus van een dag gevolgd. Dit schijnt een soort VRO1 te zijn als ik de VRO1 info lees. Op de site van de KNMV staat juist dat VRO3 wat los staat van 1/2 en dat daarom deze niet verplicht zijn om 3 te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan