Kaxan
MF veteraan
Ik hoor de "jonge" oudere motorrijder weleens verzuchten dat het vroeger (= het motorijden in de jaren 70 en 80 veel leuker was.
Nu hoor ik zelf ook bij deze groep(25 jaar met zo´n tweewieler op de weg)en ik ben het daar niet mee eens.
Genoemd worden dan voorbeelden als onderlinge verbondenheid, de kleine motorzaak, gezelligheid enz en natturlijk de goede motoren.
Ik ben van mening dat er nog steeds voldoende onderlinge verbondenheid, de huidige (soms) grote motorzaken niet slechter zijn dan de vroegere kleine en dat de motoren veel beter zijn geworden.
Motoren waarvan je vroeger alleen maar kon dromen heb ik nu in de schuur staan, sterker nog, dat ze zo goed zouden worden daar kon niemand van dromen.
Een honkasuya of een BMW R60 van de jaren 70-80, prima fietsen maar niet te vergelijken met de huidige motoren, en dan bedoel ik niet alleen het vermogen.
Een Norton of een Triumph, het karakter bestond vooral uit veel sleutelen en olievlekken op de stoep.(niks mis mee, maar het primaire doel van een motorfiets is toch rijden .
Minder verbondenheid???????? hier op het MF worden in no time afspraken gemaakt om gezamenlijk een dagje "ring " te gaan doen, zulke spontane dingen kan ik me van vroeger niet herinneren.
Reageren maar jonge oudere, en ik weet dat 10 jaar geleden internet nog door bijna niemand gebruikt kon worden!!
Nu hoor ik zelf ook bij deze groep(25 jaar met zo´n tweewieler op de weg)en ik ben het daar niet mee eens.
Genoemd worden dan voorbeelden als onderlinge verbondenheid, de kleine motorzaak, gezelligheid enz en natturlijk de goede motoren.
Ik ben van mening dat er nog steeds voldoende onderlinge verbondenheid, de huidige (soms) grote motorzaken niet slechter zijn dan de vroegere kleine en dat de motoren veel beter zijn geworden.
Motoren waarvan je vroeger alleen maar kon dromen heb ik nu in de schuur staan, sterker nog, dat ze zo goed zouden worden daar kon niemand van dromen.
Een honkasuya of een BMW R60 van de jaren 70-80, prima fietsen maar niet te vergelijken met de huidige motoren, en dan bedoel ik niet alleen het vermogen.
Een Norton of een Triumph, het karakter bestond vooral uit veel sleutelen en olievlekken op de stoep.(niks mis mee, maar het primaire doel van een motorfiets is toch rijden .
Minder verbondenheid???????? hier op het MF worden in no time afspraken gemaakt om gezamenlijk een dagje "ring " te gaan doen, zulke spontane dingen kan ik me van vroeger niet herinneren.
Reageren maar jonge oudere, en ik weet dat 10 jaar geleden internet nog door bijna niemand gebruikt kon worden!!