Vroeger motorijden prettiger??

In dienst motor rbw gekregen op de 3ta ,lessen was 1tuut li. 2 tuut re., en dan proberen de instructeur los te rijden.😁
Was een toffe peer ,gingen vaak bij hem thuis een bakkie doen👍was in '79 geldt dat ook al als vroeger ?🤔
Ik vond t een erg leuke tijd ,en er was meer ruimte op de weg👍
ik heb in 1983 mijn motor rbw gehaald, was in Ossendrecht. Als je recht op de motor zat was je geslaagd..... Gelukkig had ik al ietwat ervaring op de brommer....
Tja, vroeger........
 
Bij de rijopleiding van het leger?
Daar heb ik in 1984 ook 2 maanden doorgebracht.
Was idd de rijopleiding van het leger.... Wat ik nooit zal vergeten is dat wij sávonds een keer richting het dorp Ossendrecht liepen,kwam er vanuit Putte een motorrijder met hoge snelheid ons voorbij en raakte in een flauwe bocht de macht over zijn stuur kwijt, belandde op de verkeerde weghelft , probeerde nog te corrigeren maar raakt met zijn linkerkant frontaal een tegemoetkomende auto..... Ik zie de motorrijder nog in de berm liggen, zijn onderbeen hing aan drie vellen vast...
Later hoorden wij van de Koninklijke Marrechaussee dat de stakker in het ziekenhuis was overleden.... Amper een week in de opleiding krab je je dan wel achter de oren........
 
Laatst bewerkt:
Ook dat "introductiefilmpje" gekregen met al die verkeersongelukken en het resultaat daarvan?
Voor mij een blijvende herinnering....

Ter info voor de jeugd, we praten over begin jaren tachtig zonder internet en zonder tv-programma's met ongevallen. Voor velen van ons was dit de eerste kennismaking met zware ongevallen en verminkingen. Toen best heftig......
 
Ja nee daar struikelen we nu over wil je zeggen, voor dat soort verminkingen en andere fetisjen moet je al snel naar het darkweb en dat gaat me wat ver :+

Feit is wel dat ‘wij’ (dertigers) meer gezien hebben op jongere leeftijd. En de nieuwste generatie nog meer, etc.
 
Ook dat "introductiefilmpje" gekregen met al die verkeersongelukken en het resultaat daarvan?
Voor mij een blijvende herinnering....

Ter info voor de jeugd, we praten over begin jaren tachtig zonder internet en zonder tv-programma's met ongevallen. Voor velen van ons was dit de eerste kennismaking met zware ongevallen en verminkingen. Toen best heftig......
Dat heb ik in 79 ,in Ossendrecht niet gehad ,wel erg veel rijden ,ook op de tankbaan met de 3ta ,t was er een fijne motor voor :X
 
Ik (79-2) liep ook nog in die ouwe wijde kleding ,en er werd toen alleen nog maar over de Guzzi gesproken , helaas !
t was met alles net de overgangs periode kleding , motor
 
Ja nee daar struikelen we nu over wil je zeggen, voor dat soort verminkingen en andere fetisjen moet je al snel naar het darkweb en dat gaat me wat ver :+

Feit is wel dat ‘wij’ (dertigers) meer gezien hebben op jongere leeftijd. En de nieuwste generatie nog meer, etc.

Eerlijk is eerlijk. Op het moment dat je op internet zit ben je gemiddeld twee tot drie kliks verwijderd van lugubere filmpjes. Heeft niks met het darkweb te maken. Youtube, Liveleak, Dumpert. Genoeg ongein te zien. Ik kijk er niet meer naar...
 
Bij ons (84-2) werd de 3TA tijdens onze opleiding vervangen door de Guzzi V50.
Kon ze toen nog kopen voor weinig,dat is nu wel anders,maar ja aangezien ik wist wat voor ellende dingen het waren daar geen trek in.
Ik zie in gedachte onze bijrijder met z,n TR nog door de sneeuw en door de bossen rijden,ik kreeg gewoon medelijden met die kerel.
 
Kon ze toen nog kopen voor weinig,dat is nu wel anders,maar ja aangezien ik wist wat voor ellende dingen het waren daar geen trek in.
Ik zie in gedachte onze bijrijder met z,n TR nog door de sneeuw en door de bossen rijden,ik kreeg gewoon medelijden met die kerel.

Ik vond t een best ding :t veel leuke ritjes mee gemaakt in en rond Seedorf
 
Ik had een luizenbaantje als wapenhersteller,maar had eigenlijk veel liever chauffeur geweest of op de motor gezeten.
 
Ik had een luizenbaantje als wapenhersteller,maar had eigenlijk veel liever chauffeur geweest of op de motor gezeten.
Ik heb eigenlijk alleen tijdens de opleiding op de motor gereden, toen ik op mijn parate afdeling kwam heb ik een jaar bardiensten gedraaid. Er was wel ergens een motor , stond ergens in een barak en heb ik 1 x mee gereden tijdens een oefening in Duitsland .Dat ding, een Triumph, had ongeveer 30 verflagen groen, die werd vaker geverfd dan dat erop gereden werd....
 
Eerlijk is eerlijk. Op het moment dat je op internet zit ben je gemiddeld twee tot drie kliks verwijderd van lugubere filmpjes. Heeft niks met het darkweb te maken. Youtube, Liveleak, Dumpert. Genoeg ongein te zien. Ik kijk er niet meer naar...
Nou ja op het darkweb is natuurlijk echt nul controle (puur omdat dat (nog) niet mogelijk is). Zelfs liveleak wordt tot op zekere hoogte gemodereerd voor zover ik weet. Is natuurlijk maar goed ook. Het is hoe dan ook best makkelijk voor mensen om tegenwoordig hele messed up dingen op te kunnen zoeken, dat zijn we eens.

Ergste dat ik ooit in m'n jeugd eens gezien heb was in de file langs de route du soleil, een gekreukd frans autootje stond langs de kant met ettelijke meters verderop wat willekeurige personages die zich overduidelijk niet al te lang daarvoor nog in het interieur van het genoemde autootje hadden bevonden en niet vrijwillig uitgestapt waren. Deden het niet meer, toch een beetje gek maar als kind deed het me op de een of andere manier niet zo heel veel. Vroeger vond ik fail-compilations ook gewoon lachen, nu vind ik het vrij pijnlijk om naar te kijken.
 
Ik heb eigenlijk alleen tijdens de opleiding op de motor gereden, toen ik op mijn parate afdeling kwam heb ik een jaar bardiensten gedraaid. Er was wel ergens een motor , stond ergens in een barak en heb ik 1 x mee gereden tijdens een oefening in Duitsland .Dat ding, een Triumph, had ongeveer 30 verflagen groen, die werd vaker geverfd dan dat erop gereden werd....
Ja iedere keer als ik bij de TD kwam waren ze of aan het verven of aan het sleutelen aan die fietsen,roesten deden ze dan ook niet.
 
Vroeger was er Sinterklaas en Zwarte Piet. Dat was een kinderfeest. Nu is er Sinterklaas en rainbow-piet... Een politieke discussie.
Enne... @klaas63... als je me zie mag je fluiten hoor!
 
Vroeger mocht je moorkoppen en blanke vla eten nu nog de jodenkoeken in de ban😂
Ga je wel een beetje op je woorden letten!
Ik voel me nu zwaar gediscrimineerd! :( Kan ik er wat aan doen dat ik wit ben:?
Hier moet ook heel snel een ander woord voor worden gevonden. Anders voel ik me zwaar op mijn pik getrapt.

Wat een ongelooflijk gelul allemaal!
Bossche bollen.............. de Bossenaren gaan binnenkort ook zeiken dat ze gediscrimineerd worden.
En Zaanse koeken, Arnhemse meisjes en.........en.......en.............. Zo zijn er mss nog wel 100 voorbeelden te vinden.


STOPPEN met die ONZIN!!

Dat die mevrouw van die bakkerij in Monster wordt bedreigd, dat gaat natuurlijk wel iets te ver.
Maar aan de andere kant: Ze roept 't ook wel over zichzelf af................:X
Wat mij betreft gaat ze weer gewoon brood, koeken en bolletjes bakken en laat ze de benaming voor wat het is!
 
Weet niet wat jullie onder vroeger verstaan maar toen ik 16 jaar geleden begon met motorrijden was dat in ieder geval stukken goedkoper.
De mrb is in die tijd 200% gestegen van ff meer als 40 euro per jaar naar nu 131 euro per jaar. Dat vind ik te idioot voor woorden:(
Dat is vrijwel net zoveel als dat je voor een soeksoekie salto koekblik per jaar betaald terwijl met motorfietsen ongeveer een derde van het jaarlijkse gemiddelde koekblik kilometers wordt gereden.
Als men dat al haalt op de motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan