Vroeger motorijden prettiger??

Weet niet wat jullie onder vroeger verstaan maar toen ik 16 jaar geleden begon met motorrijden was dat in ieder geval stukken goedkoper.
De mrb is in die tijd 200% gestegen van ff meer als 40 euro per jaar naar nu 131 euro per jaar. Dat vind ik te idioot voor woorden:(
Dat is vrijwel net zoveel als dat je voor een soeksoekie salto koekblik per jaar betaald terwijl met motorfietsen ongeveer een derde van het jaarlijkse gemiddelde koekblik kilometers wordt gereden.
Als men dat al haalt op de motor.
vroeger begint bij mij in 1972 met een kawasaki 250 samurai !
 
Ga je wel een beetje op je woorden letten!
Ik voel me nu zwaar gediscrimineerd! :( Kan ik er wat aan doen dat ik wit ben:?
Hier moet ook heel snel een ander woord voor worden gevonden. Anders voel ik me zwaar op mijn pik getrapt.

Wat een ongelooflijk gelul allemaal!
Bossche bollen.............. de Bossenaren gaan binnenkort ook zeiken dat ze gediscrimineerd worden.
En Zaanse koeken, Arnhemse meisjes en.........en.......en.............. Zo zijn er mss nog wel 100 voorbeelden te vinden.


STOPPEN met die ONZIN!!

Dat die mevrouw van die bakkerij in Monster wordt bedreigd, dat gaat natuurlijk wel iets te ver.
Maar aan de andere kant: Ze roept 't ook wel over zichzelf af................:X
Wat mij betreft gaat ze weer gewoon brood, koeken en bolletjes bakken en laat ze de benaming voor wat het is!

Bolletjes! Je bent zelf bol ja! Ik heb een ziekte waardoor ik een bolletje geworden ben. Weet niet meer precies hoe het heet, maar je krijgt er hele lange gevoelige tenen van.

:+ :+ :+
 
:] Met de motor naar Italië met 3 portemonnees voor guldens, marken en een dikke met lires en benzinebonnen om te tanken in Italië, een camping hoefde je niet te bespreken, plek zat en een kleine landkaart voor de route en bij alle grensovergangen je paspoort laten zien.
 
Laatst bewerkt:
:] Met de motor naar Italië met 3 portemonnees voor guldens, marken en een dikke met lires en benzinebonnen om te tanken in Italië, een camping hoefde je niet te bespreken, plek zat en een kleine landkaart voor de route en bij alle grensovergangen je paspoort laten zien.
dat heette avontuurlijk op vakantie en je genoot ervan je kwam op plaatsen waar je alleen maar van droomde en de zomer leek oneindig
 
Zo ga ik nu eigenlijk ook nog op vakantie. Alleen hoef je niet overal je paspoort meer te laten zien en kun je geld overal pinnen. Maar door op de bonnefooi te rijden lijken 4 weken vakantie ook gewoon oneindig. Ik moet alleen wel de reflex bedwingen om helemaal vooraf te gaan googlen naar het weer en leuke campings, want met het spontane eraf is het inderdaad minder leuk.
 
Laatst bewerkt:
Weet niet wat jullie onder vroeger verstaan maar toen ik 16 jaar geleden begon met motorrijden was dat in ieder geval stukken goedkoper.
De mrb is in die tijd 200% gestegen van ff meer als 40 euro per jaar naar nu 131 euro per jaar. Dat vind ik te idioot voor woorden:(
Dat is vrijwel net zoveel als dat je voor een soeksoekie salto koekblik per jaar betaald terwijl met motorfietsen ongeveer een derde van het jaarlijkse gemiddelde koekblik kilometers wordt gereden.
Als men dat al haalt op de motor.
Het verhaal daar achter was dat ze alvast de belasting verhoogde in verband met de invoering van het rekeningrijden,daar motoren er wel van
vrijgesteld zouden worden maar dan wel meer wegenbelasting zouden gaan betalen,toen werd dat hele rekeningrijden weer in de ijskast gezet
maar de verhoogde belasting bleef, kortom we werden weer genaaid net zoals toen met het kwartje van Kok,flik je zoiets in het buitenland
blokkeren ze gelijk de wegen in protest,hier slikken we toch alles maar als makke schapen dus waarom alles terug draaien denkt men in de politiek.
 
Ook dat "introductiefilmpje" gekregen met al die verkeersongelukken en het resultaat daarvan?
Voor mij een blijvende herinnering....

In dienst moesten we naar "Mechanised Death" gaan kijken, een Amerikaanse film uit 1961 over verkeersongevallen. Dat was in de jaren '70 en wij vonden toen die film al verrekkes oud. Maar oud of niet, de boodschap kwam best goed over. Je kan 'm nog 's terugkijken op Mechanised Death (1961)

gr. Leo
 
Laatst bewerkt:
Begin jaren 80 reed ik op een Yamaha RD350LC. Dat werd vroeger een race-replica genoemd (was eigenlijk een simpele naked bike). Wie herinnert zich nog die reclame op de achterpagina van Moto73 waar een RD350 naast een TZ350 racer stond? In één van de eerste tests in 1980 zei een zekere Boet Van Dulmen: "Ik mag het niet hardop zeggen, maar dit ding stuurt beter dan mijn racemotor!"... Beter sturen? Als je in wegrace stijl naast de motor ging hangen (we waren toen nogal fanatiek...) leek het frame wel van plastiek. Tot 80km/u ging het nog redelijk. Wel (heel) goed op de RD was de voorrem. Klasse!
Je kon toen nog tegen +100km/u door de bebouwde kom scheuren, en met wat geluk kreeg je misschien een reaktie: iemand die met zijn wijsvinger op het voorhoofd tikte. Het verkeer is sindsdien ongelooflijk toegenomen, net als de snelheidscontroles. Eigenlijk kon je toen zorgeloos snel rijden. Maar WAT was snel rijden in die tijd? Tot 1980 geraakten slechts enkele motoren (de 1000cc 's) met moeite boven de 200km/u (de GS1000, Z1300, Z1R, CBX,...).
Was het rijden toen leuker? Ja. Waren de motoren toen leuker? Geenszins! (toch niet als "sportbiker") Ze hadden hier in de buurt toen net een nieuw industrieterrein aangelegd; een beetje als een ovaalbaan waar je gewoon rondjes kon rijden. Brede asfaltwegen, een paar haakse hoeken, twee snelle doorlopende bochten en een lang recht stuk. Er stonden nog geen bedrijven en de baan was praktisch overal prima te overzien. En scheen op zondag voormiddag de zon in de zomer, dan konden wij die plek ongestoord als ons persoonlijk circuit gebruiken. Nooit politie gezien daar!
("DAT was een gezellige tijd, m'neer Sonneberg!")
Maar geef mij maar m'n huidige GSX-R, er is gelukkig nog steeds de Nordschleife. Alleen jammer dat die hier niet aan de andere kant van de stad ligt...

(Ik vraag me trouwens af hoe motorrijden binnen 20 jaar zal zijn?)
Inmiddels zijn we 20 jaar verder...........
 
Vroeger motorrijden prettiger? Tja, als je vroeg genoeg bent ben je de drukte voor, maar is het wel kouder. Wat in de zomer wel weer handig is. Meestal rij ik toch in de middag, hoor.

:+
 
Vroeger konden ze het geluid van onze motoren nog waarderen. :)
Nu richt men zeik clubjes op om ons over één kam te scheren en de wegen voor ons af te sluiten... :(

Tijden zijn idd veranderd :Y
Motoren hebben een technische inhaalslag gemaakt, en er zijn meer en betere middeltjes tegen kou en pekel.

Maar of vroeger alles beter was?
Nee, dat zou ik niet weten :+
 
Inmiddels zijn we 20 jaar verder...........
Begin 70er jaren van de vorige eeuw reed ik op mijn eerste motor, een RD350 (luchtgekoeld met Bant expansie uitlaten) vrolijk rond, en de enige die ik heb horen klagen, was m'n vader toen ik hem zwaar sneed... niets afgesloten, geen zure regen, geen zeikers die aanschoven bij de zoveelste talkshow om te eisen dat dat en dat verboden moest worden.. ja, sommige zaken waren idd beter.
 
Vroeger konden ze het geluid van onze motoren nog waarderen. :)
Nu richt men zeik clubjes op om ons over één kam te scheren en de wegen voor ons af te sluiten... :(

Tijden zijn idd veranderd :Y
Motoren hebben een technische inhaalslag gemaakt, en er zijn meer en betere middeltjes tegen kou en pekel.

Maar of vroeger alles beter was?
Nee, dat zou ik niet weten :+
Kou en pekel...? Dat worden ook uitzonderingen zo langzamerhand.
 
Begin 70er jaren van de vorige eeuw reed ik op mijn eerste motor, een RD350 (luchtgekoeld met Bant expansie uitlaten) vrolijk rond, en de enige die ik heb horen klagen, was m'n vader toen ik hem zwaar sneed... niets afgesloten, geen zure regen, geen zeikers die aanschoven bij de zoveelste talkshow om te eisen dat dat en dat verboden moest worden.. ja, sommige zaken waren idd beter.
Het verkeer was wel een stuk vrijer, hoewel er ook veel meer politie zichtbaar was en een defecte verlichting of andere overtredingen wel opvielen.
En kijk eens wat documentaires terug zoals "Nederland in de jaren 70" en vooral die vanaf 1980.
Boerenprotesten, stijgende prijzen in de supermarkt, grote brandstichtingen, zo nu en dan totale anarchie. Het leek wel oorlog.

(Klein voorbeeld)
 
Laatst bewerkt:
Maar het ging erom of motorrijden prettiger was en dat vind ik wel, je reed veel meer op tweebaanswegen omdat er veel minder snelwegen waren. Benzine tanken bij zo'n klein tankstationnetje met een bediende die blij was dat je kwam. Opweg naar Assen vanaf de randstad hield bij Utrecht de snelweg op, heerlijk verkeerd rijden omdat er geen borden Assen stonden O-) en je hoefde je niet te schamen als je op een 100 cc tweecilinder tweetakt reed en je op zaterdagmorgen verlekkeren bij het Motorpaleis aan de nieuwste Norton Atlas. Ik heb het nu over de jaren 60, in 1968 m'n eerste motor.
 
Laatst bewerkt:
Begin 70er jaren van de vorige eeuw reed ik op mijn eerste motor, een RD350 (luchtgekoeld met Bant expansie uitlaten) vrolijk rond, en de enige die ik heb horen klagen, was m'n vader toen ik hem zwaar sneed... niets afgesloten, geen zure regen, geen zeikers die aanschoven bij de zoveelste talkshow om te eisen dat dat en dat verboden moest worden.. ja, sommige zaken waren idd beter.
RD350 met Bant expansies, ja vroeger was alles beter *O* :}
 
Het is toch terpentijn? O-) :+

:t :t :+

Grammar.jpg
 
Een heel aantal wegen waar vroeger de max snelheid 80 km/u was zijn nu max 60 km/u wegen. En op de wegen waar je nog wel 80 km/u mag is er vaak een inhaalverbod. Dus dat was vroeger wel prettiger. Tegenwoordig ben je gedwongen achter iemand te blijven die 80 op z'n teller rijdt. Inhalen over een doorgetrokken streep is best prijzig en ik achter gekomen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan