Vroeger motorijden prettiger??

heette dat niet tripleren of was dat iets tussen auto en vangrail inhalen of tussen 2 auto,s inhalenO-)
want dat ging vroeger ook veel makkelijker.
 
Ik werk met een oude E72 en daar zit internet op dat ik niet anders kan gebruiken dan als modem voor mijn Laptopje als ik voor mijn werk online moet zijn...
Tuurlijk heb ik whatsapp op mijn privetelefoon... meer niet, dat vervangt onbelangrijke telefoontjes, sms en mail. . Op twee forums in de wereld actief. Verder lekker gewoon echt leven. Van wat ik hierboven lees hebben jullie allemaal een beetje gelijk. De wereld zal ook niet ten onder gaan aan internet en zo wel gaan de niet internetters net zo hard mee, alleen weten die het als laatste *D Maartoen ik een keer in NL (toeval) bij ons op het bedrijf voor de gezelligheid bij logistiek in de kantine mee ging eten en er zit 5 op 5 dat snijplankje te vingeren voel ik me opeens heel ver van mijn vrienden verwijderd. Als ik met mijn maten onderweg ben en we spannen even uit zit er ook niemand met zo'n snijplankje... dat hoort ook niet bij motorrijden. gewoon ouderwets opstappen, mekaar kwijtraken en weer terugvinden bij de afgesproken benzinepomp waar je al roepend "waar blijven jullie nou" net niet de tijd hebt om snel effe je eerste bakkie onder de automaat vandaan te trekken... Op motoren van 25 jaar oud, een die mijn zoon overigens ook rijdt... net zo oud als zijn motor... Ik dank de here dat die jongen ook gewoon naar de kroeg gaat, lekker zijn werk doet en met mensen als vrienden bezig is. Lekker ouderwets... het kan
 
Laatst bewerkt:
Vroegah werden er nog topics geopend dat vroegah alles beter was.

Daardoor betwijfel ik of vroegah wel echt alles beter was.
 
Vroeger was echt niet alles beter....
Sommige zaken wel maar veel ook niet/
vroeger had men wel meer ruggegraat heb ik het idee....maar daar zal de eerste de beste millenium jongere het wel niet mee eens zijn...
 
Nee nu niet meer het is een inhaalverbod voor motorvoertuigen en dat ben je als motorrijder ook. Vroeger was het voor een motorvoertuig op meer dan 3 wielen,zo even uit het hoofd.
 
Of je vroeger dit wel mocht weet ik eigenlijk niet............

.

Ja mocht, was er zelfs geen bord voor dat zei dat voertuigen op 2 of meer wielen niet in mochten halen? En dit bord gold alleen voor voertuigen op 4 of meer wielen

Nee nu niet meer het is een inhaalverbod voor motorvoertuigen en dat ben je als motorrijder ook. Vroeger was het voor een motorvoertuig op meer dan 3 wielen,zo even uit het hoofd.

3 wielen mocht wel, dat waren toen alleen de zijspannen (EN DE ROBIN RELIANT)
 
Laatst bewerkt:
Ik koop alleen maar van die ouwe dingen omdat ik helemaal nix heb met die nieuwe rijdende computers... Wat RG-Gamma zegt over de tweetakten, onevenaarbare ervaring waar je alleen maar over kan praten als je die hebt... Daarom de tweetakten nooit weggedaan (liegen is ook een vak: GT750 heb ik verpatst) om terug te willen naar de lemen hut vind ik ook weer zowat.. maar onze herinneringen uit de 70er, 80er jaren zijn nog zéér vaar onderwerp van gesprek. Dit wordt onwijs versterkt doordat de vriendengroep uit die tijd nog steeds bij mekaar is, we gaan al 40, 45 jaar met elkaar om. Ik zou nu niet op mijn fietsen van toen op willen stappen met een kurken doppie op mijn kop, gebreide wanten en een lange leren jas... maar ik ga ook niet in eenpeppie wit reflecterend met piepende sidi laarzen op mijn RD zitten

RG-Gamma, wat voor tweetakten heb je nog?

Fotootje van toen
Bekijk bijlage 1341873
Helaas geen 2 takt meer,ik heb ze allemaal verkocht met aardig wat winst,ik zou er wel weer 1 willen maar


En dan ga je niet naar de classic races? Waar expansies zonder dempers zijn toegestaan?

Bekijk bijlage 1341874
Ik ben een keer naar Rockanje geweest,dat was wel leuk,daar was toen een zijspan met DKW 2takt motor die ging nog behoorlijk rap.
 
Tjonge, wat een reacties, Han S, wat een mooi stukkie van jou.
Ik ben in 1975 met motorrijden begonnen tot april 86, onze oudste zoon werd toen geboren en het leven werd serieus, weg met de Z650 en een videocamera gekocht voor de opbrengst.
Toch beviel me de lege plek in de schuur niet en in sept. kwam ik 3 dozen tegen met daarin een gedemonteerde Kawasaki 350 S2..... en gekocht natuurlijk, ik meen voor 100 harde guldens.
Sindsdien áltijd een motor in de schuur gehad, na de S2 kwam een GS550, GT750, FJ1100, Kawa ZZR1100 (oranje/paars)ZX9R (2x), TUONO, ZZR1200, ZZR1400, Z1000SX
Voor mijn korte stop begon ik met een Jawa Californian, Jawa 634, Honda 350F (2x) Suzuki GT750, Yamaha XS750, Kawa Z650 (2x)
Daarnaast had ik nog weleens een klassiekere Jap (Honda CB360, GT550, VX800, TDM850 en recentelijk een ZRX1100 gekocht.
Maar vroeger was het leuk, nu is het minstens nog net zo leuk met goede kleding en betrouwbare motoren.
Wil ik terug naar vroeger?, zeker niet, het zijn zoete herinneringen zonder navigatie, mobile telefoon en zo.
Maar, je kunt nu met een TT wel hele mooie routes rijden.
 
Nee,alleen dat bord,ik was ook in de veronderstelling dat het wel mocht,maar helaas dat was dus niet zo.
1081311031-thumb1.jpg
40
Verbod voor motorvoertuigen op meer dan twee wielen om elkander onderling in te halen
3182307452-thumb1.jpg
F1
Verbod voor motorvoertuigen elkaar onderling in te halen

Heb het even opgezocht lang leve de moderne tijd,vanaf 1966 to1990 was het 40,daarna is het F1 geworden,.
Tis jammer van je bekeuring maar ook toen waren politieagenten net mensen,ze maakten fouten.:).
 

Bijlagen

  • 1544451528928.png
    1544451528928.png
    2,7 KB · Weergaven: 2
Het wordt nog veel erger....

Ik heb mijn luchtkoeler RD250 ooit weggegeven voor de onderdelen. Spijt, spijt...
Heeft een vriend van me een speutochtje opgezet... En wat staat er weer in de schuur????

2018-11-04 7277.jpg
 
@ RG-Gamma, stap maar een keer op een RD van mij als we weer een rondje gaan tweetakten!
 
Wat een oude mannen reacties over het algemeen. Het is niet allemaal gestopt, het is anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan