Tjokke84
Die hard MF'er
- 7 aug 2014
- 975
- 299
Alles verandert, en het is mens-eigen om veranderingen met Argusogen te bekijken.
Zijn motoren van nu beter dan die van vroeger? Vast, maar er zitten nu zoveel electronica-zaken op dat ik me vaak afvraag waar het motorrijden is gebleven..
Op mijn jaren '70 japse fiets zit slechts electronische ontsteking en de rijmodi bepaal ik met mn rechterhand, en heb ABS nog nooit gemist..
Motorzaken waren vroeger vooral een vettige aangelegenheid, waarin de eigenaar naast verkoper ook nog vaak monteur was.
Dat soort zaken zie je niet veel meer, grappig is wel dat ze de hype van stropdas-zaken als Safe allemaal overleefd hebben; men stopt vaak bij gebrek aan opvolging.
Er is een groep motorrijders die niets heeft met sleutelen en vettigheid, maar de groep stropdas-wantrouwers is zeker zo groot.
Deze groep zal altijd de "oude" motorzaak blijven bezoeken.
Ik ben bij meerdere 'stropdaszaken' de deur uitgekeken met mijn gemoemde japanner, maar vond bij Motoport gelijkgezinden.
Voor een gemiddelde dealer (auto of motor) ben je niet interessant als klant wanneer je met iets komt voorrijden dat ouder is dan wat er in hun systeem staat, zeg 8+ jaar.
Simpelweg omdat onderdelen niet (meer) voorradig zijn en men moeite moet doen je te kunnen helpen.
En dan wordt het een simpel rekensommetje; een verkoper die €75,- kost gaat geen twintig minuten zitten graven in diverse systemen en boekjes voor een rubbertje of lipje van 3 euro..
Ik zie wel meer 1a2 persoons zaken komen, hier in de omgeving.