Vrolijk klinkend edoch tikkend geluid..

Radish

MF veteraan
18 jul 2003
1.009
2
Bloemendaal
Sinds gisteravond hoor ik wat ik niet anders kan omschrijven als een niet droog klinkend tikkend geluid in de linker cilinder. Rechts dus niet. Merk ook dat de motor iets meer roffelt en vibreert. Nu heb ik mijn V35 pas een half jaar en tot nog toe nog geen 600 km op gereden. Kwestie van onderhoud, afstellen.... of iets ergers? Ben relatief a New Kid in Guzzi Town. Dus.... Suggesties welkom.
 
Zelf techinsch? Anders ff langs een motorzaak, die je kent, en laten luisteren.
Vanachter een computer is het lastig luisteren naar je tik.

Kan een klep zijn tot aan Big-end lager. (van bijna geen kosten tot erg grote reparatie)
Wordt hij erger als hij warm is of niet?
 
Sinds gisteravond hoor ik wat ik niet anders kan omschrijven als een niet droog klinkend tikkend geluid in de linker cilinder. Rechts dus niet. Merk ook dat de motor iets meer roffelt en vibreert. Nu heb ik mijn V35 pas een half jaar en tot nog toe nog geen 600 km op gereden. Kwestie van onderhoud, afstellen.... of iets ergers? Ben relatief a New Kid in Guzzi Town. Dus.... Suggesties welkom.
Kan idd iets met je kleppen zijn maar ook slecht lopen van die cillinder door de lange stilstand (600 km in half jaar is niet veel).
Goed luisteren of het geluid verandert tussen koud en warm...dan is het kleppen afstel...blijft het gelijk dan is het mogelijk de gehele afstelling (lees ook slecht werkende carb door ongelode benzine). Andere defect opties zijn ook mogelijk natuurlijk.
Ga even langs een motoren techneut en laat die anders even luisteren.

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan