Vrouw achterop de R1

Mr Ed

Die hard MF'er
29 jul 2004
293
0
Almere
Sjesus... wat zit dat kl*te. Als ze op het zitje gaat zitten, dat zit er zeker 20-30 cm tussen ons in. Das leuk, behalve bij remmen. Zit ze nog net op het zitje en ik word tegen de tank aangedrukt.
Moet ik er nog bij vertellen dat dit op een specifieke plaats niet echt fijn is?

Moet zeggen, op de snelweg was 't wel ok maar in de bebouwde kom... drama.

Op de zzr600 nooit problemen gehad met haar achterop de motort.

Ben toch benieuwd hoe anderen dit hebben opgelost.
 
Sjesus... wat zit dat kl*te. Als ze op het zitje gaat zitten, dat zit er zeker 20-30 cm tussen ons in. Das leuk, behalve bij remmen. Zit ze nog net op het zitje en ik word tegen de tank aangedrukt.
Moet ik er nog bij vertellen dat dit op een specifieke plaats niet echt fijn is?

Moet zeggen, op de snelweg was 't wel ok maar in de bebouwde kom... drama.

Op de zzr600 nooit problemen gehad met haar achterop de motort.

Ben toch benieuwd hoe anderen dit hebben opgelost.
Monozitje erop. })
 
Duo afdicht kapje.. O-)


Nee zonder dollen.. ik heb het ook.

Kwestie van jij wat naar achter en zij wat naar voren gaan zitten.

Zorg ervoor dat ze zich goed kan beetpakken aan de onderzijde tank of bovenzijde met afremmen (er vanaf drukken).

Heb jij minder last en zij kan zich ook wat stabieler vasthouden.
ALs ze zich aan jou vast houd en 1 van de 2 schuift een beetje,dan bewegen jullie allebei.

En bij een langer ritje.. wat vaker stoppen...R1's zijn niet echt gebouwd voor lang touren met duo's.. O-)
 
Nu serieus.

20-30 Cm tussenruimte is wel erg veel. Dat betekent dat ze of helemaal achterop zit (niet bevorderlijk voor de rijeigenschappen van je motor) of jij zit wel erg ver naar voren.

Om zo min mogelijk last van je duo te hebben is het wel belangrijk dat je zo dicht mogelijk bij elkaar zit. Dus zij wat naar voren en jij wat naar achter.

Verder, als ze zo naar voren schuift, dan houdt ze zich blijkbaar niet voldoende tegen. De beste manier voor een duo op een sportmotor is over het algemeen om de handen om de middel van de bestuurder heen op de tank te zetten. Op die manier kan ze zich tegen de tank afzetten bij remmen en zo voorkomen dat ze naar voren glijdt. Bij (hard) accelereren kan ze zich dan aan jou vastpakken.

En het blijft natuurlijk een feit dat een toermotor zoals een ZZR beter geschikt is voor passagiers dan een racer zoals een R1. ;)
 
Op de R6 heb ik precies hetzelfde totdat ik het floraplein (Ehv) eens 2 keer rond goed plat met haar ben geweest en ze sindsdien niet meer achterop gaat/durft. :}

Dus mooi weer het mooie kontje er op...

p.s. heb een keer een motorweekend een kameraad van me achterop gehad. Hij heeft nu last van een klapvoet. (ook welbekend bij bouwvakkers die op hun knieen langdurig moeten werken) Afknellen van wat bloedvaten in de knieholte. En dit allemaal door het achterop zitten op de R6.

Dus als er iemand achterop zit op een R1/R6/R7 of andere buikschuiver dan is het verstandig om af en toe de beentjes te laten hangen....
 
Nu serieus.

20-30 Cm tussenruimte is wel erg veel. Dat betekent dat ze of helemaal achterop zit (niet bevorderlijk voor de rijeigenschappen van je motor) of jij zit wel erg ver naar voren.

Om zo min mogelijk last van je duo te hebben is het wel belangrijk dat je zo dicht mogelijk bij elkaar zit. Dus zij wat naar voren en jij wat naar achter.

Verder, als ze zo naar voren schuift, dan houdt ze zich blijkbaar niet voldoende tegen. De beste manier voor een duo op een sportmotor is over het algemeen om de handen om de middel van de bestuurder heen op de tank te zetten. Op die manier kan ze zich tegen de tank afzetten bij remmen en zo voorkomen dat ze naar voren glijdt. Bij (hard) accelereren kan ze zich dan aan jou vastpakken.

En het blijft natuurlijk een feit dat een toermotor zoals een ZZR beter geschikt is voor passagiers dan een racer zoals een R1. ;)

Mijn vrouw is gewent om me gewoon vast te pakken de ogen te sluiten en pas weer te openen als we op plaats van bestemming zijn :) .

Ik zal het er eens met haar over hebben en kijken of we het iets confortabeler kunnen maken.
De zzr is bijna niet vooruit te branden wanneer ze achter op zit dus ga ik liever met de R1. (wat lul ik nou, ook al zou de zzr wel vooruit te branden zijn, ging ik nog steeds liever op de R1)

Voor de beeldvorming, mijn vrouw en ik zijn beide zo rond de 1.72 en dus zeker niet de grootste.

Thx voor de suggesties.
 
Ben ook 1.72 maar....... vrouwtje naar de sportschool want dan kunnen jullie beide op de bestuurdesplaats zitten!! :X

Probeer ook eens meer te steunen op je voeten dan op je armen
 
Ik moest laatst mijn monster ophalen bij de dealer.....
Ik achterop bij (v)echtgenoot op de SP1.... dat is echt eens maar nooit weer :X
Mijn knieën deden dienst als oorwarmers (en ik ben maar een ukkie), en bij het optrekken lag ik er zowat vanaf.....
Buiten dat waren de rempunten van de berijder ietsepietsie anders dan de mijne... ik moet er nog van hyperventileren :X

[me]Loeder gaat NIET meer achterop O-) [/me]
 
Mijn vrouw is gewent om me gewoon vast te pakken de ogen te sluiten en pas weer te openen als we op plaats van bestemming zijn :) .

Ik zal het er eens met haar over hebben en kijken of we het iets confortabeler kunnen maken.
De zzr is bijna niet vooruit te branden wanneer ze achter op zit dus ga ik liever met de R1. (wat lul ik nou, ook al zou de zzr wel vooruit te branden zijn, ging ik nog steeds liever op de R1)

Voor de beeldvorming, mijn vrouw en ik zijn beide zo rond de 1.72 en dus zeker niet de grootste.

Thx voor de suggesties.

[me]-=MV=- is 1.73 en vrouw 1.66 ... moet lukken.. :P [/me]
 
Sjesus... wat zit dat kl*te. Als ze op het zitje gaat zitten, dat zit er zeker 20-30 cm tussen ons in. Das leuk, behalve bij remmen. Zit ze nog net op het zitje en ik word tegen de tank aangedrukt.
Moet ik er nog bij vertellen dat dit op een specifieke plaats niet echt fijn is?



Ben toch benieuwd hoe anderen dit hebben opgelost.

Uhhhhh zitje en steppies eraf en zeggen dat dat zo hoort, geen discussie meer over meerijden :+

Maar je was al te laat ze had het al ontdekt :P
 
Ik vind juist heel leuk als ze meegaat. We hebben dan ook samen gepast en zijn op een ZZR 1100 uitgekomen. met topkoffer met rugsteun.
 
Mijn vrouw is gewent om me gewoon vast te pakken de ogen te sluiten en pas weer te openen als we op plaats van bestemming zijn :) .

Ik zal het er eens met haar over hebben en kijken of we het iets confortabeler kunnen maken.
De zzr is bijna niet vooruit te branden wanneer ze achter op zit dus ga ik liever met de R1. (wat lul ik nou, ook al zou de zzr wel vooruit te branden zijn, ging ik nog steeds liever op de R1)

Voor de beeldvorming, mijn vrouw en ik zijn beide zo rond de 1.72 en dus zeker niet de grootste.

Thx voor de suggesties.

Voorstellen aan je vrouw om haar rijbewijs te halen. Zij op de ZZR en jij op de R1.

:] :]
 
Op de SP1 als volgt opgelost: Duo kapje erop en high-mount two brothers uitlaten.
Geen plaats voor meer voor duo.... 0 :)


Op de SP1 is al opgelost.......
A. ik wil niet meer (ik moest !!!!!!!!)
B. inmiddels zitten er Leovince Titanium Highmounts op :9~ en dus ook geen stepjes
C. ik heb mijn eigen liefde (monster) weer terug

Zoals je ziet......... geen problemen meer :+
 
Ben toch benieuwd hoe anderen dit hebben opgelost.
ZO :+

54243


53437
 
Heb hetzelfde probleem op de R6. Ben 1,87 en mijn vriendin is 1,80 hoog. Ik ga wat naar achteren zitten maar neemt niet weg dat bij stevig remmen ze alsnog naar voren knalt. En we vangen veel wind. Boven de 160 heb ik altijd het gevoel dat we achterover hangen en elk moment kunnen opstijgen. :+

En dat van de afgeknelde knieeen: hahaha. Dat kennen we. Keer terug gereden vanuit Groningen naar Utrecht. Net voorbij Zwolle dachten we: ach, laten we maar doorrijden. Hetzelfde dachten we bij Amersfoort zo van Utrecht is niet ver meer. Ik heb mijn vriendin er thuis zo'n beetje af moeten zagen. Ging op de bank liggen met een blik waaruit te lezen was: "Life sucks, de wereld is kut maar jij bent echt een eikel". Tsja iemand moet toch de schuld krijgen hahaha. Ze zag gelukkig snel de onredelijkheid in van die blik en we konden er nadat ze weer was bijgetrokken, lees haar benen weer rechtgetrokken, hard om lachen. 8-)
 
Tsja, veel motoren zitten beter, al heeft me vriendin ook wel achterop gezten terwijl ze 6 maanden zwanger was.
Ook eens 800km achterop gezeten omdat haar Honda ermee genokt was, en ik had geen duosteppie's op me motor , van een heleboel tire-raps een soort stijgbeugel gemaakt, en de andere kant gewoon op de uitlaat.
Meestal liet ze haar benen gewoon hangen.

Voordeel voor haar is dat ze niet zo lang is, 1.68
 
Voorstellen aan je vrouw om haar rijbewijs te halen. Zij op de ZZR en jij op de R1. :] :]

Is ze ook mee bezig. Waarom denk je anders dat ik een 2e motor mocht gaan kopen? :)

Feit blijft dat ze 't pampiertje nog niet heeft en ik echt op de R1 wil blijven rijden!
 
Is ze ook mee bezig. Waarom denk je anders dat ik een 2e motor mocht gaan kopen? :)

Feit blijft dat ze 't pampiertje nog niet heeft en ik echt op de R1 wil blijven rijden!

Geduld, haar helpen met theorie en goede tips, heeft ze het A-tje zo.
Samen op de ZZR en veel smoezen verzinnen om alleen op de R1 te gaan rijden.
Komt allemaal goed :+

Mocht kopen? Pas maar op, als ze de smaak te pakken krijgt wil zij op de R1 :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan