Vrouw en motorfiets gheghe

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
Mischien een ideetje:
Heb een keer mijn linkerduim gekneusd. Het enige vervoermiddel wat ik heb is de motor dus ik moest er mee rijden. Schakelen deed ik daarom met de vingertoppen.... of te wel vingertoppen achter de koppeling haken en met je hele arm de koppeling in trekken.
 
Op donderdag 21 maart 2002 18:41 schreef Lage CB het volgende:
Knikkervingers...geen idee hoe dat voelt :?

Ze blijven dan krom staan. Errug vervelend als je je neus probeert uit te graven. Kan dan alleen nog -> :9
 
vingertoppen achter de koppeling haken en met je hele arm de koppeling in trekken.

De aardige medemens noemt me nu nog "motormuisje"!
Ben bang as ik deze techniek te vaak doe, dat het dan "hé Lee Towers rijdt ook motor" wordt.

Maar is een hele goeie hoor. Morgen testen...

En zaterdag wil ik geen kwaaie koppen als ik iedereen in de maag loop te ellebogen gheghe })
 
Backprotector achterstevoren aandoen. :P :P

Goed dat ik het weet. Zou me nog gaan afvragen wat een stelletje Zottekoppen het zijn op dat feest ;) ;)

Madeleine: thx voor die link. Morgen tuf ik naar Nijmegen naar die Medibanda zaak.
Het lijkt me er iets elastisch uit zien. En als ik hem alleen met motorrijden omdoe...Ken ik er tenminste weer lol eraan beleven. Vraag me af wat dat geintje evt moet gaan kosten, maar ja, had ik maar niet verslaafd moeten worden...

En ik ga evengoed achter zo'n "verlichter" aan.
En oefenen voor Leen :?
 
zowel op als terugschakelen doe ik wel es zonder koppeling (ECHT ON_TOPIC), maar eigenlijk alleen als ik niet langs een langzaam transportvehikel kan, want het schakelproces is toch wel veeeeeeeeeel te langzaam en ik moet het gas langer loslaten dan me lief is... })
 
Misschien een iets duurdere oplossing, maar er is toch ook zo'n kerel in het land die motoren aanpast voor gehandicapten (niet meteen beledigd zijn 8-) )?

Zo kan die je motor bv. aanpassen voor iemand met één arm (alles aan één kant e.d.).

Ben alleen zijn naam ff kwijt. Misschien het informeren waard?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op donderdag 21 maart 2002 23:37 schreef merel het volgende:
Misschien een iets duurdere oplossing, maar er is toch ook zo'n kerel in het land die motoren aanpast voor gehandicapten (niet meteen beledigd zijn 8-) )?

Waarom zeg je het dan ggggrrrrrr ;)
Nee hoor.

Ik heb daar idd ook al over nagedacht, maar vindt het eerlijk gezegd wel gelijk een hele stap. Idd daarbij het kostenplaatje...Laat ik met "simpele" dingen beginnen.

Straks ga ik heel snel een Fazer ;) kopen, of een HONDA ;) en dan is Div voor bijna niks aangepast.
 
Waarom zeg je het dan ggggrrrrrr ;)
Nee hoor.

Ik heb daar idd ook al over nagedacht, maar vindt het eerlijk gezegd wel gelijk een hele stap. Idd daarbij het kostenplaatje...Laat ik met "simpele" dingen beginnen.

Straks ga ik heel snel een Fazer ;) kopen, of een HONDA ;) en dan is Div voor bijna niks aangepast.
Niet je motor laten aanpassen, ook niet met hulpmiddelen gaan motorrijden. Gewoon de OORZAAK van je klachten wegnemen ( en dat is NIET motorrijden.) en dus minder achter de PC. Zorg voor GOEDE hulpmiddelen achter/bij de PC en bouw het motorrijden gewoon langzaam op. Koop zo'n handknijpertje ( of die geef ik je wel 1.) en ga gewoon stom zitten knijpen, worden je spieren e.d. getrained van en heb je veel minder last.

De brace dus WEL aanschaffen, maar die dus NIET op de motor gebruiken....
 
Als ik lekker snel wil optrekken schakel ik altijd zonder koppeling. Gaat perfect als je het truukje doorhebt. Alleen terugschakelen doe ik nooit (als ik hard moet vertragen rem ik wel :P )
 
Misschien een iets duurdere oplossing, maar er is toch ook zo'n kerel in het land die motoren aanpast voor gehandicapten (niet meteen beledigd zijn 8-) )?
Zo kan die je motor bv. aanpassen voor iemand met één arm (alles aan één kant e.d.).

Heb een tijdje geleden op het circuit van Pau (z-Fr) een kerel met één arm zien rijden op een Hornet (uiteraard aangepast).
Een makker van me die in de spaanse Gixxercup rijdt ging hem maar met moeite voorbij :}
 
Wat ik zelf gemerkt heb is dat je ongemerkt spanning houdt in je handen. Zelf heb ik bij koppelen ook soms last, en als ik erop let merk ik dat ik dan erg veel spierspanning in die hand heb.

Hoi LageCB. Ik herken best wel veel in het verhaal wat Sandertje hierboven vertelt en dat je inmiddels weinig plezier meer kan beleven aan het motorrijden. Ik heb zelf ook een hele tijd zitten prutten met RSI nav computergebruik en pijn / kramp in de polsen tijdens het motorrijden.

Soms kon ik na twee kilometer al weer omdraaien, omdat het echt niet meer ging. De oplossing is er eentje die ik niet had verwacht en die kan ik ook niet echt aanraden eigenlijk. Na een bezoek aan de dokter "Ik kan eigenlijk niets voor u doen. Als het erger wordt moet u naar uw bedrijfsarts en naar de peut." had ik inmiddels ook de constante spierspanning ontdekt. Ik was zo gefocust op die polsen en die spanning dat ik daardoor zelf ook een oorzaak van de problemen was.

We hebben een paar kleine aanpassingen aan m'n werkplek gedaan: polssteun, ander toestenbord en de muis is naar de linkerhad verhuist. Daarna ben ik gewoon aan het werk gegaan en heb de problemen verder genegeerd (lees: uit m'n hoofd gezet).

Het is dus niet aan te raden om gewoon door te gaan, want voor hetzelfde geld wordt het nog veel erger, maar bij mij zat het probleem waarschijnlijk meer in m'n hoofd dan in m'n polsen en het was dus na twee weken helemaal over!! :}

Een heel verhaal en ik hoop dat je er iets aan hebt. Sterkte
misc.php
in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Ik was eigenlijk in eerste instantie niet van plan om neer te zetten wat ik zo ga neerzetten. Vind dat nergens voor nodig. Waarom ik het wel doe? Omdat jullie enorm helpen door punt 1 alleen al te "luisteren" en punt 2 ook nog eerlijke meningen geven. Die ik enorm waardeer.
Stelletje mafkezen })

Helaas gaat het verhaal veel verder terug en is het een soort van aangeboren afwijking. Overigens de enige afwijking die ik heb hoor gheghe :?
Ik heb altijd al last gehad van spieren, gewrichten en banden. Heb er laatst een 3 uur durend onderzoek voor gehad met psychologisch onderzoek erbij en al. In het kort en simpel gezegt komt het er op neer dat: waar spierpijn bij andere mensen over gaat, wordt het bij mij chronisch. Psychisch gezien is er niets mis om maar zo te zeggen en ga ik er op een correcte manier mee om.

Dit wou ik ff laten weten...

ps. Neemt niet weg dat ik er enorm van baal dat ik niet meer lekker kan rijden en ik alles uit de kast wil trekken waardoor het weer leuk kan worden.
Koste wat kost...fiets gaat niet weg :(
 
Op vrijdag 22 maart 2002 09:43 schreef Ryser het volgende:
...de muis is naar de linkerhand verhuist.

Ik wil graag RSI en dat soort vervelende dingen voorkomen. Ik heb me inmiddels ook aangeleerd om met links te muizen (gaat verbazend makkelijk).
Ik was eigenlijk van plan om, om de maand te wisselen van muishand/arm. Zou dat helpen met het voorkomen van RSI?
 
Laatst bewerkt:
Easy Clutch en cruise control erop en gaan!! En een brace kan wel degelijk helpen, mijn vriendin heeft ook RSI en houdt het met brace heel wat langer vol dan zonder, dus dat zou voor jou denk ik ook wel een goeie oplossing zijn.
Gewoon uitproberen allemaal, alles beter dan je motor eruit knikkeren!! Succes!
 
Mijn vrouwlief heeft ook last met de koppeling. Reuma-achtige toestanden :( . Nou is de koppeling van een cb400f sowieso heavy. Punt is dat verschillende motoren heel verschillende koppelingen hebben. Eentje die bijvoorbeeld (volgens mij) aangenaam licht is, is de soes gs500e. Die heeft een koppeling die bediend wordt door vloeistofdruk ipv. kabel. (zoals remvloeistof)

dees is wel een mooie:
http://www.motoroccasion.nl/data/zakelijk/zoeken/zoek_resultaat_detail.asp?KlantId=1732&idnr=24248

Waarschijnlijk is er veel meer keus hoor, tismaar een voorbeeld.

Sterkte!
 
Koppeling van een 400f is helemaal niet zwaar! Mijne niet iig. Net een brommer ;) Kabel goed invetten en zorgen dat er geen knikken etc. in zitten en hijs zo licht als het maar kan.
 
Koppeling van een 400f is helemaal niet zwaar!

Wat voor de een zwaar is, is voor de ander een makkie. Moet je voor de grap in een motorzaak een wat koppelingen inknijpen ter vergelijking. Wedden dat die gs500e een behoorlijk stuk lichter is dan jou cb-tje. (de staat vd koppelingskabel en inwendig mechanisme zal bij jou idd ook wel beter zijn, misschien heb je zelfs een versie waar het koppel-hefboompje is verlengd)
 
Waarom zeg je het dan ggggrrrrrr ;)
Nee hoor.

Ik heb daar idd ook al over nagedacht, maar vindt het eerlijk gezegd wel gelijk een hele stap. Idd daarbij het kostenplaatje...Laat ik met "simpele" dingen beginnen.

Straks ga ik heel snel een Fazer ;) kopen, of een HONDA ;) en dan is Div voor bijna niks aangepast.

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn rechter arm. (verminderde kracht).
Rob janssen heeft mijn motor ook aangepast remhevel dichter naar het stuur en het geheel lichter tebedienen gemaakt.
En de kosten vielen heel erg meer maar 123.00 euro.
 
Ik wil graag RSI en dat soort vervelende dingen voorkomen. Ik heb me inmiddels ook aangeleerd om met links te muizen (gaat verbazend makkelijk).
Ik was eigenlijk van plan om, om de maand te wisselen van muishand/arm. Zou dat helpen met het voorkomen van RSI?

Ik zit al achter computers vanaf mijn 8e (dagelijks) en heb nog nooit ergens last van gehad.
Maar ik denk dat het om de maand wisselen niet helpt. Verschilt per persoon of je RSI krijgt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan