Vrouw en motorfiets gheghe

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
A

Anoniempje551

Guest
[off topic]
Ben ik eens een middag weg moet ik weer heel wat missen. Zit er nog een slotje op ook. Wat had ik graag meegedaan en mijn mening laten horen })
Nee jongens, niet wat jullie denken. Kan ik eigenlijk niet zeggen, want ik weet niet wat jullie denken ;)
[/off topic]

[on topic]
Ik ben dus weze rijen (op mun motor) vanmiddag. Via A 50 met veel wind naar Zwolle. Ging goed met mijn pols. Maar ik moest ook terug. Binnendoor gegaan. Lekker toeristisch...
Binnendoor was alleen ook veel koppelen, mmmmmmm
En daar kwam de pijn en kramp weer opzetten...
Kon op het laatst niet eens meer fatsoenlijk wegkomen in de 1.
Alle kracht weg en gieren van de pijn.
Werd bijna angstig om te schakelen. Helaas...wel nodig wil ik meekomen in het verkeer.

Mijn vragen:
* Hoe zit dat precies met op- en/of afschakelen zonder koppeling?

* Ik denk eraan om een brace(?) te kopen en die om mijn pols te doen. Wie heeft hier ervaring mee en zoja: vertelllll

Natuurlijk zijn verhalen en evt tips enorm welkom. Ik kan op het moment, na korte tijd rijden, geen plezier meer beleven aan het rijden. En das nie leuk.
Neem komende zaterdag. Ik zou graag willen komen met de fiets, maar ben op "doorreis" en weet niet of ik dat ga trekken en veroordeeld wordt tot blik. Frustie

Nou ja: ik ga wat van jullie horen.....
 
Schakelen zonder koppeling ben ik zo en zo nooit dol op, maar als je nu maar geen motorscooter gaat rijden :r

* Waarom niet dol op ... zonder koppeling?
* En die komt er echt niet hoor. BMW met dakkie eerder ;)
 
Wat is er mis met je pols??
Mijn broer is een paar jaar geleden van een ladder afgeflikkert (4mete...) en had toen zn pols in een paar stukken liggen...nu heeft ie al slijtage aan kraakbeen etc. Brace laten maken en stuk minder last ervan. (Zegt ie)
 
Opschakelen doe ik wel zonder koppeling. Gewoon effe het gas los, en dan druk je hem er zo in (niet gelijk doordenken ;) )
Kan geen kwaad volgens mij.

Neer beneden schakelen heb ik eigenlijk nooit geprobeerd op die manier. Weet eigenlijk niet waarom :?
 
Wat is er mis met je pols??
Mijn broer is een paar jaar geleden van een ladder afgeflikkert (4mete...) en had toen zn pols in een paar stukken liggen...nu heeft ie al slijtage aan kraakbeen etc. Brace laten maken en stuk minder last ervan. (Zegt ie)

RSI> tenniselleboog en golfarm zijn weer lekker op het veld aan het spelen, maar die pols blijf ik (veel) last van houden. Ik zit een beetje in tweestrijd.
Enerzijds wil ik gewoon lekker kunnen rijden dan maar MET brace.
Anderzijds zegt de peut dat ik dat niet moet doen, omdat ik daar de boel lui mee maak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Brace helpt voor jezelf denk ik. En je er zijn oplossingen dat de koppeling een heel stuk lichter gaat... Misschien is dat iets?
 
Brace helpt voor jezelf denk ik. En je er zijn oplossingen dat de koppeling een heel stuk lichter gaat... Misschien is dat iets?

Er zit nu wat meer vrije slag op als standaard. Gaat iets minder zwaar maar is niet afdoende. Plus ik vind het k*t oppakken.
Daar komt bij dat ik korte vingers heb en staat ie standaard, kom ik er haast niet bij en kost het me nog meer kracht.
 
Ja, voor een eurotje of 30 heb je een koppelingsverlichter. Je moet dan wel verder je kopp.handle inknijpen.
 
schakelen zonder koppeling kan wel ...
maar als je verkeerd zit (te vroeg of te laat) dan krijgt je versnellingsbak een klap
dit is niet echt bevordelijk voor de versnellingsbak (goed mikken dus)

echt kut dat RSI sterkte ermee

flauw grapje:
tenniselleboog en golfarm ... hebben ze ook tafeltennispolsen en knikker-vingers ??
 
Laatst bewerkt:
Ja, voor een eurotje of 30 heb je een koppelingsverlichter. Je moet dan wel verder je kopp.handle inknijpen.

Als het echt lichter gaat, is dat niet erg.

Heeft dat (negatieve) invloed op de koppelingsplaten?
 
Opschakelen zonder koppeling is peanuts, zoals al gezegd werd.
Terugschakelen is wel mogelijk, moet je ongeveer constant gas houden, beetje druk op het pookje zetten en dan wil ie wel inglijden. Maar dat laatste raad ik echt af!
 
Opschakelen zonder koppeling is peanuts, zoals al gezegd werd.
Terugschakelen is wel mogelijk, moet je ongeveer constant gas houden, beetje druk op het pookje zetten en dan wil ie wel inglijden. Maar dat laatste raad ik echt af!

Wat raadt je af: dat inglijden of überhaupt terugschakelen zonder koppeling ;)
 
Wat raadt je af: dat inglijden of überhaupt terugschakelen zonder koppeling ;)
Inglijden ben ik een grote voorstander van })

Terugschakelen kan idd een enorme klap veroorzaken..
Inglijden ook, maar eh.. hier zal ik verder niet op in gaan :+
 
Als het echt lichter gaat, is dat niet erg.

Heeft dat (negatieve) invloed op de koppelingsplaten?

Nee, want die koppelingverlichter is in de kabel in gebouwd, dus geen aanpassingen aan koppeling zelf. Zolang je hem maar goed inknijpt is er niks aan de hand.
K heb een boekje met allerlei fun stuff, daar staat ie in.
"splash" ofzo staat er voorop.
 
Inglijden ben ik een grote voorstander van })

Terugschakelen kan idd een enorme klap veroorzaken..
Inglijden ook, maar eh.. hier zal ik verder niet op in gaan :+


Op donderdag 21 maart 2002 18:50 schreef Sjaap het volgende:K heb een boekje met allerlei fun stuff, daar staat ie in.
"splash" ofzo staat er voorop.

Ik heb ook een boekie met allerlei funstuff.. heeft ook nog met in en uitglijden te maken.. })

(of raken we nu te ver off-topic?)
 
Over schakelen zonder koppeling heeft nog wel ergens een topic gestaan. Ik heb het ook geprobeerd (opschakelen), maar ik vind het nog wel een beetje eng, maar in feite gaat het echt veel soepeler dan ik gedacht had. Je kunt met terugschakelen natuurlijk zoveel mogelijk wachten. (als je motor ook bij lage toerentallen nog koppel heeft) en net een keertje minder vaak opschakelen (iets meer toeren maken, kan vast wel) hoef je ook iets minder terug te schakelen (of is het niet zo simpel?)

Mijn huisgenoot heeft een brace, ik check zo ff hoe of wat. Zij heeft ook veel last van d'r pols (reuma achtig) en met die brace geeft ze het rust.
 
Daar ben ik weer.. Alweer wat wijzer geworden over braces. Mijn huisgenoot heeft de 'push'brace en die vond zij het fijnst omdat hij je pols aan de bovenkant rechthoud. Maar goed, is een beetje moeilijk uitleggen.
Wellicht heb je wat aan de volgende URL's:
http://www.medibanda.nl (www.medibanda.nl)
www.orthin.nl
www.servo-med.de
Kosten +/- 50 euro en ik denk dat het beste is om te kijken waar je last hebt en er daar een op uit te zoeken, want ik weet er niet zoveel van en ik weet niet precies waar en wanneer je er last van hebt.
Mijn huisgenoot gebruikt ze omdat ze ervoor zorgen dat d'r pols in de goede/krachtsvrije stand blijft.

Zoiets bedoel je toch? (medibanda.nl)
push1.jpg

Dit is degene die mijn huisgenoot heeft (net aangeschaft, want ze heeft er een stuk of 8 over de laatste 11 jaar verzameld)

PS: eigenlijk moest je een recept hebben waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
RSI> tenniselleboog en golfarm zijn weer lekker op het veld aan het spelen, maar die pols blijf ik (veel) last van houden. Ik zit een beetje in tweestrijd.
Enerzijds wil ik gewoon lekker kunnen rijden dan maar MET brace.
Anderzijds zegt de peut dat ik dat moet doen, omdat ik daar de boel lui mee maak.

kan je dan de schouder/arm/pols/ect niet trainen met div apparaten
bv simuleren van koppeling dmv knijpveer.
 
kan je dan de schouder/arm/pols/ect niet trainen met div apparaten
bv simuleren van koppeling dmv knijpveer.

Ik train me sinds vorig jaar juni suf... :P :?

Eén keer per week Sport Medische Training onder begeleiding van mijn eigen fysiotherapeut,
waar ik ook nog eens 1 á 2 keer per week kom.
 
Klinkt een beetje vervelend, maar ervaring met mijn vriendin (nee, ik ga het niet over in- en uitglijden hebben ;) ) die veel last van RSI heeft gehad (journaliste) leert dat het enige dat helpt is................ RUST
Dat betekent dus dat je eigenlijk gewoon niet de dingen moet doen die pijn doen. Of anders die dingen die wel pijn doen zo kort mogelijk en veel pauzeren.
Een motor-winterstop zou perfect zijn, maar die is net geweest...dus da luk nie.
Da's de theorie, maar dat werkt nooit (bij mij niet tenminste)
Wat ik zelf gemerkt heb is dat je ongemerkt spanning houdt in je handen. Zelf heb ik bij koppelen ook soms last, en als ik erop let merk ik dat ik dan erg veel spierspanning in die hand heb. Net als een pauzeprogramma op je PC zou je op de motor iets moeten hebben wat je af en toe alert maakt op die spanning, om even te kunnen ontspannen. Kweet zo niet wat dat zou kunnen zijn, maar regelmatig je hand ontspannen om het bloed weer te laten stromen doet wonderen!

Good luck!
 
Kheb ook een brace, maar ik gebruik die alleen achter de PC. Op de motor niet zo veel last dat ik niet kan rijden. En ik denk dat al viel mijn arm er af dak dan nog ging rijden...
 
Ik heb al jaren een zwakke rug en een rotte schouder. En het enige dat bij mij helpt als het mis is is rust... niet type, rijden, werken en met m'n vriendin spelen (nog het ergste)
 
Terug
Bovenaan Onderaan