Vrouw zoekt......

  • Onderwerp starter Anoniempje551
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Anoniempje551

Guest
Zaterdag ga ik proefrijden op een Yamaha XJ 600S Diversion uit 1992. Ik ben benieuwd naar jullie meningen over dit type fiets. Comfort, stuureigenschappen, weggedrag, zwakke puntjes en dan natuurlijk ook sterke puntjes. Alvast bedankt voor de vele reacties. :)
 
Koop nou gewoon een Fazer...Div is traag en log...en net te weinig power om lekker te kunnen rijden....

Is het niet zo dat mensen een fiets kopen waar ze zich mee kunnen identificeren? :+
 
Als die fiets je zaterdag bevald en de prijs zit goed, zou ik zeggen kopen maar. Er zullen er altijd wel zijn die de fiets afkeuren of aanbidden. En anders verkoop je hem terug na een paar maanden.
Suc6 zaterdag ;)
 
Prima \"verstands\" fiets.

d.w.z als je een motor met alleen je verstand koopt is er geen betere.

Het vermogen is ruim voldoende voor snelweg gebruik, en met duo.

De remmen zijn niet fantastisch, maar zo hard gaat het ook allemaal niet. Voordeel is dat je je niet zo snel onderuit remt.

Alleen niet spannend.
 
Fazer is stukken \"beter\"

Maar opa (22) vindt dit NIET een betere beginnersfiets dan de Diversion.

Ben je GEEN beginner (nickname Lage CB)
ga dan idd eens flink neuzen naar Fazers! :)
 
Prima \"verstands\" fiets.

d.w.z als je een motor met alleen je verstand koopt is er geen betere.

Het vermogen is ruim voldoende voor snelweg gebruik, en met duo.

De remmen zijn niet fantastisch, maar zo hard gaat het ook allemaal niet. Voordeel is dat je je niet zo snel onderuit remt.

Alleen niet spannend.

:^

Comfort : goed
Vermogen : valt goed mee, tot je eens op een andere motor rijdt en echt sportief wilt gaan, dan is ook de vering te zacht.
Grondspeling niet optimaal, maar dat merk je in het begin niet op hoor,en zoveel zijn er nu ook weer niet die regelmatig de voetsteunen aan de grond rijden.
Veel beter voor duo dan een sportieve motor.

Wel kan hij olie beginnen verbruiken bij hoge km-stand (yamaha-kwaaltje).
En kijk eens na of de uitlaatbochten niet verroest zijn.
Er zou in \'94 een verandering geweest zijn -ik denk iets aan de carbs ivm bevriezing,maar ben er echt niet zeker van- dus dat moet je eens navragen, moest ik nu nog precies weten wat het was |( -> 1 of andere kinderziekte.
Verder is het een prima motor, doen zou ik zeggen.

En de Fazer is inderdaad stukken beter maar ook stukken duurder.

Ik wist ook nog ergens een website (wel in het frans) zijn waar alles wat je maar moet weten over de div te vinden is, laat eens iets weten, dan zoek ik wel eens -staat niet meer in mijn favorites sinds T-cat.
 
Div 600 is prima motor: betrouwbaar, goed voor reizen, woonwerk etc.

Zelfde geldt voor de Fazer, maar deze laatste zal wat minder snel gaan vervelen, dus heb je minder neiging hem weer te verkopen.

Alles hangt natuurlijk wel af van je eigen idee hoe je wilt rijden.

Als beginnersmotor zijn beide geschikt, alleen zal je met de Fazer de eerste tijd jezelf wat meer onder controle moeten houden als je nog geen rijervaring hebt.
 
Als die fiets je zaterdag bevald en de prijs zit goed, zou ik zeggen kopen maar. Er zullen er altijd wel zijn die de fiets afkeuren of aanbidden. En anders verkoop je hem terug na een paar maanden.
Suc6 zaterdag ;)

Ken nog wel iemmand met een Rebel uit \'86
;)
 
Ik had een div 600 en heb nu een Fazer. Het divje is leuk om op te beginnen: het is een zeer vergevingsgezinde fiets. Boven de 140-150 begint het frame wat instabiel te worden. Vering mag zeker strakker. Je hoeft niet bang te zijn dat je fiets onder je vandaan springt als je onbeheerd aan het gas rukt. De fiets laat redelijk goed voelen wanneer de \"grens\" in zicht komt. Niet duur in onderhoud en weinig onderhoud behoevend. De mijne startte wel moeizaam als ie langer dan twee weken had stilgestaan, zeker met koud/nat weer (maar ja: je koopt natuurlijk geen motor omdat dat zo leuk staat in de garage). Al met al een goede beginnersfiets. In aanschaf ook nog vaak gunstig geprijsd, zeker een 92-er. Hoewel een Fazer op alle fronten duizendmaal beter is, is een Fazer minder goed geschikt als beginnersfiets en zijn ze aan aanschaf flink duurder omdat ze pas 1998 op de markt zijn.

Gewoon kopen die hap en na 1 of 2 jaar inruilen voor iets anders...
 
De Div is de Astra of Golf onder de motorfietsen. Goed op alle vlakken, nergens exceptioneel. Meer dan voldoende vermogen voor normaal gebruik, hoewel er altijd mensen zullen zijn die vinden dat een fiets minstens 100 pk nodig heeft...

De Fazer heeft voor mij 1 groot nadeel: ik vind hem spuuglelijk...
 
Heb nog wel een Rebel uit \'86 voor je... :)

Ik neem aan dat die Rebel evt. nog te koop is. Misschien weet ik er iemand voor. Die heeft een jaar of 6 geleden rijbewijs gehaald, maar nooit een motor gekocht. Het is hem nu toch gaan kriebelen. Ik vertelde van Rebel uit 1986 (ja, ik denk aan je :) en hij heeft er op zich wel interesse in.
Of ik wilde vragen wat tie moet kosten. Dus bij deze.

Vraagprijs Rebel uit 1986?
 
Ik neem aan dat die Rebel evt. nog te koop is. Misschien weet ik er iemand voor. Die heeft een jaar of 6 geleden rijbewijs gehaald, maar nooit een motor gekocht. Het is hem nu toch gaan kriebelen. Ik vertelde van Rebel uit 1986 (ja, ik denk aan je :) en hij heeft er op zich wel interesse in.
Of ik wilde vragen wat tie moet kosten. Dus bij deze.

Vraagprijs Rebel uit 1986?

Heb je \'m wel verteld dat het een 250cc\'er is ? :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan