vrouwelijke motorrijders en agenten(mannelijke...)

jlsecret

Rookie
4 apr 2004
21
0
amsterdam
Volgens mij heb ik al eens een keer over dit onderwerp een topic geopend... nog maar een keer dan!(kan die oude niet vinden...)

Ik heb al meerdere keren mee gemaakt dat ik eventjes aan de kant gezet werd of dat ik even aangesproken werd door een (mannelijke) agent. Elke keer kom ik eraf met een waarschuwing of een boze blik. Heb nog nooit mijn rijbewijs of papieren uit mijn zak hoeven halen.. even een paar voorbeelden:

Ik rij over de wibautstraat in amsterdam. Daar mag je 50 km p/u. Een tijd geleden, in het voorjaar, deed ik daar een wedstrijdje met een koerier die dacht dat hij mij eruit kon rijden. Dat heeft hij uiteindelijk ook gedaan omdat hij aan het eind door rood over de busbaan heen schoot de gooise weg op. Ik stopte netjes voor het rode stoplicht en rij daarna 'netjes' ook de gooise weg op. Bij de stoplichten komt er een agent naast me staan.
Agent: mevrouw, u reed net te hard.
Ik: sorrie meneer.
Agent: het was dat ik je niet kon klokken maar 130 is daar echt te hard.
Ik: ik weet het... (ondertussen knipperent met mijn grote blauwe ogen)
Agent: nou maar niet meer doen he! en het is groen!
Ik: klap me visier dicht en ben weg..


Agent: zo mevrouwtje, uw mag met uw motor niet tussen de paaltjes door.
Ik: ja maar daar woon ik en wil ik graag mijn motor voor de deur neerzetten.
Agent: ja maar dan moet afstappen en lopen.
Ik: Met me motor? Meneer de agent weet u hoe zwaar dat is?
Agent: Ehm daar heeft u gelijk in, nou ja niet te hard rijden dan he!
Ik: zal ik niet doen meneer..

Agent: mevrouw wilt u even aan de kant gaan staan?
Agent: is deze motor van u?
Ik: ja
Agent: u reed te hard
Ik: ja ( ik reed 80 waar je 50 mag..)
Agent: dat mag niet
Ik: dat weet ik
Agent: en nu maken dat je weg komt!


Komt dit nu omdat ik een vrouw ben of worden andere motorrijders ook zo 'gematst'???
 
Laatst bewerkt:
Komt dit nu omdat ik een vrouw ben of worden andere motorrijders ook zo 'gematst'???
[me]Orpheus zal eens hier en daar wat vulling onder zijn pak doen en een staart aan zijn helm knopen om deze vraag te testen. :P
[/me]


Mijn voorlopige hypothese op basis van eerdere ervaringen is dat ik als motorrijder niet zo vaak gematst wordt en dat het dus toch moet liggen aan het feit dat jij vrouw bent. :P
 
Ik heb straks mijn rijbewijs ook.. ben benieuwd })

Dit overkwam me met mijn scooter ook :o altijd een waarschuwing :z
 
[me]Orpheus zal eens hier en daar wat vulling onder zijn pak doen en een staart aan zijn helm knopen om deze vraag te testen. :P
[/me]


Mijn voorlopige hypothese op basis van eerdere ervaringen is dat ik als motorrijder niet zo vaak gematst wordt en dat het dus toch moet liggen aan het feit dat jij vrouw bent. :P

pics :)
 
foto1.jpg


zou dit ze zijn?
 
Laatst bewerkt:
In al die jaren dat ik mijn rijbewijs heb ben ik alleen met de auto een keer aangehouden voor een simpele papieren controle.
Voor de rest spreek ik af en toe met motoragenten als even ga rijden en een peukje ga roken bij de veerboten in Harlingen...is puur toeval dat die agenten daar ook graag even pauze houden O-)
 
Komt dit nu omdat ik een vrouw ben of worden andere motorrijders ook zo 'gematst'???

ow dat ligt niet aan het vrouw zijn hoor. ik ben laatst ook gematst voor 200 euro B|
zelfs een pruik met 2 lange blonde vlechten onder mn helm vandaan hielp niet ;(
 
inderdaad oom agent kan je best hebben.

ook ik reed 120 waar ik 50 mocht
en met een waarschuwing er van af gekomen. :)

tevens een x aangehouden omdat men dacht dat ik nog geen 18 was hi hi

maar pas op voor de vrouwtjes met een blauw petje op
dat kost je zwaar euries :(
 
Wedden dat ze in leer rijdt ofzo... De stiekeme fantasie van een agent

(en niet alleen van een agent O-) )
 
Doe inderdaad eens een foto van die mooie blauwe ogen van je..

dan kunnen wij daar eens eerlijk over oordelen.. 8-)

Overigens.. zelf kan ik het ook waarderen.. een dame op een leuke motor.. nog beter, een leuke dame op een leuke motor.. wat is er leuker dat je eigen vriendin/vrouw op d'r eigen fiets zit :)
 
Man? Vrouw!

Daar ging het nou juist om. :P

Get gaat om WAAR ze kijken net of jij, Orpheus, Alleen naar de ogen kijkt bij een vrouw de MISSCHIEN in een strak leeren motor pak voor je staat :9~ (als het er mooi uit ziet natuurlijk ;) )

Als ik uit ga ga ik echt niet kijken wat voor een ogen ze heeft hoor lichaam zegt ook wat :X
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb ik al eens een keer over dit onderwerp een topic geopend... nog maar een keer dan!(kan die oude niet vinden...)

Ik heb al meerdere keren mee gemaakt dat ik eventjes aan de kant gezet werd of dat ik even aangesproken werd door een (mannelijke) agent. Elke keer kom ik eraf met een waarschuwing of een boze blik. Heb nog nooit mijn rijbewijs of papieren uit mijn zak hoeven halen.. even een paar voorbeelden:

Ik rij over de wibautstraat in amsterdam. Daar mag je 50 km p/u. Een tijd geleden, in het voorjaar, deed ik daar een wedstrijdje met een koerier die dacht dat hij mij eruit kon rijden. Dat heeft hij uiteindelijk ook gedaan omdat hij aan het eind door rood over de busbaan heen schoot de gooise weg op. Ik stopte netjes voor het rode stoplicht en rij daarna 'netjes' ook de gooise weg op. Bij de stoplichten komt er een agent naast me staan.
Agent: mevrouw, u reed net te hard.
Ik: sorrie meneer.
Agent: het was dat ik je niet kon klokken maar 130 is daar echt te hard.
Ik: ik weet het... (ondertussen knipperent met mijn grote blauwe ogen)
Agent: nou maar niet meer doen he! en het is groen!
Ik: klap me visier dicht en ben weg..


Agent: zo mevrouwtje, uw mag met uw motor niet tussen de paaltjes door.
Ik: ja maar daar woon ik en wil ik graag mijn motor voor de deur neerzetten.
Agent: ja maar dan moet afstappen en lopen.
Ik: Met me motor? Meneer de agent weet u hoe zwaar dat is?
Agent: Ehm daar heeft u gelijk in, nou ja niet te hard rijden dan he!
Ik: zal ik niet doen meneer..

Agent: mevrouw wilt u even aan de kant gaan staan?
Agent: is deze motor van u?
Ik: ja
Agent: u reed te hard
Ik: ja ( ik reed 80 waar je 50 mag..)
Agent: dat mag niet
Ik: dat weet ik
Agent: en nu maken dat je weg komt!


Komt dit nu omdat ik een vrouw ben of worden andere motorrijders ook zo 'gematst'???
Post een foto en ik kan je antwoord geven.
 
inderdaad oom agent kan je best hebben.

ook ik reed 120 waar ik 50 mocht
en met een waarschuwing er van af gekomen. :)

tevens een x aangehouden omdat men dacht dat ik nog geen 18 was hi hi

maar pas op voor de vrouwtjes met een blauw petje op
dat kost je zwaar euries :(
Jaja, dus jullie hebben eigenlijk gewoon mazzel dat er veel meer agenten dan agentes zijn? B|

Ik pleit voor meer vrouwen in uniform om deze schrijnende discriminatie recht te zetten. :(

}) :9 :P :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan